اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خسارات تندباد در سردشت و مهاباد


تندباد شدید که با بارش باران همراه بود عصر چهارشنبه شهرهای مهاباد و سردشت را درنوردید و منجر به بروز خساراتی در این شهرها شد.

خبرآنلاین: تندباد شدید که با بارش باران همراه بود عصر چهارشنبه شهرهای مهاباد و سردشت را درنوردید و منجر به بروز خساراتی در این شهرها شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص بروز این حوادث گفت: عصر چهارشنبه تندباد شدیدی در دو شهر مرزی مهاباد و سردشت موجب بروز خساراتی از جمله شکسته شدن درختان و وارد شدن آسیب جدی به چند دستگاه خودرو شد.

امیرعباس جعفری با اعلام اینکه در حال حاضر جمع آوری اظهارداشت: این تندباد در شهرستان سردشت از قدرت و شدت بیشتری برخوردار بود و موجب شکسته شدن درختان و خسارت جدی به سه دستگاه خودرو شد.

وی با بیان اینکه در مهاباد نیز تندباد موجب شکسته شدن تعدادی از درختان شهر شد عنوان کرد: این حادثه که موجب شکسته شدن شیشه برخی از منازل نیز شد ولی تلفات جانی در برنداشت.

مدیریت بحران آذربایجان غربی همچنین بااشاره به تندباد همراه با باران در سردشت یادآور شد: بارش شدید باران در این شهر نیز موجب آبگرفتگی معابر عمومی سطح شهر شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

وی با اعلام اینکه شهرداری سردشت به همراه تیم های امدادی بلافاصله در محل حاضر و خدمات لازم را به مردم ارائه کردند گفت: اطلاعات دقیق این حوادث بعد از بررسی های کارشناسی اطلاع رسانی می شود.

جعفری در خصوص ابعاد تندباد در این شهرها نیز اظهارداشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در سردشت که شدت بیشتری داشت به ۴۵ کیلومتر در ساعت و میزان بارش باران به ۷.۲ میلیمتر رسید.


ویدیو مرتبط :
از طرف وبلاگ مهاباد رنگین(ئاوه دان مه هاباد-مهاباد آباد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تندباد مهیب در مهاباد


این تندباد که با بارش باران و گرد و خاک شدید نیز همراه بود برای دقایقی موجب اختلال در تردد خودروها در محور مهاباد به ارومیه شد و مشکلاتی را برای دید رانندگان به وجود آورد.

ایرنا: تندبادی با سرعت حدود یکصد کیلومتر بر ساعت بعد از ظهر چهارشنبه برق شهر مهاباد را به مدت دو ساعت قطع کرد.

مدیر امور برق مهاباد اظهار کرد: این تندباد در حوالی مجتمع پتروشیمی مهاباد در محور مهاباد به ارومیه موجب اتصال خط 132 کیلوولت شده و باعث پارگی کابل های برق و قطع جریان برق در این شهر شد.

ˈرشید فیض الله بیگیˈ گفت: با تلاش ماموران مدیریت برق این شهرستان خطوط آسیب دیده مرمت و جریان برق شهر مهاباد دوباره برقرار شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون جریان برق در تمامی سطح شهر مهاباد برقرار بوده و هیچ منطقه ای بدون برق نمی باشد.

این تندباد که با بارش باران و گرد و خاک شدید نیز همراه بود برای دقایقی موجب اختلال در تردد خودروها در محور مهاباد به ارومیه شد و مشکلاتی را برای دید رانندگان به وجود آورد.

تندباد و بارش باران همچنین در برخی نقاط شهر مهاباد موجب شکسته شدن شاخه های درختان و در برخی مناطق نیز باعث شکسته شدن شیشه ها و قطع روشنایی منازل شد.

این حوادث هیچگونه تلفات جانی در این شهرستان در برنداشت.

کارشناس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وزش این تندباد و بارش باران به دلیل ورود امواج ناپایداری از غرب کشور به آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

سلیمان لاجانی افزود: این وضعیت جوی تا اواخر روز جمعه و به صورت وزش باد، رعد و برق و رگبار در این استان تداوم می یابد.