اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرازی: گفتگو درباره صلاحیت ها آغاز شده


رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان گفت: در کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی وجود دارد این توان هم وجود دارد که در حل مشکلات نامزدان انتخابات مجلس گفت‌وگو آغاز شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان گفت: در کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی وجود دارد این توان هم وجود دارد که در حل مشکلات نامزدان انتخابات مجلس گفت‌وگو آغاز شود.

سیدمحمد صادق خرازی در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: ما همان صبوری را که طی یک سال گذشته در مقابل نغمه‌های دشمنان و برخی دوستان داشتیم به کار خواهیم برد. کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی دارد و دولتی که توانسته میراث گفت‌وگو از زمان دولت اصلاحات را احیا کند در حل مشکل نامزدان انتخابات مجلس هم این توان را خواهد داشت که گفت‌وگو را آغاز کند.

وی ادامه داد: بزرگان اصلاحات بدون قرض و هرگونه جبهه‌بندی مذاکرات خود را با مسوولین آغاز کرده‌اند و این کار را ادامه خواهند داد و راهی جز این وجود ندارد.

خرازی همچنین تاکید کرد: باید تمام توان و انگیزه خود را به کار ببریم تا خیل عظیمی از چهره‌های موجهه و مثبتی که بیش از سه دهه در نظام جمهوری اسلامی درخشیدند مورد بی‌توجهی واقع نشود. اگر اهتمام داشته باشیم مطمئن باشید موفق خواهیم شد و اصلاحات فرآیند انتخابات مجلس آینده را تعیین خواهد کرد.

خرازی با اشاره به نتیجه رسیدن برجام یادآور شد: با همت بلند مردان دولت و شخصیت‌های کم‌نظیر سیاسی کشور برجام به فرجام رسید. اگر مسیر گذشته ادامه پیدا می‌کرد بی‌تردید ایران را به دروازه‌های جنگ و خشونت برده بودند، اما ایران امروز یکی از تاثیرگذارترین کشورها در نظام بین‌الملل است. به همین دلیل باید قدر این دیپلماسی عقلانی و مقاومتی را دانست.

وی افزود: در کنار دیپلماسی باید به تلاش مردانی چون قاسم سلیمانی در منطقه توجه شود. تلاش او و یارانش در منطقه باعث اقتدار و قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی شد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات همچنین یادآور شد: به خاطر داریم که در سال 76 ناوهای آمریکا و ناتو در 26 مکان لوله‌های تانک، توپ و موشک خود را با هدف ضربه زدن به سمت ایران نشانه رفته بودند به‌گونه‌ای که در سال 76 مقام معظم رهبری دستور دادند هیچ کدام از مقامات به مرخصی نروند، اما سه ماه بعد رای مردم و حماسه بزرگ دوم خرداد کاری کرد که همه قدرت‌های جهانی در صف تنظیم مناسبات خود با ایران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به دلیل همین قدرت رای است که هر کسی نغمه مخالفت با رای مردم و یا تحریم را سر دهد مطمئنا به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه این ملت خدمت نکرده است. ما از طریق مشارکت مدنی می‌توانیم حرف‌های خودمان را بزنیم و اگر قهر کنیم موقعیت صحبت نخواهیم یافت.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با صادق خرازی درباره تفاهم سوئیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز چهارمین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی/عضو کمیسیون انرژی مجلس: 3 یا 4 وزیر پیشنهادی می‌افتند



با 56 کرسی خالی وکلای ملت
چهارمین روز بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی روحانی در مجلس آغاز شد

چهارمین روز بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس دقایقی قبل با 56 کرسی خالی وکلای ملت آغاز شد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، چهارمین روز و هفتمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

هم‌اکنون 233 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس صندلی 56 نماینده مجلس خالی است.

مجلس از روز دوشنبه تاکنون طی سه روز کاری در دو نوبت صبح و عصر، برنامه‌های 12 وزیر پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نمایندگان ملت تاکنون برنامه‌های نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، طیب‌نیا وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری، دهقان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و نعمت‌زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را بررسی کردند.

قرار است در جلسات صبح و عصر امروز پارلمان برنامه‌های میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، رحمانی‌فضلی وزیر پیشنهادی کشور، زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، چیت‌چیان وزیر پیشنهادی نیرو، سلطانی‌فرد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پس از پایان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت‌ها، رأی‌گیری درباره همه وزرای پیشنهادی در صحن علنی به طور جداگانه انجام خواهد شد.
============================

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
3 یا 4 وزیر پیشنهادی می‌افتند/ زنگنه رأی اعتماد نمی‌گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 3 یا 4 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور یازدهم رأی نمی‌آورند گفت: زنگنه وزیر پیشنهادی نفت نیز رأی اعتماد نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با اشاره به روند بررسی کابینه حسن روحانی در مجلس اظهار داشت: طی چند روز اخیر در مجلس شاهد بررسی برنامه‌های وزرای کابینه و نظرات نمایندگان موافق و مخالف در صحن علنی بودیم.

وی افزود: نمایندگان با دقت وضعیت وزرای کابینه روحانی را بررسی می‌کنند و در پایان بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی، رأی‌گیری انجام می‌شود و تکلیف کابینه مشخص خواهد شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کلیات کابینه با توجه به تمایلات فکری روحانی بسته شده و البته بخشی از کابینه افراطی هستند و در فتنه حضور داشته‌اند که باید دقت بیشتری شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: امروز (پنج‌شنبه) نیز 6 وزیر پیشنهادی در مجلس حاضر می‌شوند و نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را اعلام می‌دارند و اگر بررسی تمام وزرا امروز انجام شد در پایان جلسه رأی‌گیری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه چند وزارتخانه حساس امروز بررسی می‌شوند احتمال طولانی شدن بحث‌ها و کشیدن به روز شنبه وجود دارد و امیدوار هستیم هر اتفاقی که به نفع نظام و کشور است، اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 3 یا 4 وزیر پیشنهادی می‌افتند گفت: با توجه به جو مجلس و با رصد نظرات نمایندگان، قابل پیش‌بینی است که 3 تا 4 وزیر پیشنهادی رأی نیاورند که البته تا لحظه آخر باید منتظر ماند و هیچ چیز به طور صد در صد قابل پیش‌بینی نیست.

موسوی‌نژاد در ارتباط با وضعیت زنگنه نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد زنگنه موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان نشود و البته در جلسه امروز وضعیت ایشان دقیق‌تر معلوم خواهد شد./فارس