اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خسارت 20 میلیاردی، هدیه طوفان به مردم!


معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر این‌که تاکنون در برق رسانی سربلند بوده‌ایم گفت: در طوفان‌های اخیر شبکه برق قریب 20 میلیارد تومان خسارت دید که در کوتاه ترین زمان به رفع مشکلات رخ داده پرداختیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر این‌که تاکنون در برق رسانی سربلند بوده‌ایم گفت: در طوفان‌های اخیر شبکه برق قریب 20 میلیارد تومان خسارت دید که در کوتاه ترین زمان به رفع مشکلات رخ داده پرداختیم.

غلامرضا خوش خلق با تاکید بر این‌که 700 هزار کیلومتر شبکه برق درکشور وجود دارد گفت: تاکنون توانسته‌ایم حدود صد درصد افراد جامعه را تحت پوشش برق قرار دهیم.

وی افزود: در مواقع بروز حوادثی چون سیل و طوفان تمام همکاران دائما آماده باش هستند وبه صورت شبانه روزی کار می کنند تا در خدمات وفقه ایجاد نشود. در هر حادثه‌ای برق پیشرو بوده و در کوتاه ترین زمان مشکل را حل کرده است.

به گفته وی، از تاریخ 7 خرداد 93 تا 16 همین ماه شاهد بروز چندین طوفان و سیل در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان رضوی، گلستان، قم، سمنان، مازندران (در دو مقطع طوفان رخ داد)، البرز و تهران بودیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به آسیب دیدگی شبکه بر اثر طوفان به خاطر مسائل گوناگون از جمله شکست درخت و سقوط آن روی شبکه گفت: بخشی از خسارت‌ها ناشی از پرت شدن اشیا به روی شبکه از جمله افتادن قالی 12 متری بوده است که همکاران ما در کوتاه ترین زمان اقدام به حل مشکل کردند.

خوش خلق با اشاره به این‌که ماحصل اتفاقات در بازه زمانی هفتم تا شانزدهم خرداد ماه خسارت 20 میلیارد تومانی صنعت برق بوده است گفت: تاکنون توانیر و شرکت‌های برق سهم مجموعه خود را تامین کرده و سهم سازمان حوادث غیر مترقبه و وزارت کشور نیز باید تامین شود تا مشکلاتی که به صورت مقطعی حل شده‌اند به صورت دائمی برطرف شوند.

وی با تاکید بر همکاری استان‌های همجوار مناطق آسیب دیده و هم افزایی موجود بین کارکنان برق گفت: در استان خراسان رضوی حدود 570 میلیون تومان ، در استان گلستان حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان ، در استان سمنان حدود 146 میلیون تومان، در استان قم حدود 120 میلیون تومان، در استان مازندران در دو مقطع بروز حادثه حدود دو میلیارد تومان و در تهران در بخش نواحی استان حدود شش میلیارد تومان و در بخش تهران بزرگ حدود 6.6 میلیارد تومان خسارت به شبکه برق وارد شده است.

وی در مورد راه‌های پیشگیری از ایجاد خسارت نیز گفت: تبدیل کابل‌های پنج رشته‌ای به کابل‌های خودنگهدار که عایق هستند یکی از راهکارها است که در تهران بیش از 4000 کیلومتر کابل خودنگهدار ایجاد شده است؛‌کابل‌های خودنگهدار میتوانند در مقابل باد تا حدودی مصون مانند اما از ایجاد خسارت در پی سقوط اشیا و درختان بازدارنده نیستند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد:‌ همچنین باید توجه کرد یکسری موارد از لحاظ اقتصادی توجیه ندارند و هزینه بسیار سنگینی را می طلبند.

خوش خلق در مورد تاثیر عدم هشدار برای بروز طوفان در تهران نیز گفت: خاصیت برق نیز که به صورت دائم برای جلوگیری از بروز خلل در خدمت رسانی شبکه را رصد می کنیم بنابراین آماده هستیم اما در صورتی که هشدار داده شود گروه‌ها آمادگی بیشتری دارند و تجهیزات مورد نیاز نیز منتقل می‌شود.

وی افزود: سازمان هواشناسی در برخی از استان‌ها اعلام هشدار داده بود اما در تهران این کار انجام نشد. اگر از قبل خبر داشته باشیم با توجه به این که در مواقع اضطرای غیر از گروه های کاری خود از پیمانکاران نیز برای سرعت عمل در رفع عیب دعوت به همکاری می کنیم، آمادگی بیشتری خواهیم داشت.

در روز دوزادهم و شانزدهم خرداد ماه تهران دو طوفان شدید را به خود دید و طوفان روز دوازدهم به شدت تهران را غافلگیر کرد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای هدیه 20 میلیاردی اردوغان به فیلم محمد رسول الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان لیگ برتر و پرداخت خسارت 20 میلیاردی!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ برتر

سازمان لیگ برتر فصل گذشته بابت تبلیغات محیطی 20 میلیارد تومان خسارت داده است!

به گزارش ورزش سه، قرارداد فصل گذشته سازمان لیگ برتر با شرکت تبلیغات محیطی 60 میلیارد تومان بوده است که شرکت تبلیغات محیطی 20 میلیارد تومان را به خاطر تعیین خسارت به سازمان لیگ برتر پرداخت نکرده است!

در پی عدم پخش برخی از بازی های لیگ برتر در فصل گذشته و قراردادهایی که شرکت تبلیغات محیطی با برنده ها منعقد کرده بود این شرکت اذعان داشت 20 میلیارد تومان خسارت دیده است و آز انجایی که تعیین خسارت از سوی دو طرف در قرارداد منعقد شده بود  بر اساس اظهار نظر کارشناسان 20 میلیارد تومان از قرارداد فصل نخست کسر شد.

قرارداد فصل دوم که فصل جاری می باشد 100 میلیارد تومان بوده که میزان پرداختی از این فصل تا به این جای کار که 22 هفته از لیگ برتر سپری شده است نزدیک به 20 میلیارد تومان است! نکته حائز اهمیت اینکه شرکت تبلیغات محیطی خواستار تخفیف 40 میلیارد تومان برای قرارداد سال دوم شده و در پی مخالفت باشگاه ها و هم چنین سازمان لیگ برتر خواستار فسخ قرار داده شده است و به نظر می رسد تعیین تکلیف در این ماجرا در نهایت کار را به مراجع قضایی ذیصلاح بکشاند.

البته اینکه چگونه و به یکباره قرارداد تبلیغات محیطی از 18 میلیارد تومان به 60 میلیارد تومان رسید جای تعجب وجود داشت و خیلی ها در همان برهه می گفتند شرکت تبلیغات محیطی رقمی پیشنهاد داده که برنده مزایده شود اما دور از ذهن است که توان برآورده کردن این مبلغ را داشته باشد به خصوص که کشور در تحریم است.

 

اخبار ورزشی - ورزش سه