اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرید کالاهاى خارجى ممنوع شد



 

 

بر این اساس، دولت؛ ذی حسابان دستگاهها یا عناوین مشابه را موظف کرد بر اجرای این تصویب نامه نظارت و از پرداخت اعتبار برای خرید موارد یاد شده و تایید اسناد مرتبط با آن خودداری کنند.

هیئت وزیران به منظور حمایت از کالاهای تولید داخل و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارد به کشور با ممنوعیت خرید کالاهاى خارجى دارای نمونه و یا مشابه تولید داخلی ازجانب تمامی دستگاه هاى دولتى موافقت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هیئت وزیران به استناد اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای امر مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان سراسر کشور، ممنوعیت خرید کالاهاى خارجى را (اعم از کالاهای ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهیزات و غیره تحت هر عنوان) دارای نمونه و یا مشابه تولید داخلی ازجانب تمامی دستگاه هاى دولتى(موضوع مواد(2)،(3)،(4) و(5) قانون محاسبات عمومی کشور و ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوری و موارد مستثنی مندرج در ماده(117) قانون مدیریت خدمات کشوری) و همچنین تمامی دستگاه ها یا نهادها و عناوین مشابهی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی یا دولتی استفاده می کنند، تصویب کرد.

بر این اساس، دولت؛ ذی حسابان دستگاهها یا عناوین مشابه را موظف کرد بر اجرای این تصویب نامه نظارت و از پرداخت اعتبار برای خرید موارد یاد شده و تایید اسناد مرتبط با آن خودداری کنند.

همچنین تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، جز در موارد مصرح قانونی ممنوع است.


ویدیو مرتبط :
کمپین خرید خودروی صفر ممنوع!!!!1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید مسكن با وام مسكن مهر، ممنوع!



 

 

 

خرید مسكن با وام مسكن مهر ممنوع شد. وزارت مسكن اوایل امسال در جریان تصویب چند طرح مكمل برایسرعت بخشیدن به مسكن مهر، یك طرح مصوب كرد كه در راستای آن، متقاضیان خرید مسكن كه تا به حال صاحبخانه نشده بودند، چنانچه آپارتمان نوسازی كه پایان كار آن برای سال ۸۸ به بعد باشد را برای خرید انتخاب كنند، ۲۰ میلیون تومان وام به آنها تعلق می گیرد.

 

اجرای این طرح كه حكم استفاده از تسهیلات ساخت مسكن مهر برای خرید مسكن را داشت، در چند شهر اجرا شد و در فاصله كوتاهی، حجم زیادی از این تسهیلات به خاطر هجوم مردم به سمت خرید مسكن، استفاده شد از سوی دیگر شتاب فروش واحدهای مسكونی نوساز نیز افزایش پیدا كرد.

 

اما به فاصله دو سه ماه از اجرای این طرح، ادامه آن به دلیل احتمال تحریك قیمت مسكن، متوقف شد، ضمن اینكه در صورتی كه طرح خرید مسكن با تسهیلات مسكن مهر ادامه پیدا می كرد، این احتمال وجود داشت كه ساخت وسازهای مسكن مهر بدون تسهیلات و متقاضی بمانند و همه منابع در راه خرید صرف شود.

 

هر چند طرح خرید مسكن با تسهیلات مسكن مهر، در شهرهایی همچون شاهین شهر اصفهان كه زمین ۹۹ساله در آن وجود نداشت و وزارت مسكن در تامین زمین برای مسكن مهر با مشكل مواجه شده بود، كمك خوبی برای متقاضیان بود، اما به هرحال هم اكنون اجرای این طرح متوقف شده است.

 

خبرنگار دنیای اقتصاد در زمانی كه هنوز اجرای این طرح متوقف نشده بود، امكان دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسكن مهر برای خرید مسكن در تهران را از طریق سازمان مسكن استان جویا شد، اما در پاسخ از سوی مسوولان این سازمان شنید در استان تهران این طرح به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد، چون متقاضی برای استفاده از چنین تسهیلاتی خیلی زیاد است.

 

به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر چنانچه مالكان زمین های آماده ساخت متعهد شوند كه واحدها را به افرادی كه تا به حال صاحب خانه نبوده اند، واگذار كنند، می توانند برای ساخت از تسهیلات ۲۰ میلیونی مسكن مهر استفاده كنند، اما اینكه واحد ساخته شده، از این تسهیلات استفاده كند، ممنوع است./روزنامه دنیاى اقتصاد