اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خروج هیئت روسی از محل نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پی اظهارات تند ساکاشویلی



مجمع عمومی سازمان ملل ,  اظهارات ساکاشویلی

خروج هیئت روسی از محل نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پی اظهارات تند ساکاشویلی

اظهارات تند رئیس جمهور گرجستان علیه روسیه سبب خروج هیئت روسی از محل نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شد.

 میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متح در نیویورک سخنرانی کرد.

 

وی در این سخنرانی، مطالب بسیار تندی در انتقاد از سیاستهای کاخ کرملین و آنچه که وی مداخله روسیه در امور داخلی جمهوری های اتحاد جماهیر شوروی سابق می خواند، به زبان آورد. ساکاشویلی ضمن دیکتاتور خواندن ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه ، مدعی شد روسیه هرگز نمی خواهد کشورهای اطراف آن ثبات داشته باشند و فقط می خواهد کشورهای همسایه روسیه همواره در آشوب باشند .


ساکاشویلی گفت نیروهای روسی همچنان تلاش می کنند سرزمین های گرجستان را به خود الحاق کنند و شهروندان گرجی را از خانه های خود اخراج کردند و در حال نابودی روستاها و خانه های هزاران گرجی هستندو جامعه بین المللی باید به این اقدامات تجاوزکارانه روسیه واکنش نشان بدهد.


هیئت روسی بخش زیادی از سخنرانی ساکاشویلی را گوش داد اما وقتی انتقادهای ساکاشویلی بسیار تند شد ، در اعتراض به این سخنان محل جلسه را ترک کرد. در گذشته نیز چنین واکنشهایی به اظهارات تند مقامات کشورهای دیگر سابقه داشته است. /باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل: ایران خطرناکتر از داعش است



اخبار,اظهارات نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل


اخبار بین الملل - نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل
ایران خطرناکتر از داعش است/سربازان اسرائیل دارای بالاترین ارزش‌های اخلاقی در جهان هستند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در مجمع عمومی سازمان ملل به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش فارس به نقل از سی‌ان‌ان، «بنیامین نتانیاهو» امروز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد.

نتانیاهو با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور ایران هفته پیش در مجمع عمومی اشک تمساح ریخته است، گفت: اظهار نگرانی آقای روحانی از تهدیدات تروریستی یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های حرف دوگانه زدن است.

نتانیاهو خطاب به نمایندگان حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت که آیا شما به داعش اجازه غنی‌سازی می‌دهید؟ و آیا شما به داعش اجازه ساخت راکتور آب سنگین می دهید؟ پس شما نباید چنین اجازه‌ای به ایران هم بدهید.

نخست وزیر صهیونیست‌ها باز هم به مقایسه ایران با داعش پرداخت و ایران را از داعش خطرناکتر دانست و تصریح کرد: مقابله با تروریست های سوار بر وانت یک مسئله است ولی رویارویی با شبه‌نظامیان اسلام‌گرای مسلح به تسلیحات کشتار جمعی بحث دیگری است.

وی گفت که اگر ایران را در آستانه تبدیل به یک کشور هسته‌ای به حال خود بگذاریم و به مقابله با داعش و نابودی این گروه بپردازیم مانند آن است که در یک دعوای کوچک برنده شده باشیم ولی در یک جنگ شکست خورده باشیم.

نتانیاهو با اشاره به اینکه ایران به دنبال تسلط بر جهان است، ابراز داشت که توان نظامی هسته‌ای ایران باید به صورت کامل از بین برود.

وی به ستایش از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 50 روزه علیه مردم غزه پرداخت و ابراز داشت که سربازان اسرائیلی حائز بالاترین ارزش‌های اخلاقی در میان ارتش‌های جهان هستند و باید به جای محکوم کردن، آنها را مورد ستایش قرار داد.

وی به محکوم شدن جنایات صهیونیست‌ها در خلال جنگ غزه و حمایت شفاهی سازمان‌های بین‌المللی از مردم غزه اشاره کرد و تاکید کرد: «شورای حقوق بشر» سازمان ملل متحد به دلیل مشروعیت بخشیدن به استفاده از سپر انسانی در غزه، به «شورای حقوق تروریست‌ها» بدل شده است.

وی افزود: اقدامات شورای حقوق‌بشر سازمان ملل علیه صهیونیست‌ها شکلی از یهودی‌ستیزی مدرن است.

وی بدون نام بردن از دولت مشخصی گفت که اسرائیل با نظام‌های عربی معتدل منافع مشترکی دارد و کابینه صهیونیست خواستار تبدیل این منافع مشترک به همکاری است؛ همکار در جهت تسهیل رسیدن به صلح با فلسطینی‌ها.
اخبار بین اللمل - فارس