اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرید و فروش حیوانات وحشی اینترنتی شد



اخبار,اخباراجتماعی , خرید و فروش حیوانات وحشی

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست خرم‎آباد گفت: باید با خرید و فروش حیوانات وحشی در فضای مجازی به‎شدت برخورد کرد.

«کامران فرمان‎پور» در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه چند وقتی است که در کشور سایت‎های خرید و فروش حیوانات وحشی راه‎اندازی شده‎اند و این عمل ناشایست به فضای مجازی نیز راه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: خرید و فروش جانوران وحشی عملی غیراخلاقی است و کسی حق ندارد این کار را انجام دهد، وظیفه‌ی ذاتی سازمان محیط‌زیست صیانت از زیست‎مندان بوده و متولی اصلی آن است.

فرمان‎پور ادامه داد: در همین راستا در خرم‎آباد فردی که نسبت به این کار قبیح در وب‎سایت دیوار اقدام می‎کرد شناسایی و با همکاری پلیس فتا دستگیر شد.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست خرم‎آباد افزود: از این فرد تعدادی حیوان وحشی نیز کشف و ضبط و برای پیگیری و برخورد با آن پرونده قضایی این متخلف زیست‌محیطی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: باید از فعالیت این افراد در فضای مجازی جلوگیری کرد، چون این عامل باعث شدت یافتن آزار و اذیت‎های حیوانات وحشی می‌شود.

فرمان‎پور خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست هیچ‎گونه اغماضی در برخورد با این افراد ندارد و با شدت با آنها برخورد می‌کند.


اخباراجتماعی -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
جنگ حیوانات وحشی || زنده خواری کفتار هنگام شکار || حمله حیوانات وحشی 2021

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش رسمی دولت از افزایش خرید خودرو/ فروش اینترنتی خودرو 2 برابر شد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش خرید خودرو

 

اخبار اقتصادی - گزارش رسمی دولت از افزایش خرید خودرو/ فروش اینترنتی خودرو 2 برابر شد

اگرچه دولت قصد دارد تا از تلاش‌های سوداگرانه در بازار خودرو جلوگیری کند، اما اکنون گزارش رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشانگر این است که فروش اینترنتی خودرو دو برابر شده است؛ به نحوی که فروش خودرو به صورت الکترونیکی در سه ماهه ابتدای سال جاری به 34 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر، اگرچه شورای رقابت ظرف هفته گذشته تلاش کرد تا با تغییر نرخ انواع خودرو، بازار را به آرامش رسانده و از تب و تاب قیمت ها تا اندازه ای رها کند، اما باز هم بازار خرید و فروش خودرو برای مردم جذاب است و گزارش های رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشانگر این است که خرید اینترنتی خودرو، دو برابر شده است، این در حالی است که همین افزایش میزان خریدها نشانگر این است که حتما تقاضایی در بازار وجود دارد و مردم نیز خرید و فروش خودرو را همچنان راهی برای کسب درآمد می دانند.

بر اساس گزارش رسمی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، فروش اینترنتی خودرو در سه ماهه نخست امسال به رقم 34 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 برابر شده است. این در حالی است که حجم فروش محصولات خودروسازان بزرگ کشور از طریق پرتالwww.iranecar.com  در سه ماهه نخست سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم به بیش از 2 برابر در سه ماهه اول امسال افزایش یافته است.

مبلغ کل فروش اینترنتی خودرو در سال گذشته 88 هزار میلیارد ریال بوده و در مجموع از ابتدای فعالیت پرتال جامع خودرو تاکنون بیش از 238 هزار میلیارد ریال خودرو از طریق این پرتال به فروش رسیده است. از این رو پرتال جامع خودرو کشور در میان پرتال های مشابه درخاورمیانه به لحاظ حجم تجارت الکترونیکی در رتبه نخست قرار دارد.

از مزایای فروش اینترنتی خودرو می توان به دسترسی آسان و سریع و ایجاد شرایط یکسان برای متقاضیان خودرو، افزایش سرعت خرید خودرو و نیز بهبود امنیت و فرایند تنظیم بازار خودروی کشور اشاره کرد. این در حالی است که پرتال جامع خودروی کشور به استناد ماده 79 قانون تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1382 و ماده 37 برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی کشور مصوب هیات وزیران در سال1385 راه اندازی شده است.

در این خصوص وزارت صنایع و معادن وقت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماموریت داد به منظور مرتبط ساختن فعالان صنعت خودرو و ارایه خدمات در حوزه تجارت الکترونیکی و همچنین اطلاع رسانی درباره بازار خودرو و صنایع وابسته، این پرتال را راه اندازی کند. پرتال جامع خودرو کشور تاکنون موفقیت‌های بسیاری را در عرصه تجارت الکترونیکی به ویژه در عرصه فروش محصولات سواری و تجاری شرکتهای بزرگ خودروساز کشور کسب نموده است.
اخبار اقتصادی - مهر