اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خطرات استفاده از وایتکس در خانه تکانی


دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان اینکه وایتکس و جوهر نمک جزو خطرناک‌ترین مواد شوینده هستند به پدر و مادرها توصیه کرد تا جایی که ممکن است از وایتکس و جوهر نمک در هنگام خانه‌ تکانی استفاده نکنند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان اینکه وایتکس و جوهر نمک جزو خطرناک‌ترین مواد شوینده هستند به پدر و مادرها توصیه کرد تا جایی که ممکن است از وایتکس و جوهر نمک در هنگام خانه‌ تکانی استفاده نکنند.

دکتر محمدرضا بلورساز با بیان اینکه وایتکس ماده شوینده بسیار مضر و خطرناکی است که هایپوکلرید سدیم متصاعد شده از آن موجب تحریک راه‌های هوایی می‌شود، اظهار کرد: مصرف این مواد به ویژه در منازلی که کودکان مبتلا به آسم، آلرژی و تنگی نفس دارند به شدت خطر‌آفرین است.

وی ادامه داد: روزانه کودکانی را به مراکز درمانی می‌آورند که به علت استنشاق و یا بلع مواد شوینده دچار مسمومیت شده‌اند و برخی علاوه بر مشکلات تنفسی دچار مشکلات گوارشی نیز شده‌اند و ناچارند تا مدت‌ها با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بروز حوادث در حین خانه‌تکانی‌های پایان سال نیز اشاره و اظهار کرد: گاهی مواقع ممکن است در هنگام جابجایی وسایل، ضربه‌ای به بدن کودک اصابت کرده و وی را دچار آسیب کند، لازم است پدر و مادرها مراقب فرزندان خود باشند و امنیت وی را در هنگام انجام کارهایشان تامین کنند.

وی افزود: همچنین مشاهده شده است که والدین کودک بیمار خود را به علت غرق شدن در نظافت منزل فراموش می‌کنند و داروهای وی را به موقع به وی نمی‌خورانند، در این صورت بروز مشکلاتی چون تشنج و تب نیز کودکان بیمار را در این روزها تهدید می‌کند.


ویدیو مرتبط :
اصول خانه تکانی اتاق خواب و نکات ریز خانه تکانی اتاق خواب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از کارگران افغان برای خانه تکانی استفاده نکنید



اخبار,اخباراجتماعی , نظافت ساختمان

رئیس پلیس آگاهی تهران در مورد مراکز قالیشویی به شهروندان هشدار داد و گفت:از کارگران افاغنه برای خانه تکانی استفاده نکنید.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای پایانی سال نسبت به ماه‌های دیگر شاهد افزایش سرقت فرش در پوشش مراکز قالیشویی یا از روی دیوار خانه‌ها هستیم. لذا شهروندان باید جهت جلوگیری از این حوادث به هشدارهای پلیس توجه داشته و مانع از ایجاد فرصت برای تبهکاران شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان جهت استفاده از قالیشویی‌ها از مراکزی استفاده کنند که سال‌های گذشته با آنها فعالیت داشته یا شماره قالیشویی را از طریق تماس با 118 بدست آورده باشند و به هیچ عنوان به مراکزی که با خودرو در سطح خیابان اقدام به تبلیغ کرده، اعتماد نکنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه افزود: شهروندان هنگام مراجعه نماینده قالیشویی برای دریافت فرش مورد نظر حتما شماره پلاک خودرو را ثبت و به آرم روی خودرو نیز توجه کنند تا در صورت سرقت، پیگیری و کشف آن سریع‌تر انجام گیرد.

سرهنگ محمدیان یادآور شد: برخی از شهروندان فرش‌های شسته شده را روی دیوار برای خشک شدن پهن می کنند که گاهی شاهد سرقت آنها هستیم لذا شهروندان نباید این اقدام را روی دیوارهای مشاع یا کوتاه که امکان سرقت وجود دارد، انجام دهند.

وی در مورد کارگرانی که برای نظافت ساختمان یا منزل در ایام پایانی سال مراجعه می کنند، یادآور شد: هموطنان حدالمقدور از بکارگیری کارگران افغانی جلوگیری کنند، چراکه این افراد بیشتر بلامکان هستند و در صورت سرقت شناسایی انها مشکل‌تر است. همچنین پول و اشیاء قیمتی نیز در زمان حضور کارگران باید دور از دسترس و در محل ایمن قرارداشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان خاطرنشان کرد: در زمان حضور کارگران حتما یک نفر از اعضای خانواده در منزل حضور داشته باشند و از ارائه مشخصات اعضای خانواده همچون شغل و سن و ... خودداری کنند.

 

 اخباراجتماعی  -  باشکاه  خبر نگاران