اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خشم ایتالیایی ها از پوشاندن مجسمه های برهنه



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,سفر حسن روحانی به ایتالیا

پوشاندن مجسمه‌های باستانی برهنه در موزه کاپیتولین شهر رم در جریان نشست خبری حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، موجب انتقادهای گسترده‌ای از ماتئو رنتسی نخست‌وزیر ایتالیا شده است.

  ایتالیا و ایران در جریان سفر دو روزه حسن روحانی به ایتالیا بیش از ۱۷ میلیارد یورو قراردادهای تجاری با یکدیگر امضاء کردند ولی رهبران مخالف دولت رنتسی و تحلیلگران ایتالیایی روز سه‌شنبه ششم بهمن دولت این کشور را متهم کردند که برای خوشامد مهمانش زیاده‌روی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیاستمداران چپگرا و راستگرای ایتالیا گفته‌اند که ماتئو رنتسی در نشست خبری‌اش با رییس جمهوری اسلامی هویت فرهنگی ایتالیا را با پوشاندن مجسمه‌های برهنه زنان تسلیم کرده است.

لوکا اسکوئری، نماینده مجلس از حزب دست راستی فورزا، وابسته به سیلیو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین، گفته است: «احترام قائل شدن برای دیگر فرهنگ‌ها نمی‌تواند و نباید به معنی نفی فرهنگ خودمان باشد.»
 
وی افزوده است: «این احترام قائل شدن نیست، این پنهان کردن تفاوت‌ها و نوعی تسلیم شدن است.»
 
به گزارش رادیو فردا، یکی دیگر از اتفاقات سفر حسن روحانی به ایتالیا، حذف برنامه سرو شراب از مهمانی شامِ دوشنبه شب نخست وزیر این کشور بوده است.
 
باربارا سالتامارتینی، معاون رهبر حزب اتحادیه شمالی، گفته است که پوشاندن مجسمه‌ها با جعبه‌های سفیدرنگ اقدامی از سر تسلیم بوده، و رهبر این حزب نیز در صفحه فیسبوک خود چنین کاری را "احمقانه" دانسته است.

جیانکالو پکیولا، از حزب چپگرای محیط زیست و آزادی، خواستار توضیح نخست‌وزیر ایتالیا درباره تصمیم "خفت‌بار" خود شده که به گفته وی، "خوار شمردن هنر و فرهنگ به مثابه ارزش‌های جهانی است."
 
گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی است که پیش از برگزاری نشست خبری دوشنبه شب رییس جمهوری ایران و نخست‌وزیر ایتالیا در موزه کاپیتولین شهر رم، مجمسمه‌های دوران باستان با حفاظ‌های چوبی پوشانده شدند.

هنگامی که تصاویر این اقدام روز سه‌شنبه در رسانه‌های ایتالیا منتشر شد، سیاستمداران همه جناح‌های سیاسی چنین تصمیمی را تقیبح کرده و آن را مورد استهزاء قرار دادند.
 
موزه کاپیتولین گفته است که دفتر نخست‌وزیر ایتالیا خواستار پوشانده شدن این مجسمه‌ها شده بود. دفتر ماتئو رنتسی حاضر به اظهارنظر در این زمینه نشده است.
 
رنتسی ۴۱ ساله، سال گذشته نیز با انتقادهای مشابهی روبرو شد وقتی که در جریان دیدار امیر امارات متحده عربی از شهر تاریخی فلورانس که شهردار آن بود، دستور پوشاندن تصاویر برهنه را صادر کرد.
 
 اخبار سیاست  خار جی  -  جام نیوز


ویدیو مرتبط :
مردم انگلیس مجسمه برهنه کامرون را سوزاندند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوشاندن مجسمه مرد برهنه به خاطر حضور هیات ایرانی(+عکس)



مذاکرات جدید ایران با 1+5 امروز در ژنو برگزار می شود
پوشاندن مجسمه مرد برهنه به خاطر حضور هیات ایرانی(+عکس)

در تصویر زیر زنی در حال نظاره پوشاندن یک مجسمه مرد برهنه به خاطر حضور دیپلمات های ایرانی در مقابل سر در سالن محل گفت و گوهای ایران و 1+5 است.

امروز گفت و گوهای ایران و اعضای 1+5 در شهر ژنو سوییس برگزار خواهد شد.

به گزارش عصر ایران هیات ایرانی برای گفت و گوها وارد ژنو شده است و ریاست هیات ایرانی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان است.

در تصویر زیر زنی در حال نظارت بر پوشاندن یک مجسمه مرد برهنه به خاطر حضور دیپلمات های ایرانی در مقابل سر در سالن محل گفت و گوهای ایران و 1+5 است.

گفتنی است در دیدارهای گذشته ایران و 1+5 نیز که سرپرست هیات ایرانی با سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بود، لباس ها و نحوه پوشش کاترین اشتون مسئول تیم گفت و گوهای 1+5 با ایران، مساله ای حاشیه ای ولی خبر ساز بوده است.

 

آماده سازی سالن محل نشست ایران و 1+5

 آماده سازی سالن محل نشست ایران و 1+5

آماده سازی سالن محل نشست ایران و 1+5

عصرایران