اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرازی: یک جریان فاتح مجلس دهم نیست


رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه آرمان اصلاحات تشکیل مجلسی قدرتمند است، گفت: یک جریان سیاسی فاتح مجلس دهم نخواهد بود.

خبرگزاری ایلنا: رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه آرمان اصلاحات تشکیل مجلسی قدرتمند است، گفت: یک جریان سیاسی فاتح مجلس دهم نخواهد بود.

 سید محمد صادق خرازی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بهشهر اظهارکرد: در حال حاضر ایران در حال عبور از مهم ترین مقطع تاریخ سیاسی خود است و از طرفی نیز در اطراف ایران دولت ها و قدرت های مختلفی وجود دارد که در حال فروپاشی هستند و مهم ترین علت نزول و سقوط دولت های کشورهای منطقه نداشتن پشتوانه مردم است زیرا مردم محکم ترین پشتوانه دولت ها و حاکمیت ها هستند.

خرازی ادامه داد: نباید فقط در پگاه هر انتخاباتی مردم جدی تلقی شوند و در هر صبح و عصر انتخاباتی مردم محور و مدار قرار بگیرند، زیرا این کار توهین به مردم و معجزه ملت ها است و اگر می خواهیم چنین توهینی اتفاق نیفتد باید به تشکل و احزاب روی بیاوریم.

وی گفت: محال است توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی صورت گیرد و نیز محال است توسعه سیاسی بدون وجود احزاب، انجمن ها، گروه ها و نهضت های فکری که به صورت متعارف در جامعه فعالیت می کنند تحقق یابد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان  در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وضعیت مجلس آینده را چگونه ارزیابی می کنید و آیا اصلاح طلبان لیست واحدی دارند؛ گفت: معتقدم یک جریان سیاسی فاتح انتخابات مجلس دهم نخواهد شد بلکه انتخابات موفقیت احزاب گوناگون را به دنبال دارد و با وجود آنکه وضعیت انتخابات در کلان شهرها با شهرهای کوچک متفاوت است معتقدم اکثریت مجلس دهم را عقلا تشکیل می دهند.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تحولات منطقه و پیشرفت دولت در سیاست خارجه چه تأثیراتی بر فضای انتخابات می گذارد، اظهار کرد: برجام نقطه عطفی از تحول سیاست خارجه ایران است و موفقیت برجام در موضوع هسته ای حساسیت های بسیاری را در جبهه استکباری رسانه بوجود آورده است و امروزه تاوان آن را بصورت غیرمستقیم می دهند.

وی افزود: ایران قدرت مهم منطقه ای است که تأثیرات شگرفی را در ثبات و حیات منطقه دارد و کشورهایی که از این 2 عنصر برخوردار هستند با عنوان کشورهای ماندگار و تأثیرگذار در جهان نام برده می شوند.

خرازی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه موفقیت بانوان در عرصه انتخابات مجلس دهم را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: من با نفس این قضیه که در جامعه برای بانوان سهمیه بندی کنیم و یا سازمان زنان تشکیل دهیم مخالفم و نباید حقوق بانوان را از مردان تفکیک کرد زیرا آنها بخشی از جامعه هستند ، ما باید تبعیض ها را از میان برداریم.

وی افزود: بانوان باید سطح بینش و دانش خود را ارتقاء دهند و اینکه بخواهیم برای ورود بانوان به مجلس سهمیه 30 درصدی قائل شویم کاملا با مؤلفه های دوکراسی در تقابل است و در حقیقت نوعی محدود کردن بانوان است.

وی در پاسخ به این سوال که برای به اجماع رسیدن اصلاح طلبان شما چه کارهایی انجام دادید ؟ اظهار کرد: اصلاحات جریانی است که در منتهی الیه آن هم افرادی هستند که بسیار به اصول دینی و اعتقادی پایبند هستند و آن را اجرا می کنند و نیز افرادی هم در این جبهه هستند که به سکولاریزم نزدیک هستند که این قضیه در جناح اصول گرا نیز وجود دارد و به همین خاطر به صورت قاطع نمی توان گفت منظور از پیروزی جبهه اصلاحات دقیقا کدام بخش از افرادی است که حاملان دیدگاه اصلاح طلبی هستند و این قضیه به گفتمان نیاز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که با اعلام تأیید صلاحیت کاندیداها در مرحله تأیید هیأت اجرایی در برخی مناطق همه و در برخی نیز اکثریت تأیید شدند در حالی که بسیاری از آنها صلاحیت حضور را نداشتند؛ اظهار کرد: معیار تأیید صلاحیت قانون است و هنوز کاندیداها برای تأیید نهایی باید مراحل دیگری را با مولفه های جدی تر پشت سر بگذارند و نباید به این تفکر که چرا برخی یا همه کاندیداها خیلی سخاوتمندانه تأیید شدند دامن زد زیرا در جهان الکترونیک و انفرماتیکی زندگی می کنیم که به صورت قدرتمندی همه موازین و مسائل بشری را زیرسوال قرار می دهد.

خرازی در پاسخ به این سوال که آیا با تأیید صلاحیت اکثریت نامزدهای انتخابات مجلس خواسته جریان اصلاحات تأمین شده است یا خیر ؟ گفت: اینکه همه کاندیداها چه اصول گرا و چه اصلاح طلب تأیید صلاحیت شوند من به شخصه خوشحال می شوم زیرا باید بگذاریم صحنه تعیین و تکلیف مردم تؤام با آگاهی، بینایی و هوشیاری باشد و اگر غیر از این باشد فرزندان ما و نسل آینده ایران ما را زیرسوال می برند .

وی تأکید کرد: اصلاحات حذف شدنی نیست و آن کسانی که فکر می کنند اصلاحات را دفن کردند در اشتباه هستند زیرا نتیجه اصلاحات را در انتخابات 92 دیدند و نیز می توانند نتیجه اصلاحات را در انتخابات 7 اسفند امسال ببینند و با وجود چنین پتانسیلی در کشور تا الم حزبی از سوی اصلاحات برپا می شود توجه جهانی را به خود معطوف می کند.


ویدیو مرتبط :
پروژه شهید خرازی چیتگر | پیش فروش برج خرازی منطقه 22 - دیار22

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج کامل انتخابات مجلس دهم +گرایش‌ها


نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ترکیبی تقریبا متعادل از ورود منتخبین را به بهارستان نشان می‌دهد.