اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خسارت 80 درصدی طوفان به استان قزوین


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از خسارت ۸۰ درصدی توفان به اسفرورین استان قزوین خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از خسارت ۸۰ درصدی توفان به اسفرورین استان قزوین خبر داد.

دکتر ناصر چرخ‌ساز در جریان بازدید از منطقه حادثه‌دیده اسفرورین، اظهار کرد: با توجه به وقوع توفان و بارندگی که از غروب روز گذشته در شهر اسفرورین، ناصرآباد و روستاهای لوشکان، اکبرآباد، جعفرآباد و مناطق دیگری از استان رخ داد، آسیب‌های جدی به منطقه وارد شده است.

وی افزود: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته و مباحث مطرح‌شده در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، بخشدار و مردم شهر اسفرورین بالغ بر ۸۰ درصد بخش اسفرورین آسیب دیده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: لازم است تدابیر مورد نیاز برای جبران خسارت‌های وارده اندیشیده شود و در مقطع کنونی نیز به منظور پناه دادن به مردم بی‌سرپناه در مکان‌های امن اقدام می‌شود و توزیع اقلام امدادی به انجام می‌رسد.

به گفته وی، با توجه به اینکه اتخاذ تدابیر مراحل بعد، نیازمند تهیه گزارش و برآورد خسارت است، بنا شده برآورد خسارت و هزینه از جانب بخشداری، شورای شهر و شهرستان صورت گیرد و گزارش خسارات و حادثه به شورای مدیریت بحران کشور ارائه شود تا برای اتخاذ تدابیر لازم، اقدام به عمل آید.

چرخساز تصریح کرد: باید شهرداری و شورای اسلامی شهر در حد توان خود اقدامات و تدابیر لازم را به انجام برساند و جمعیت هلال‌احمر نیز آمادگی خود را برای پشتیبانی و همکاری اعلام می‌کند تا مردم آسیب کمتری ببینند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۴۵۰ نفر از حادثه‌دیدگان مناطق مختلف اسکان یافته‌اند که برخی از مردم نیز به دلیل تمایل نداشتن به حضور در مکان‌هایی غیر از منزل خود، ترجیح داده‌اند شب را در منزل شخصی سپری کنند، خاطرنشان کرد: خسارت واردشده به بخش اسفرورین بر اثر طوفان، سیل و بارش باران در شب گذشته جدی است و بازدید هوایی از شهر و مناطق اطراف، نشان‌گر آسیب قابل‌توجه به زیرساخت‌های شهر و روستا از جمله آب، برق، گاز و تلفن بوده که بخش زیادی از آن از بین رفته است.


ویدیو مرتبط :
خسارت طوفان در کیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش نهایی از خسارت طوفان در 5 استان


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گزارش نهایی خسارات ناشی از طوفان در 5 استان کشور را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گزارش نهایی خسارات ناشی از طوفان در 5 استان کشور را تشریح کرد.

مرتضی اکبرپور درباره گزارش نهایی خسارات طوفان که شب گذشته دست کم 5 استان کشور را فرا گرفت، گفت: از مدیران کل بحران خواستیم تا خسارات ناشی از این واقعه را به ما اعلام کنند که در گزارش‌های آنان مشخص شد که خوشبختانه طوفان در 5 استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی و قم کشته یا مصدوم نداشته است.

وی با بیان اینکه در بعضی از نقاط خسارات مالی از این طوفان برجای ماند، ادامه داد: در دو استان تهران و البرز سرعت باد بین 70 تا 80 کیلومتر بود، از این رو پیش‌بینی می‌کردیم بیشترین خسارت احتمالی در این دو استان رخ دهد که خوشبختانه استان البرز اعلام کرد که به جز چند مورد شکستگی درخت و قطع برق در برخی از مناطق مشکل دیگری رخ نداده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در تهران (استان و شهر تهران) نیز چندین مورد شکستگی درخت، سقوط داربست، سقوط اشیاء و... داشتیم و در دو مورد نیز سقف دو خانه که به شکل شیروانی بود به دلیل وزش باد جابه‌جا شده بود که اقدامات لازم برای ایمن سازی و رفع مشکل انجام شد.

اکبرپور ادامه داد: همچنین در برخی از مناطق تهران نیز همچون استان البرز شاهد قطعی برق بودیم که ظرف مدت دو تا سه ساعت با کمک عوامل اداره برق این مشکلات نیز مرتفع شد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درخصوص خسارات به جا مانده از سه استان مرکزی، قزوین و قم نیز گفت: در این سه استان نیز طوفان خسارت مالی سنگین بر جای نگذاشته و تنها چند مورد شکستگی درخت و نظایر آن رخ داده است.