اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرازی: اصلاح طلبان متعلق به نظام هستند


خرازی گفت: اگر به اقتدار ایران می‌اندیشیم و اگر دغدغه آینده فرزندانمان را داریم هر کدام از ما باید یک رسانه شویم و برای موفقیت کاندیداهای لیست امید تلاش کنیم.

خبرگزاری ایسنا: خرازی گفت: اگر به اقتدار ایران می‌اندیشیم و اگر دغدغه آینده فرزندانمان را داریم هر کدام از ما باید یک رسانه شویم و برای موفقیت کاندیداهای لیست امید تلاش کنیم.

محمد صادق خرازی در جمع دانشگاهیان و فرهنگیان آذربایجان‌شرقی با حمایت قاطع از کاندیداهای لیست امید در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان تصریح کرد: سلام بر مردم آذربایجان قهرمان که بیشترین نقش را در وقوع انقلاب اسلامی داشتند. سلام بر مردمی که بیشترین رشادت‌ها را در دوران دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند. وقتی حرف از ایثار و شهادت و باکری‌ها و قهرمانی‌ها است نمی‌توان نام این عزیزان را بر زبان نیاورد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در انتظار جمعه حماسه‌ساز مردم آذربایجان است، اظهار کرد: اگر به اقتدار ایران می اندیشیم و اگر دغدغه آینده فرزندانمان را داریم هر کدام از ما باید یک رسانه شویم و برای موفقیت کاندیداهای لیست امید تلاش کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: محال است مردم ایران اجازه دهند که مجددا پدیده احمدی نژادیسم در این کشور حاکم شود.

دیپلمات اسبق جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما می‌خواهیم مردم ایران بر سرنوشت خود حاکم شده و همچون گذشته‌ها نقش تاریخی خود را ایفا کنند.

رییس حزب ندای ایرانیان، اصلاح‌طلبان را از تبار امام خمینی(ره)دانست و عنوان کرد: چگونه عده‌ای به خود اجازه می‌دهند که به گفتمان اصلاحات که گفتمان مورد تایید اکثریت مردم ایران است، اهانت کنند؟

خرازی تصریح کرد: هفتم اسفند ماه، آغازگر یک پیام از جریان بزرگ اصلاحات و حاکی از انجام مسئولیت تاریخی مردم ایران در امتداد خرداد ماه ٧٦ و ٩٢ است.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما می‌خواهیم زندگی مردم آمیخته با عدالت باشد و معتقدیم عدالت نمی‌تواند صرفا ورد زبان یک عده خاص باشد ولی در مقام عمل به این مهم توجهی نشود.

به گفته وی مردم ایران اسلامی به قانون اساسی رای داده و مدار زندگی خود را در این راستا قرار دادند.

خرازی با انتقاد از اینکه برخی‌ها به راحتی اشخاصی را ممنوع التصویر می‌کنند، گفت: اصلاح طلبان متعلق به نظام هستند. به جرات می‌توان گفت که اگر خدایی نکرده روزی در این کشور جنگی اتفاق بیفتد، عده‌ای در خانه می‌مانند و اصلاح طلبان لباس رزم می پوشند و در میدان حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: انتخابات روز جمعه به خاطر چهار رای و چهار سال نمایندگی نیست، بلکه موفقیت یک جریان فکری است که همچون برخی‌ها در مقابل رهبری نمی‌ایستند. موفقیت یک جریان فکری است که همچون برخی‌ها نیستند که در طول هشت ساله فعالیت خود، شش سال خون بر جگر رهبری کند.

وی در پایان برای حل مساله رفع حصر ابراز امیدواری کرد.


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی - اصلاح طلبان و براندازی نظام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طائب: اصلاح‌طلبان را عضو نظام نمی‌دانیم



سایت تخفیف,سایت نت 

برگ

 

مهدی طائب: اصلاح‌طلبان را عضو نظام نمی‌دانیم

انتخاب :  مهدی طائب می گوید: اگر به دنبال خدمت بودند، ماجرای انتخابات سال88 را پیش نمی‌آوردند.

مشروح گفتگوی طائب با آرمان به شرح ذیل می باشد :

خبر انحلال قرارگاه عمار در رسانه‌ها منتشر شده است. آیا واقعیت دارد؟

چه کسی گفته است؟

خبری است که روی خروجی رسانه‌های اصولگرا وجود دارد. 

گوینده این خبر کیست؟ من این خبر را ندیدم اما به‌عنوان مسئول قرارگاه باید بگویم این مساله صحت ندارد. اصلا قرارگاه منحل نشده است. من در مصاحبه‌ای فقط اعلام کرده بودم که اعضای قرارگاه به‌دلیل مشغله کاری‌شان نمی‌توانند در جلسات قرارگاه حضور داشته باشند و فعالیت قرارگاه کم شده است. این مساله به‌معنای انحلال قرارگاه نیست. 

وقتی جلسات برگزار نمی‌شود، یعنی قرارگاه فعالیت ندارد.

این مساله کذب محض است. قرارگاه جلسه می‌گذارد ولی جلسات به منظمی قبل نیست. کجای این مساله به معنی این است که قرارگاه منحل شده است؟

یعنی به‌دلیل مشغله‌ای که اعضای قرارگاه دارند، دیگر نمی‌توانند آن انتظار را برآورده کنند. اینکه دوستان تصمیم گرفته باشند به جلسات نیایند و یا قراری گذاشته باشند برای انحلال آن، صحت ندارد.

یعنی قرار است در بحث‌هایی مثل انتخابات ورود کنید؟

قرارگاه عمار هیچ‌گاه نامزد تعیین نمی‌کند. از همان ابتدا هم قرار بود ما تنها در تبیین شاخص‌ها ورود کنیم و اصلا بنا نیست ما مصداق تعیین کنیم و نامی از کسی ببریم. در زمان انتخابات شاید قرارگاه در تبیین شاخص‌ها ورود کند اما تاکید ما بر این است که هیچ‌گاه مصداق مشخص نکنیم.

اعضای قرارگاه که درمورد مصداق‌ها زیاد صحبت می‌کنند. آقایان قاسمی، رسایی، کوچک‌زاده، جلیلی و... همگی به مصداق‌ها وارد می‌شوند.

اگر بنا باشد قرارگاه موضوعی را اعلام کند، بیانیه می‌دهد و آن را منتشر می‌کند. اگر بیانیه‌ای از سوی قرارگاه منتشر شد، هرکس می‌تواند به عنوان نظر قرارگاه به آن استناد کند اگرنه اظهارنظرهای این افراد، مساله‌ای شخصی است و ربطی به نظرات قرارگاه ندارد. هر کدام از این افراد که شما می‌گویید، دارای موقعیت‌ها و جایگاهی در جامعه هستند. طبیعی است که به‌واسطه جایگاهشان نظری داشته باشند و آن را هم رسانه‌ای کنند.

وقتی بحث تشکل می‌شود، چگونه امکان دارد اعضا هر حرفی بزنند؟

 این افراد به خاطر جایگاهشان نظری می‌دهند. خود قرارگاه اصلا در این مسائل ورود نمی‌کند چراکه قرارگاه شاخصه یک نهاد فرهنگی است و هیچ‌گاه به‌صورت حزب درنخواهد آمد و اصلا هم بنا نیست که به‌عنوان مثلا یک قوه انجام وظیفه کندیا به عنوان یک شاخصه و یا یک حزب صحبت کنیم. طبیعی است که اعضای قرارگاه سلیقه‌های مختلف دارند بنابراین حق هم دارند که درمورد سلیقه‌شان اظهارنظر کنند و بنا بر آن هم شاید عمل کنند اما اینکه بیانیه‌هایمان براساس نظرات شخصی اعضا باشد، صحت ندارد. ما به سلیقه‌ها احترام می‌گذاریم اما این سلیقه‌ها نظر قرارگاه نیست.

اینکه گفته بودند قرارگاه به‌صورت تشکل یا حزب درمی‌آید، چطور؟

این مساله هم صحت ندارد و هنوز مطرح نشده است. ما اصلا نمی‌خواهیم به‌عنوان یک جریان خاص شناخته شویم. اینکه به حزب خاصی وابسته باشیم و یا تعلقی به جناح‌های مختلف داشته باشیم در چارچوب فکری قرارگاه عمار نیست.

رابطه‌تان‌ با دولت چطور است؟

 برای ما این دولت یا دولت دیگر تفاوتی ندارد. به‌طور کلی هر نهادی که در خدمت نظام باشد، مورد حمایت ماست و قرارگاه در خدمت آن است برای قرارگاه فرقی نمی‌کند که چه کسی قرار است به نظام کمک کند. هرکسی چه از سوی دولت و چه از سوی قوه قضائیه و سایر نهادها اگر بخواهد کمکی به نظام کند برای ما کافی است که حمایت کنیم. ما با کسانی که مربوط به نظام نیستند، مشکل داریم. اصلا قرار نیست ما سلیقه اشخاص را به عنوان نظر قرارگاه نسبت به دولت تلقی کنیم.

با جبهه پایداری چطور، به آنها هم کمک می‌کنید؟ 

عرض کردم ما در خدمت نظام هستیم. برای ما جبهه پایداری و... فرقی ندارد. ما به دنبال آن هستیم که فقط به نظام کمک کنیم.

با اصلاح‌طلبان چطور؟ چرا با آنها رابطه خوبی ندارید؟

ما اصلا اصلاح‌طلبان را عضو نظام نمی‌دانیم. آنها از نظر ما خارج از نظام هستند و آنها را قبول نداریم.

به این ترتیب که شما می‌گویید یعنی کل اصلاح‌طلبان از نظام خارج هستند؟

حزب‌هایی هستند مثل کارگزاران و... که اصلا ما آنها را قبول نداریم و آنها را از نظام نمی‌دانیم اما حزب‌هایی هم هستند که این‌گونه نیستند و خیلی زیاد هم هستند. ما فقط آنها را قبول داریم. به‌جز آن احزاب، احزاب اصلاح‌طلب دیگری هستند که کار می‌کنند و فعالیت سیاسی هم دارند. اما اینکه ما در کار آنها دخالت کنیم و چیزی بگوییم اصلا در حیطه کاری ما نیست. ممکن است همه این احزاب مورد تائید نظام باشند و به حیات سیاسی‌شان هم ادامه بدهند ولی ارتباطی به ما ندارند. قرارگاه، قرارگاه است.

نقدی که به قرارگاه وارد می‌شود این است که می‌گویند اصلا رقیب را دوست ندارد و نمی‌خواهد رقیبی داشته باشد. این نقدها را شنیده‌اید؟

اینها حرف‌هایی است که می‌سازند و صحت ندارد. هرکسی به دنبال خدمت باشد مورد قبول ماست.

اصلاح‌طلبان هم می‌خواهند خدمت کنند. اگر به دنبال خدمت بودند، ماجرای انتخابات سال88 را پیش نمی‌آوردند.

پس مسئول حوادث بعد از انتخابات فقط اصلاح‌طلبان بودند؟

کسانی که در راس اصلاحات بودند این اتفاقات را به‌وجود آوردند. 

هنوز هم به دنبال صدور انقلاب هستید؟

انقلاب صادر شده است و تمام شد. نیازی نیست کار خاصی بکنیم.

اینکه تناقض می‌شود! وقتی قرارگاه تشکیل می‌شد، گفتند برای صدور انقلاب تشکیل شده است، اگر صدور انقلاب تمام شد، پس قرارگاه چه کار دیگری دارد؟

قرارگاه عمار باید تلاش کند این انقلاب صادرشده را توسعه بدهد. 

الان وظیفه کلی قرارگاه عمار چیست؟

قرارگاه در خدمت نظام است.

در چه بخش‌هایی؟

در همه بخش‌ها. هر بخشی که روی زمین بماند قرارگاه عمار کمک می‌کند و آن را حل می‌کند./انتخاب