اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطرناک‌ترین شهرهای جهان


یک سازمان غیردولتی در مکزیک اعلام کرد: ۲۱ شهر از ۵۰ شهر خطرناک جهان در برزیل قراردارد.

خبرگزاری ایلنا: یک سازمان غیردولتی در مکزیک اعلام کرد: ۲۱ شهر از ۵۰ شهر خطرناک جهان در برزیل قراردارد.

سازمان « شورای شهروندان برای امنیت عمومی و کمیته عدالت» که یک سازمان غیردولتی در مکزیک است، در گزارش خود اعلام کرد: شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا، خطرناک ترین شهر در جهان است به طوری که این شهر دارای بالاترین نرخ جرم و جنایت نسبت به تعداد جمعیت آن است.

براساس گزارش این سازمان، «سن پدروسولا» در هندوراس دومین شهر خطرناک جهان است و پس از آن شهر «سن سالوادور» پایتخت ال سالوادور در رده سوم قرار دارد.

۲۱ شهر از شهرهای حاضر در فهرست خطرناک ترین شهرهای جهان، در برزیل قرار دارد که در راس آنها شهر فوتالزا واقع در شمال شرقی این کشور است و پس از آن شهرهای «ناتال»، «سلوادور»، «خوا» و «بیسوا» قرار دارند.

براساس این گزارش، ۳۲ شهر از آمریکای لاتین شاهد بالاترین میانگین جرم و جنایت در سراسر جهان می باشد.

در آمریکای شمالی، شهر «سنت لوئیس» در ایالت میزوری آمریکا، شاهد بالاترین تعداد و میانگین جرم و جنایت بوده است به طوری که این شهر برای هر ۱۰۰ هزار نفر، حدود ۶۰ جنایت را به ثبت رسانده است و پس از آن شهرهای «بالتیمور»، «دیتروئت و «نیواورلنز« قرار دارد.

در بین پنجاه شهر خارج از آمریکا، شهر «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی است که در رده نهم این فهرست قرار گرفته است و پس از آن شهرهای «دوربان» و «نلسون ماندلا بای» و «یوهانسبورگ» در آفریقای جنوبی هستند و پس از آنها شهر «کینگستون» پایتخت جامائیکا قرار دارد.

در این گزارش، شهرهایی که صحنه درگیری های مسلحانه است، به دلیل نبود اطلاعات دقیق جای نگرفته است وهمین موضوع دلیل قرار نگرفتن بسیاری از شهرهای خطرناک جهان در این گزارش است.

گفتنی است در بین پنجاه شهر خطرناک جهان هیچ شهر آسیایی از سوی این سازمان مکزیکی، هیچ شهری قرار نگرفته است.


ویدیو مرتبط :
شیر(حیوان خطرناک)در میدان اصلی یکی از شهرهای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خطرناک ترین شهرهای جهان (گزارش تصویری)



قتل، بمب گذاری، تیراندازی، قاچاق و بسیاری اعمال مجرمانه دیگر به پس زمینه عادی در برخی از شهرهای جهان مبدل شده است. در برخی مناطق، گروه های تروریستی و مافیایی چنان قدرتمند هستند که حتی نیروهای امنیتی و پلیس نیز قادر به کنترل شرایط و برقراری آرامش نیستند. حتی در برخی شهرها فساد به مراتب بالای امنیتی و حکومتی نفوذ کرده و در این میان، اغلب شهروندان بیگناه تاوان میزان بالای جرم و جنایت را پرداخت می کنند. در ادامه لیست جدیدی از خطرناک ترین شهرهای جهان را به روایت تصویر مرور می کنیم.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی
کیپ تاون یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان بوده، اما همچنان با نرخ بسیار بالای جرم و جنایت دست به گریبان است. با توجه به میزان بالای آدم ربایی، کیپ تاون یکی از ناامن ترین شهرهای جهان در شب به ویژه برای زنان محسوب می شود. سطح بالای جرم و جنایت در این شهر به اختلافات اجتماعی‌اقتصادی طبقات آن نسبت داده می شود.

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

نایروبی، کنیا
به واسطه فعالیت گروه های شبه نظامی در کشور کنیا و به ویژه نایروبی، این شهر از شرایط عادی برخوردار نیست. همچنین، میزان بروز جرم و جنایت خیابانی در نایروبی بسیار بالا است. با توجه به سطح بالای آدم ربایی و دزدی در این شهر، امنیت عبور و مرور در شب تضمین شده نیست.

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

کاراکاس، ونزوئلا
کاراکاس یکی از پناهگاه های قاچاقچیان مواد مخدر جهان محسوب می شود. دزدی و جرائم پیش پا افتاده در این شهر عادی بوده و با توجه به دامنه جرم و جنایت، نیروهای پلیس در کنترل شرایط ناتوان هستند.

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

 پیشاور، پاکستان
پیشاور یکی از شهرهای مرزی پاکستان و از خطرناک ترین مکان های جهان است. با توجه به درگیری قبایل و جنگسالاران برای کسب قدرت، پیشاور یکی از شهرهای بسیار ناامن به ویژه برای خارجی ها محسوب می شود. بمب گذاری های انتحاری و حمله های هدفمند به نیروهای امنیتی در این شهر متداول است.

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

صنعا، یمن
یمن و پایتخت آن صنعا از شرایطی بی ثبات به ویژه پس از بروز ناآرامی های سیاسی سال گذشته در این کشور برخوردار است. شاخه یمنی القاعده و جنگجویان محلی در مناطق مختلف صنعا حضور داشته و هر لحظه امکان بروز یک عملیات تروریستی وجود دارد. میزان امنیت این شهر از شرایط عادی بسیار فاصله دارد.
بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

آبیجان، ساحل عاج
پس از سال ها خشونت و درگیری بین جناح های متخاصم، اخیرا شرایط امنیتی آبیجان تا حدودی بهبود یافته است. دستگیری لوران گباگو رئیس جمهور سابق این کشور و انتقال قدرت به السان اواتارا نقطه عطفی در این زمینه بود. با وجود این، تنش زیر پوست آبیجان نهفته بوده و همچنان یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان محسوب می شود.
بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

 سیوداد خوارز، مکزیک
قاچاق مواد مخدر در مکزیک بسیار گسترده بوده و شهر سیوداد خوارز به نوعی پایتخت غیر رسمی این تجارت مرگبار محسوب می شود. قاچاقچیان مواد مخدر افرادی بی رحم و خشن بوده و از انجام هر گونه جنایتی هیچ ابایی ندارند. نفوذ فساد به نیروهای پلیس و حکومتی سیوداد خوارز موجب شده تا یکی از خطرناک ترین مکان های خارج از منطقه جنگی جهان نام بگیرد.

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس
بغداد، عراق
به واسطه حمله نظامی آمریکا به عراق، بغداد به مدت چند سال مقام خطرناک ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده بود، اما شرایط در این شهر اندکی آرام شده است. اکثر زیرساخت های این شهر به واسطه سال ها درگیری و بمبگذاری از بین رفته اند. این در شرایطی است که بمب گذاری های انتحاری، تیراندازی و بمب های کنار جاده ای همچنان باعث مرگ شهروندان و یا افراد خارجی حاضر در این شهر می شوند. 

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

موگادیشو، سومالی
سازمان ملل و سفارت خانه کشورهای جهان در دهه نود میلادی و پس از سقوط کامل دولت سومالی در سال 1991 از این کشور خارج شدند. شبه نظامیان القاعده نفوذ گسترده ای از سال 2007 در این کشور داشته، اما از آگوست گذشته و با عملیات نیروهای اتحادیه آفریقا، از دامنه فعالیت های آنها کاسته شده است. 

بمب گذاری ,  خطرناک ترین شهر , عکس

کابل، افغانستان
مداخله قدرت های بزرگ جهان نیز برای کاهش تنش و درگیری در کابل کافی نبوده و حملات بمب گذاری و تبراندازی همچنان جز جدایی ناپذیر این شهر هستند. نیروهای طالبان نفوذ چشمگیری در این شهر و افغانستان داشته و به راحتی هر اقدام مجرمانه ای را انجام می دهند. از این رو، کابل به راحتی عنوان خطرناک ترین شهر جهان را به خود اختصاص می دهد.

منبع:عصرایران