اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطرناک‌ترین سیاره‌های کهکشان



خطرناک‌ترین سیاره‌های کهکشان

آسمان به قدری بزرگ است کره ما تنها یک نقطه در آن به حساب می آید. در این کهکشان پهناور سیاره هایی هستند با شرایطی بسیار ترسناک که زندگی را روی آن ها غیر ممکن می کند.

در کهکشان سیاره های متفاوتی وجود دارند که انسان ها به مرور هر کدام را کشف کرده اند. این سیاره ها هر کدام خصوصیات منحصر به فردی دارند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها عبور کرد.

برخی از سیاره ها بسیار خطرناک هستند به طوری که زندگی بر روی آن ها غیر ممکن است. از این سیاره ها عکسی در اختیار نیست اما دانشمندان با استفاده از رایانه ها و بدست آوردن شرایط آب و هوایی این منطقه ها طرح هایی را بدست آورده اند که به نظر می رسد سطح این کرات به این شکل باشد.

** ونوس
در منظومه شمسی ونوس یکی از کوچکترین سیاره های به حساب می آید اما با همین اندازه کوچک به عنوان خطرناک ترین سیاره شناخته می شود. در اوایل جنگ سرد شوروی توانست تنها کاوشگری که روی ونوس فرود آمده است را به هوا پرتاب کند. این کاوشگر با موفقیت بر سطح کره نشست ولی تنها 127 دقیق دوام آورد تا این که کاملا خرد شد و سپس تبدیل به مایع گشت.

سیاره های ترسناک , منظومه شمسی

در این سیاره فشار هوا 100 برابر بیشتر از زمین است و قدم زدن روی آن به مانند این است که در عمق 2000 متری کف دریا بخواهید قدم بزنید. در مدتی که کاوشگر روی سطح ونوس بود اطلاعاتی در مورد سمی بودن بسیار زیاد این سیاره به زمین ارسال کرد همچنین دمای این کره نزدیک به 425 درجه سانتی گراد است. با شرایطی که سطح این کره از سولفریک اسید پوشیده شده است خطرناکترین سیاره کهشکان، ونوس است.

** کرت 7b

سیاره های ترسناک , منظومه شمسی

این سیاره به طور رسمی در لیست کرات به حساب نمی آید ولی به عنوان یکی از ترسناکترین ستاره های منظومه شناخته میشود. تمام خطرناکی این ستاره گرمای بیش از اندازه آن است که حتی دانشمندان نیز نمی توانند آن را به درستی تخمین بزنن و عددی برای آن یافت نکرده اند. این سیاره به اندازه ای داغ است که صخره ها را ذوب می کند. نکته دیگری که در مورد این ستاره باید بدانید آتش فشان های آن است که اگر فعال شوند حتی می توانند مدار کره های منظومه شمسی را تغییر دهد.

** پلوتو

سیاره های ترسناک , منظومه شمسی

با اینکه این سیاره دیگر در میان خانواده منظومه شمسی شناخته نمی شود اما یکی از ترسناکترین سیاره های کهکشان است. پلوتو در طرح ها به نظر برفی می آید اما این سیاره پوشیده شده از نیتروژن یخ زده، کربن مونواکسید ومتان است و در تمام 248 سالی زمینی، که طول می کشد به دور خورشید بزند به همین صورت یخ زده ادامه می دهد. در یک روز آفتابی و بسیار گرم در سطح پلوتو دمای هوا می تواند به -228 درجه سانتی گراد برسد که به نظر بسیار مطبوع است!

** مشتری

سیاره های ترسناک , منظومه شمسی

بزرگترین سیاره منظومه شمسی یکی دیگر از ترسناکترین هاست که هیچ موجودی دوست ندارد به آن نزدیک هم بشود. این سیاره طوفان هایی را در خود ایجاد می کند که به تنهای 2 برابر زمین هستند. این طوفان ها باد را با 1000 کیلومتر در ساعت به حرکت در می آورند. اتمسفر این سیاره تاریک است و تمامی آن با هیدروژن پر شده است. این گاز روی زمین بی رنگ است اما در مشتری به ماده ای تبدیل شده است که هیچ کس نمی داند چیست. همچنین سطح این سیاره همیشه رعد و برق هایی می زند که 100 بار قوی تر از صاعقه های روی زمین است.

** وسپ 12b

سیاره های ترسناک , منظومه شمسی

یکی دیگر از سیاره های ترسناک کهکشان است که دمای سطح آن می تواند به 2200 درجه سانتی گراد برسد. این دما باعث می شود هیچ جانداری را نتوان در سطح این کره پیدا کرد. سطح این کره تقریبا نصف خورشید دما دارد و البته در منظومه ما حضور نیست. نکته جالب این جاست که این سیاره هر روز زمین یک بار به دور مدار خود می چرخد.
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
وسعت سیاره زمین در مقایسه با کهکشان ها و ستاره ها!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فهرست 7 سیاره قابل سکونت/ احتمال پشتیبانی از حیات در کهکشان



فهرست 7 سیاره قابل سکونت/ احتمال پشتیبانی از حیات در کهکشان

محققان با انتشار فهرستی از 7 سیاره قابل سکونت در کهکشان راه شیری اظهار داشتند که تعداد این سیاره ها بیشتر هم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان به مناسبت اولین سالگرد کشف سیاره های قابل سکونت بزرگتر از زمین اقدام به انتشار فهرستی از این سیاره های قابل سکونت کرده و آن را در سایت آزمایشگاه سیارات قابل سکونت دانشگاه پرتوریکو به این آدرس قرار دادند.

این فهرست وقتی سال گذشته منتشر شد تنها دربرگیرنده نام دو سیاره بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

براساس اظهارات ابل مندز محقق اصلی این تیم تحقیقاتی، این گروه در آن زمان انتظار داشت که در سال اول یک یا دو سیاره به این فهرست اضافه شوند. اما اکنون 5 سیاره جدید به این فهرست اضافه شده که فراتر از تصور ما بود.

مندز رئیس آزمایشهای سیارات قابل سکونت دانشگاه پورتوریکو اظهار داشت: هدف اصلی انتشار این فهرست تحقیقات بیشتر است اما ما فکر کردیم که شاید این فهرست برای عموم مردم نیز جالب باشد.

درحال حاضر اطلاعات بسیاری درباره کشف سیاره های قابل سکونت وجود دارد که این امر ممکن است برای مردم عادی گیج کنده باشد، از این رو ما فهرستی تهیه کردیم تا همه بتوانند همه اطلاعات مهم را مورد بررسی قرار دهند.

وی همچنین اظهار داشت که دانشمندان برای پیدا کردن سیارات قابل سکونت هوشمندتر شده اند و سرعت این اکتشافها جریان بیشتری به خود گرفته است.

درحال حاضر 27 سیاره در انتظار قرار گیری در این فهرست هستند. در این میان ابزار جستجوگر سیاره HARPS که در شیلی قرار دارد و تلسکوپ فضای کپلر در میان سایر تلسکوپها هر ماه سیارات فراخورشیدی بیشتری پیدا می کنند.

این گروه تحقیقاتی در مرحله اول پتانسیل زندگی در یک سیاره را با استفاده از سه عامل مورد بررسی قرار می دهد. در دسترس بودن انرژی از ستاره میزبانی که سیاره را می پذیرد، جرم سیاره و اندازه این سیاره از این عوامل هستند.

واضح است که غولهای گازی بزرگتر که اطراف ستاره های مختلف می چرخند نمی توانند از حیات پشتیبانی کنند.

قسمت اعظم این فهرست به طور مستقیم از تحقیقات این گروه در یک اکتشاف سیارات فراخورشیدی گرفته شده است. اما محققان تأکید کرده اند که این اطلاعات در مراحل ابتدایی است و تاکنون قسمت اعظم دانش ما از اندازه گیریهای ساده فیزیکی حاصل شده و اطلاعات بیولوژیکی و شیمیایی کمتر شناخته شده است.

این فهرست تاکنون میان عموم مردم و مجامع علمی چون موسسه زیست ستاره شناسی مورد تجلیل قرار گرفته است./مهر