اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خراسان: مستی راننده جان 5 نفر را گرفت



اخبار حوادث - خراسان: مستی راننده جان 5 نفر را گرفت

رانندگی با حالت مستی جان 5 نفر را در محور درگز- قوچان خراسان رضوی گرفت.د

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد صفایی، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در نشست خبری که امروز، سوم خرداد در دفتر معاونت اجتماعی ناجا برگزار شد، از وقوع تصادفی در ساعت 16 روز جمعه، دوم خرداد در جاده تبارک در محور درگز- قوچان خبر داد.

 

وی در تشریح این حادثه اظهار کرد: در این تصادف یک دستگاه خودروی هیوندا آزرا در این مسیر با انحراف به چپ به یک دستگاه خودروی پراید به‌صورت رخ به رخ برخورد کرد که بر اثر آن تمامی سرنشینان پراید جان خود را از دست دادند اما راننده و سرنشین آزرا به دلیل تجهیز خودرو به سیستم ایمنی و ایربگ، صدمه ندیدند.

 

صفایی افزود: تحقیات اولیه پلیس با استفاده از دستگاه الکل‌سنج حاکی از مست بودن راننده است اما این مساله هنوز بطور قطع ثابت نشده است و تحقیقات مقامات قضایی بر روی این پرونده ادامه دارد.

 

رییس پلیس راه خراسان رضوی از کاهش 32 درصدی تلفات تصادفات استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: تلفات تصادفات در فروردین امسال کاهش 6 درصدی داشته است. بر اساس آمار مرکز فرماندهی و کنترل پلیس 110، تعداد تلفات تصادفات استان در اردیبهشت تا این لحظه با کاهش 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 19 نفر اعلام شده است.

 

صفایی با اشاره به تشدید اجرای طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی ناجا از اول خرداد خاطرنشان کرد: پلیس‌راه به این طرح از بعد ترافیکی نگاه می‌کند و با رانندگانی که اقدام به ایجاد ناامنی اجتماعی و اخلاقی می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

 

رییس پلیس‌ راه استان، تخلفاتی مانند بدحجابی و پوشش نامناسب رانندگان زن و مرد، ایجاد مزاحمت اخلاقی توسط راننده برای راننده‌ای دیگر، مخدوش و ناخوانا کردن پلاک خودرو، ایجاد آلودگی صوتی با ضبط، رادیو یا اگزوز خودرو و دودی کردن شیشه‌ها را به نحوی که سرنشینان قابل تشخیص نباشند، از مصادیق تخلفات اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد.

 

وی از برخورد و اعمال قانون با رانندگانی که اقدام به سگ‌گردانی یا هر حیوان دیگری در معابر شهری می‌کنند، خبر داد و گفت: این افراد و رانندگانی که در حین رانندگی فرزند خود را در آغوش می‌گیرند، در راه‌های اصلی و کلان‌شهرها 50 هزار تومان و در شهرهای کوچک 40 هزار تومان جریمه خواهند شد.

 

صفایی با بیان اینکه استفاده از بوق‌های شیپوری در بیابان مجاز است، عنوان کرد: استفاده از بوق بیابانی در شهر ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از تلفن همراه، علت میزان بالایی از تصادفات خودرو و واژگونی موتورسیکلت‌ها در شهر است، خاطرنشان کرد: با تخلف استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در داخل شهر به‌طور جدی برخورد خواهد شد و برای راننده متخلف 30 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

 

رییس پلیس راه استان، آغاز مرحله اول طرح تابستانی پلیس راه را 21 خرداد ماه تا 9 تیر اعلام کرد و یادآور شد: 4 مرداد تا 4 مهر، اجرای مرحله دوم طرح آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به کشف تصادفات ساختگی افراد برای سوء‌استفاده از مزایای بیمه تصریح کرد: در این راستا تنها در صورت شناسایی وسیله متخلف و آثار وقوع تصادف در معبر، پلیس اقدام خواهد کرد.

 

صفایی با اشاره به اجرای طرحی استانی در محورهای مشهد - سبزوار، بیان کرد: در این طرح با مسافربرهای شخصی که بیمه نداشته و کرایه‌های گزاف از مسافران می‌گیرند، برخورد خواهد شد.

 

وی از افزایش برخورد با نمونه‌هایی از رانندگی در حال مستی در روزهای تعطیل خبر داد. 

اخبار حوادث - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
شجاعت راننده کامیون جان چند نفر را از مرگ نجات داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواب‌آلودگی راننده جان چهار نفر را گرفت



خواب‌آلودگی راننده جان چهار نفر را گرفت

4نفر از اعضای یك خانواده در محور اتوبان سبزوار به نیشابور ، در حوزه استحفاظی شهرستان فیروزه خراسان رضوی در تصادفی مهیب جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، جانشین انتظامی شهرستان فیروزه اظهار داشت: ساعت 7صبح ، در کیلومتر 30 اتوبان نرسیده به نیشابور یکدستگاه خودرو پراید که از سمت سبزوار به نیشابور در حرکت بود ، به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با گارد ریل سمت چپ جاده برخورد می کند.

وی ادامه داد: بر اثر شدت برخورد این خودرو ، 3 نفر از سرنشینان خودرو از جمله یك مرد و 2 زن در دم فوت و کودکی دو ساله نیز در حین انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

سرهنگ "غلام زاده" در پایان گفت: متاسفانه با توجه به اینکه بارها از طریق مسئولان ، در رسانه ها در خصوص پرهیز از رانندگی به هنگام خستگی و خواب آلودگی تاکید می شود ، ولی باز هم شاهد چنین حوادث تلخ هستیم./پایگاه اطلاع رسانی پلیس