اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«خشم و هیاهو» به شانگهای می رود


نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای در حالی اسامی فیلم‌های شرکت کننده در بخش رقابتی امسال را اعلام کرد که هومن سیدی با «خشم و هیاهو» از جمله راه‌یافتگان به این بخش است

خبرگزاری مهر: نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای در حالی اسامی فیلم‌های شرکت کننده در بخش رقابتی امسال را اعلام کرد که هومن سیدی با «خشم و هیاهو» از جمله راه‌یافتگان به این بخش است.

به نقل از هالیوود ریپورتر، نوزدهمین جشن سینمایی چین با فیلم‌هایی از وودی آلن تا تارکوفسکی و نیز اختصاص بخشی به شکسپیر و چهارصدمین سالمرگ وی، قرار است میزبان جی کی رولینگ نیز باشد.

«خشم و هیاهو» در بخش رقابتی جشنواره شانگهای

همچنین در این جشنواره از ایران فیلم «خشم و هیاهو» به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی ساخت سال ۱۳۹۴ حضور دارد. این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین فیلمبرداری شد. هومن سیدی هم برای کارگردانی «خشم و هیاهو» جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

این در حالی است که ورنر هرتسوگ کارگردان نامدار آلمانی نیز با فیلم «نمک و آتش» درباره مصیبت آتشفشان در بخش رقابتی حضور دارد. در این فیلم مایکل شانون و گائل گارسیا برنال و ورونی مفیر نقش‌آفرینی کرده‌اند و این فیلم برای نخستین اکران جهانی خودش، در جشنواره فیلم شانگهای روی پرده می‌رود. این فیلم نوزدهمین فیلم بلند داستانی هرتسوگ است.

«آقای چرچ» ساخته بروس برسفورد و «زغال و گاو نر» ساخته کائو بائوپین دیگر راه‌یافتگان به بخش رقابتی هستند.

نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای از ۱۱ تا ۱۹ ژوئن برگزار می‌شود و امیر کاستاریکا کارگردان مولف صرب امسال ریاست گروه داوری بخش رقابت اصلی این جشنواره را برعهده دارد تا برندگان جام طلای جشنواره را انتخاب کند.

آتوم اگویان، دانیله لوچتی، پما تسدن، کارنان لام، عبدالرحمان سیساکو و یان گلینگ گروه داوری این دوره را تشکیل می‌دهند.

«خشم و هیاهو» در بخش رقابتی جشنواره شانگهای

مروری بر فیلم‌های لوچینو ویسکونتی، آندری تارکوفسکی، وودی آلن و لسلی چونگ ستاره فقید هنگ کنگ از بخش‌های ویژه امسال است. فیلم جدید وودی آلن «کافه سوسایتی» که در جشنواره کن برای نخستین بار اکران جهانی شد، اکران آسیایی خودش را در این جشنواره تجربه می‌کند.

هشت فیلم «هری پاتر» نیز اکران ویژه خواهند داشت و دست‌اندرکاران جشنواره قول داده‌اند که حضور جی کی رولینگ نویسنده انگلیسی خالق هری پاتر از شگفتی‌های امسال جشنواره باشد.

در بخش رقابت اصلی در کنار «خشم و هیاهو» ساخته هومن سیدی این فیلم‌ها حضور دارند: «زغال و گاو نر» ساخته کائو بائوپینگ، «دو لان» ساخته لیو جی، «گل‌های شیطان» ساخته آنتی جاکینین، «جتگل، ۴ هستم» ساخته یان جیکوب کولسکی، «سگ‌های خوابیده هانا» ساخته آندرس گروبر، «هاموگ» ساخته رالستون جوور، «اینجا سکوت» ساخته اد ارنبرگ، «در مرحله جنینی» ساخته اولریش تامسون، «آقای چرچ» ساخته بروس برسفورد»، «پروژه‌ها » ساخته ساکاموتو جونجی، «نک و آتش» ساخته ورنر هرتسوگ، «در تگزاس می بینمت» ساخته ویتو پالمیری، «روح به نخ کشیده» ساخته ژانگ یانگ.


ویدیو مرتبط :
فیلم خشم و هیاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«خشم و هیاهو»ی فاکنر به روایت ژان پل سارتر


تحلیل زیر درباره «خشم و هیاهو»، نوشته ژان پل سارتر نویسنده و فیلسوف به نام فرانسوی‎ست، که با اگزیستانسیالیسم خود دهه ها روشنفکران را درگیر کرده بود!