اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خزایی :5+1 ثابت کند که اراده سیاسی برای حل موضوع در فرصت به‌وجود آمده را دارد



مذاکرات ایران با 5+1 ,مذاکرات ژنو

محمد خزایی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد:5+1 ثابت کند که اراده سیاسی برای حل موضوع در فرصت به‌وجود آمده را دارد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اتخاذ رهیافت برد - برد برای تضمین موفقیت مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 حیاتی است.

 محمد خزایی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل امروز طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اتخاذ رهیافت برد - برد برای تضمین موفقیت مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 حیاتی است.

وی افزود: این مذاکرات باید از یک سو به رفع نگرانی‌های مشروع در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و از سوی دیگر به تأیید کامل حق مسلم ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، شامل برخورداری از چرخه کامل ملی سوخت هسته ای و رفع کلیه تحریم های چندجانبه و یک جانبه منجر شود.

نماینده دائم ایران ادامه داد، ایران با رهیافتی سازنده در مذاکرات شرکت کرده و با ارائه پیشنهادات عملی جدیت خود را برای حل موضوعات باقی مانده در مورد برنامه هسته ای ایران به نمایش گذاشته است، حال باید طرفهای مقابل ثابت کنند که دارای اراده سیاسی لازم برای حل موضوع با استفاده از فرصت بوجود آمده هستند.

خزایی با اشاره به مفاد پیمان عدم اشاعه هسته ای و نیز اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد حق مسلم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را هرگز نمی توان تعلیق یا محدود کرد.

وی افزود: در اعمال حقوق خود در استفاده از انرژی هسته ای، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند بوده و بی سابقه‌ترین بازرسی ها از تأسیسات هسته ای ایران صورت گرفته است و ایران در آینده نیز به همکاری خود با آژانس ادامه خواهد داد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به موفقیت آمیز بودن مذاکرات اخیر بین ایران و آژانس گفت: ایران وارد فصل جدیدی از همکاری با آژانس شده و در ادامه رهیافت سازنده خود آماده است به موفقیت دور بعدی این مذاکرات در تهران کمک کند.

شایان ذکر است که این نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل شده بود، آمانو مدیرکل آژانس طی گزارشی از فعالیت های آژانس، به مذاکرات اخیر با ایران نیز اشاره کرد و گفت که این مذاکرات سازنده بوده است.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
مذاکرات منتظر اراده ی سیاسی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است



 موضوع هسته ای ایران,حل  موضوع هسته ای ایران

ظریف: درصورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد در صورت اراده سیاسی طرف مقابل موضوع هسته ایران به سرعت قابل حل است و معتقدم در یك روند زمانی كمتر از سه تا شش ماه می توان به این موضوع خاتمه داد.

ظریف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در نیویورك اظهار داشت: همان گونه كه مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی بارها تاكید كرده اند، ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست، آن را مفید نمی داند و تصور نمی كنیم این سلاح ها نه تنها برای كشور ما كه صلابت و قدرت مبتنی و متكی بر اراده مردم دارد، بلكه برای هیچ كشور دیگری هم منشا تولید قدرت باشد.


وزیر خارجه ایران افزود: معتقدیم این سلاح ها برای هیچ كس امنیت نمی آورد و امنیتی كه سلاح هسته ای ایجاد می كند، در ناامنی است.


جان كری وزیر امور خارجه آمریكا روز گذشته تاكید كرده بود كه توافق هسته ای با ایران می تواند زودتر از شش ماه صورت بگیرد.


ظریف در ادامه مصاحبه با ایرنا افزود: ایران برای این كه به دنیا نشان دهد در پی ساخت سلاح هسته ای نیست و هیچ برنامه ای در این راستا ندارد، پیشگام شده است و اكنون تنها نیاز به اراده سیاسی طرف مقابل وجود دارد كه به جای بهانه طلبی و بهانه جویی به دنبال راه حل باشد.


وی با یادآوری اظهارات روز گذشته جان كری وزیر امور خارجه آمریكا گفت: خوشحالیم كه بعد از بیانیه ها و اظهارنظرهای نامعقول دو روز گذشته برخی در آمریكا، كری تا حدی تلاش كرد كه آن حرف ها و بیانیه ها را جبران كند و به سمت یك فضای مناسب تر پیش رفت.


ظریف اظهار داشت: ما هم معتقدیم كه موضوع هسته ای ایران به سرعت قابل حل است، اما تاكید می كنیم كه در این مسیر با قدرت، صلابت، اطمینان و حفظ حقوق مردم پیش خواهیم رفت و در این راستا هیچ شتابی هم نداریم، اما تاخیر را به نفع كسی نمی دانیم و امكان این كه كارها را با سرعت جلو برد تا منجر به نتیجه شود، وجود دارد. /ایرنا