اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرید سیم کارت برای افراد زیر 18 سال ممنوع


وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد پرداخت و اعلام کرد: افراد زیر 18 سال مجاز به خرید سیم کارت نیستند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد پرداخت و اعلام کرد: افراد زیر 18 سال مجاز به خرید سیم کارت نیستند.

در نشست خبری امروز (شنبه) محمود واعظی که تاکید شده بود "در این جلسه وزیر ارتباطات تنها به ارائه توضیحاتی درباره موضوع سلامت اداری و مبارزه با فساد خواهد پرداخت و درباره مسائل مربوط به ارتباطات و فن آوری اطلاعات توضیحی نمی دهد و سوالات مرتبط با موضوع سلامت اداری را پاسخگو خواهد بود"، در قالب همین موضوع خبرنگاران سوالات متعددی از سرعت اینترنت گرفته تا اختلالات موبایلی، قاچاق ترافیک، مزاحمت های تلفنی، سیم کارت های فعال موجود در بازار، واگذاری مخابرات و مسائل مختلفی از این دست مطرح کردند که وزیر ارتباطات با وجود مقاومتی که در ابتدا نسبت به برخی از این سوالات نشان داد، در نهایت به تمام آن‌ها پاسخ داد.

کاربر اینترنت بدون هویت نخواهیم داشت

وی اظهار کرد: با تلاش هایی که صورت گرفته، در آینده شرایط به گونه ای خواهد شد که در حوزه اینترنت افراد حتما پیش از ورود به فضای مجازی احراز هویت می‌شوند و کاربری با هویت نامشخص در این شبکه نخواهیم داشت.

واعظی ادامه داد: متاسفانه گاه ممکن است در حوزه جعل و سوء استفاده در فضای مجازی مشکلاتی پیش آید که با احراز هویت امکان پیگیری در برای تمام این موضوعات وجود خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا این موضوع به معنای آن خواهد بود که تمام فعالیت های افراد در فضای اینترنت رصد خواهد شد، تصریح کرد: ما به حریم خصوصی افراد کاری نخواهیم داشت. بلکه تلاش بر آن است که تمام افرادی که از اینترنت استفاده می کنند با هویت مشخص وارد این فضا شوند. ما به هیچ عنوان بیش از این نمی خواهیم و در دولتی که شعار آن حقوق شهروندی است قرار باشد ارتباط مردم رصد شود عمل خلاف این حقوق صورت گرفته است. علاوه بر این قصد داشتیم چنین کاری کنیم لزومی به اعلام آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: اکنون افراد وقتی که از تلفن استفاده می کنند با یک شماره مشخص این کار را می کنند که آن شماره معین و مشخص است و طرح ما این است که در فضای اینترنت نیز وضعیت به همین شکل باشد.

فروش فله‌ای سیم کارت تعطیل می شود


واعظی در خصوص سیم کارت های فعالی که گاه در بازار ارائه می شوند و برای خرید آن ها کاربر ملزم به احراز هویت نیست، توضیح داد: تمام سیم کارت های موجود در بازار لازم است هویت داشته باشند و افراد پیش از خرید آن‌ها مشخصات خود را به طور کامل وارد کنند. البته در گذشته تمام اپراتورها دردوره ای خاص شروع به فروش فله ای سیم کارت کرده اند. البته این مشکل بیشتر مربوط به سیم کارت های اعتباری این موضوع کمتر شده و در آینده این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یادآور شد: در دوره ای نیز سیم کارت ها بسیار زیاد و حتی می شد هر دکه ای بدون ارائه مشخصات و احراز هویت به راحتی سیم کارت خرید اما اکنون این روند کاهش پیدا کرده است. البته نمی خواهیم به گونه ای اقدام کنیم که مردم اذیت شوند اما با این حال جلوی این مشکل گرفته خواهد شد.

نیمی از مکالمات بین الملل قاچاق می شد

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی که درباره قاچاق مکالمه پرسیده شده بود، توضیح داد: در حال حاضر بیش از 700 شرکت آی اس پی در حال فعالیت هستند که البته اکثر این شرکت ها شرکت هایی هستند که سالم کار می کنند و ما هم ارتباط خوبی با آن ها داریم و حتی در تلاش هستیم که در پروانه های جدید آن ها را تقویت کنیم. اما به هر حال در میان این شرکت ها برخی هم به جای ارائه خدمات به مردم کار قاچاق ترافیک انجام می دهند که ما در تلاش هستیم که ابتدا از طریق خود صنف این موضوع را پیگیری کنیم و اگر این شرکت ها تغییر رویه ندادند با توجه به آن که شناسایی هم شده اند پروانه آن ها را ابطال کنیم.

واعظی درعین حال یادآور شد: در دوره ای حجم فعالیت های این شرکت ها به گونه ای بود که به اندازه ای که تماس های مجاز برقرار می شد به همان اندازه هم ترافیک قاچاق می شد اما اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم کمتر شده و از 50 – 50 به 65 - 35 رسیده است.

احتمالا بودجه 94 حداقل یک سوم کمتر از پیش بینی‌هاست

وی در بخش دیگری در این نشست در پاسخ به سوالی که در خصوص بودجه 94 مطرح شده بود، اظهار کرد:‌ امسال به دلیل برخی کمبودها دولت در بودجه نتوانستیم برنامه ریزی های خود را در حوزه بودجه عملیاتی کنیم و اکنون فکر می کنم تا به حال یک سوم آنچه ما برای بودجه سال 1394 برنامه ریزی کرده ایم، زده شده است. البته هنوز بودجه 1394 برای مجلس فرستاده نشده و این مباحث در زمان اجرایی شدن جای بحث بیشتر دارد.


ویدیو مرتبط :
استفاده افراد زیر 18 سال ممنوع...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش سیم کارت به زیر 18 سال ممنوع شد


طبق قانون هیچ اپراتوری امکان فروش سیم کارت به افراد زیر 18 سال را ندارد، رایتل بر اساس این قانون و همچنین توجه به مسائل فرهنگی قصد ورود به مدارس را ندارد.

خبرگزاری فارس: مدیرکل برند و ارتباطات اپراتور سوم در خصوص گفته رئیس آموزش و پرورش تهران مبنی بر ورود رایتل به مدارس از سال آینده به همراه تبلت دانش آموزی گفت: رایتل تاکنون هیچ مذاکره‌ای در این زمینه با آموزش و پرورش نداشته است.
 
 روز گذشته مطلبی از سوی رئیس آموزش و پرورش تهران در خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت که در آن بر ورود رایتل به مدارس از سال آینده به همراه تبلت دانش آموزی خبر داده شده بود، در همین راستا با شاهین آرپناهی مدیرکل برند و ارتباطات اپراتور سوم گفت‌وگویی کردیم تا برنامه این اپراتور را در این رابطه جویا شویم.

مدیرکل برند و ارتباطات رایتل اظهار داشت: رایتل تاکنون هیچ مذاکره‌ای در این زمینه با آموزش و پرورش نداشته و هیچ برنامه‌ای نیز برای ورود به مدارس ندارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون هیچ اپراتوری امکان فروش سیم کارت به افراد زیر 18 سال را ندارد، تصریح کرد: رایتل بر اساس این قانون و همچنین توجه به مسائل فرهنگی قصد ورود به مدارس را ندارد.

آرپناهی با اشاره به برخی اظهارنظرها پس از انتشار این موضوع گفت: بهتر است ابتدا نسبت به صحت و سقم مطالب بیان شده تحقیق شود و بعد نسبت به آن موضع گیری شود.

وی افزود: عده ای انگار تمام تلاش خود را به کار بسته اند که این پروژه ملی را وارد حاشیه کنند. از همه مسئولان و رسانه‌ها خواهش می کنیم تا همت همگان بر این قرار گیرد که انرژی ما به جای صرف شدن در حاشیه ها صرف خدمت رسانی شود.