اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خروج از رکود مسکن بدون افزایش قیمت



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , قیمت  مسکن

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم خیز خروج از رکود در بازار مسکن بدون افزایش قیمت‌ها از تابستان امسال برداشته شود.

 به گزارش «ایلنا»، علی چگینی با اشاره به وضعیت صندوق‌های زمین و ساختمان در سال گذشته اظهار کرد: از ابزارهای رونق مسکن غیر از استفاده از تسهیلات بانکی، تغذیه از بازار سرمایه است و در ماده ۱۴ «قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی» هم آمده است که برای گسترش و توسعه بازارهای مالی در بخش مسکن علاوه بر بانک‌ها می‌توان از بازار سرمایه هم استفاده کرد؛ به این معنا که سرمایه‌های خرد را وارد بازار مسکن کنیم. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: صندوق‌های زمین و ساختمان نهادهای نوپا هستند و هنوز مردم با کارکرد این صندوق‌ها آشنایی ندارند و توسعه این صندوق‌ها نیاز به زمان دارد. وی ادامه داد: از سوی دیگر اقتصاد کشور و به دنبال آن بخش مسکن حدود سه سال است که در رکود به سر می‌برد و یکی از دلایلی که طی این سال‌ها موجب شد صندوق‌های زمین و مسکن توسعه نیابد هم همین بحث رکود بود. 

 

 اخباراقتصادی  -  ایلنا 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش تعداد معاملات و افزایش قیمت مسکن در زمستان 94/ رکود همچنان ادامه دارد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  بازار مسکن

انتشار گزارش تحولات بازار مسکن در زمستان سال94 نشان می دهد روند تعداد معاملات همچنان کاهش دارد و این یعی رکود هنوز هم در این حوزه مهم و تأثیرگذار ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین،در اسفند ماه سال ١٣٩٤ ، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ١٣١٣٩ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.5 درصد کاهش نشان می دهد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران

42.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش نشان می دهد.

در اسفند ماه سال ١٣٩٤ از میان مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 82.7 میلیون ریال به منطقه ١ و کمترین آن با 21.4 میلیون ریال به منطقه ١٨ تعلق داشته است.

تعداد معاملات مسکن
در اسفند ماه سال ١٣٩٤ ، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 13.1 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 8.5 درصد کاهش نشان می دهد. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اسفند ماه سال ١٣٩٤ حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا ٥ سال با ٥٥.8 درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مزبور در مقایسه با اسفند ماه سال ١٣٩٣ حدود 2.4 درصد کاهش نشان می دهد.
 

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  بازار مسکن


تحولات قیمت مسکن
در اسفند ماه سال ١٣٩٤ ، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 42.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 7.5 و 3.9 درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منظقه 11 معادل 5.2 درصد و بیشترین کاهش قیمت به منطقه ١٠ معادل 2.6 درصد تعلق دارد.
 

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  بازار مسکن


تحولات بازار معاملات مسکن در شهر تهران در سال ١٣٩٤
در سال ١٣٩٤  تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 154.7 هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با سال قبل 10.3 درصد کاهش نشان می دهد.

در این سال متوسط قیمت یک متر مربع طیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ٣٨.9 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال قبل با کاهش 0.8 درصدی مواجه بوده است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  بازار مسکن

تحولات اجاره بهای مسکن
در اسفندماه سال ١٣٩٤ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.8 درصد و 11.1 درصد رشد نشان می دهد. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یک ساله تنظیم می گردند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,  بازار مسکن

 

  اخبار اقتصادی  -  خبرآنلاین