اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرید مسكن با وام مسكن مهر، ممنوع!



 

 

 

خرید مسكن با وام مسكن مهر ممنوع شد. وزارت مسكن اوایل امسال در جریان تصویب چند طرح مكمل برایسرعت بخشیدن به مسكن مهر، یك طرح مصوب كرد كه در راستای آن، متقاضیان خرید مسكن كه تا به حال صاحبخانه نشده بودند، چنانچه آپارتمان نوسازی كه پایان كار آن برای سال ۸۸ به بعد باشد را برای خرید انتخاب كنند، ۲۰ میلیون تومان وام به آنها تعلق می گیرد.

 

اجرای این طرح كه حكم استفاده از تسهیلات ساخت مسكن مهر برای خرید مسكن را داشت، در چند شهر اجرا شد و در فاصله كوتاهی، حجم زیادی از این تسهیلات به خاطر هجوم مردم به سمت خرید مسكن، استفاده شد از سوی دیگر شتاب فروش واحدهای مسكونی نوساز نیز افزایش پیدا كرد.

 

اما به فاصله دو سه ماه از اجرای این طرح، ادامه آن به دلیل احتمال تحریك قیمت مسكن، متوقف شد، ضمن اینكه در صورتی كه طرح خرید مسكن با تسهیلات مسكن مهر ادامه پیدا می كرد، این احتمال وجود داشت كه ساخت وسازهای مسكن مهر بدون تسهیلات و متقاضی بمانند و همه منابع در راه خرید صرف شود.

 

هر چند طرح خرید مسكن با تسهیلات مسكن مهر، در شهرهایی همچون شاهین شهر اصفهان كه زمین ۹۹ساله در آن وجود نداشت و وزارت مسكن در تامین زمین برای مسكن مهر با مشكل مواجه شده بود، كمك خوبی برای متقاضیان بود، اما به هرحال هم اكنون اجرای این طرح متوقف شده است.

 

خبرنگار دنیای اقتصاد در زمانی كه هنوز اجرای این طرح متوقف نشده بود، امكان دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسكن مهر برای خرید مسكن در تهران را از طریق سازمان مسكن استان جویا شد، اما در پاسخ از سوی مسوولان این سازمان شنید در استان تهران این طرح به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد، چون متقاضی برای استفاده از چنین تسهیلاتی خیلی زیاد است.

 

به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر چنانچه مالكان زمین های آماده ساخت متعهد شوند كه واحدها را به افرادی كه تا به حال صاحب خانه نبوده اند، واگذار كنند، می توانند برای ساخت از تسهیلات ۲۰ میلیونی مسكن مهر استفاده كنند، اما اینكه واحد ساخته شده، از این تسهیلات استفاده كند، ممنوع است./روزنامه دنیاى اقتصاد


ویدیو مرتبط :
نمونه دوخوابه مسكن مهر پرند (سازنده تركیه ای كوزور)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید و فروش مسكن مهر ممنوع


خرید و فروش مسكن مهر تخلف است و به محض اطلاع از انجام معامله، بنگاه معاملاتی متخلف پلمپ می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: خرید و فروش مسكن مهر تخلف است و به محض اطلاع از انجام معامله، بنگاه معاملاتی متخلف پلمپ می‌شود.

مصطفی قلی‌خسروی _ رییس اتحادیه سراسری مشاوران املاك _ خرید و فروش و انجام هر معامله مسكن مهر را در بنگاه‌های معاملاتی تخلف اعلام كرد و گفت: البته با بررسی‌ها و پیگیری‌هایی كه شخص من انجام داده‌ام به این نتیجه رسیده‌ایم كه بیشتر این معاملات توسط خود شركت عمران پردیس انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت اطلاع و مشاهده‌ی انجام معامله مسكن مهر در هر بنگاه معاملاتی دستور برخورد با آن و پلمپ بنگاه معاملاتی داده می‌شود.

قلی‌خسروی با تاكید بر این‌كه بخش خصوصی آسیب‌پذیر است و ما سعی می‌كنیم با لحاظ‌ كردن اشد مجازات برای متخلفان این صنف از هرگونه آلودگی پاك كنیم، تصریح كرد: خود اعضای صنف خواستار پاك‌سازی بنگاه‌های معاملاتی متخلف هستند.

رییس اتحادیه سراسری مشاوران املاك با بیان این‌كه در حالی كه صنف دشمن‌های زیادی دارد و ما سعی كرده‌ایم برای صنف مشاوران املاك حفظ آبرو كنیم، خاطرنشان كرد: به ما اعلام كرده‌اند كه در پردیس عده‌ای مشاور املاك خانه‌های مسكن مهر به صورت غیرقانونی خرید و فروش می‌كنند.

وی در این باره افزود: هرچند از نظر حقوقی وقتی كسی حقی داشته باشد می‌تواند این حق را واگذار كند، ولی ما به بنگاه‌های معاملاتی خودمان دستور داده‌ایم كه بند «ج» را رعایت و دستور شخص وزیر را مبنی بر عدم خرید و فروش مسكن‌های مهر اجرایی كنند.

قلی‌خسروی در پایان با تاكید بر این‌كه سعی كرده‌ایم این كار را منع كنیم، گفت: ناظران و بازرسان ما با نظارت‌های قوی كه از پردیس كرده‌اند، خبر آورده‌اند كه افراد در خود عمران پردیس این معامله‌ها از طریق ورود به سامانه و آگهی‌ها انجام می‌دهند و فعالیت خود تحت عنوان بنگاه‌های معاملاتی پیش می‌برند.