اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خرابی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل



اخبار,اخباراقتصادی, خودرو ایران

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با ادعای اینکه اخبار مربوط به خرابی خودروهای صفرکیلومتر داخلی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است خواستار برخورد با ایران خودرو و سایپا شد.

محمد جعفری با بیان اینکه در صنعت خودروی دنیا بسیار کم پیش می‌آید که خودروی نو تولیدی به دلیلی نقص عملکردی راهی تعمیرگاه‌ها شود، خاطرنشان کرد: با این حال در ماه‌های اخیر اخبار زیادی درباره نقص عملکردی در خودروهای صفرکیلومتر تولیدی ایران خودرو و سایپا منتشر شده است. رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: خودرو، کالایی مانند شیر و ماست نیست که پس از خروج از کارخانه تولیدکننده به دلیلی قرار گرفتن در معرض گرما خراب شود بنابراین اگر خودرویی بلافاصله پس از تحویل به مشتری خراب می‌شود بیانگر سوءعملکرد خودروسازان در این زمینه است.

 

وی افزود: متاسفانه خودروسازان بزرگ بیشتر علاقه به تولید محصول با هر کیفیتی و فروش آن به مشتری دارند تا اینکه به فکر تحویل خودروی با کیفیت به خریداران باشند. جعفری با بیان اینکه ریشه این مشکلات به انحصاری بودن بازار خودروی ایران باز می‌گردد، تصریح کرد: امیدواریم شورای رقابت به عنوان متولی بازارهای انحصاری با ایران خودرو و سایپا برخورد کرده و با جریمه مالی، آنها را واردار به رفع مشکلات کیفی محصولات تولیدی کند.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
کاهش کیفیت خودروهای صفر کیلومتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه قیمت پارسال و امسال خودروهای تولید داخل/ افزایش قیمت 111 درصدی 206+ جدول



مقایسه قیمت پارسال و امسال خودروهای تولید داخل/ افزایش قیمت 111 درصدی 206+ جدول

 قیمت‌های خودرو رشدی بیش از ۱۰۰ درصد هم داشته‌اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اگر نگاهی به قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در آبان ماه سال گذشته بیندازیم، با این واقعیت تلخ روبه‌رو خواهیم شد که تورم بازار خودرو بیش از ۱۰۰ درصد نیز بوده است، یعنی برخی قیمت‌ها در عرض یک سال، بیش از دو برابر شده‌اند. خودروهایی مانند پراید و تیبا و سمند و پارس و ۴۰۵ به اندازه امثال ۲۰۶ و ماکسیما رشد قیمت نداشته‌اند، اما با توجه به اوضاع کیفی شان، رشد قیمت خارج از تصوری را طی یک سال اخیر تجربه کرده‌اند.

در این بین، پراید که سال گذشته در همین روزها ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت، حالا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از تورم حدودا ۴۰ درصدی آن حکایت دارد. پراید با این وجود هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود. در کنار پراید، تیبا نیز افزایش قیمتی حدودا ۳۵ درصدی را داشته است. 

همچنین سمند مدل SE نیز که پارسال آبان ماه قیمتی برابر با ۱۴ میلیون تومان داشت، حالا به ۱۹ میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد قیمت آن حدود ۳۶ درصد رشد کرده است. پژوپارس نیز آبان ماه پارسال ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، اما حالا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود تا این خودرو تورمی ۵/۵۶ درصدی را طی یک سال گذشته به خود ببیند. از سوی دیگر، پژو ۴۰۵ هم در حالی هم‌اکنون ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که یک سال پیش حدود ۱۴ میلیون تومان قیمت داشت. با این حساب ۴۰۵ تورمی حدودا ۵/۳۹ درصدی را طی یک سال گذشته تجربه کرده است./شاخص آنلاین

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران