اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خدمات‌ اورژانس هوایی برای 133 نفر


معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی از 26 اسفند ماه 94 تا دهم فروردین ماه، 87 ماموریت بوده است، از انتقال 133 نفر به مراکز درمانی در طی این ماموریت‌ها خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی از 26 اسفند ماه 94 تا دهم فروردین ماه، 87 ماموریت بوده است، از انتقال 133 نفر به مراکز درمانی در طی این ماموریت‌ها خبر داد.

دکتر محمد آقاجانی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی، گفت: تعداد ماموریت‌های اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی از 26 اسفند ماه 94 تا 10 فروردین سال جدید، 87 ماموریت بوده است که 46 ماموریت آن مربوط به حوادث ترافیکی و 41 مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی ضمن تشکر از خدمات پرسنل اورژانس کشور در ایام تعطیلات نوروز، افزود: از 87 مورد ماموریت اورژانس هوایی در نوروز 95، تعداد 96 نفر در حوادث ترافیکی و 37 نفر در حوادث غیرترافیکی از طریق 21 بالگرد آمبولانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. یعنی در مجموع 133 نفر با کمک اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شده‌ و به آنها امدادرسانی شده است.

آقاجانی همچنین گفت: در عین حال در این ایام توانستیم تعداد 30 موتورآمبولانس را فعال کنیم که از این طریق 1043 ماموریت با موتورآمبولانس انجام شد و توانستیم خدمات مناسبی را از این طریق هم به هموطنان ارائه دهیم.


ویدیو مرتبط :
اورژانس هوایی آمل4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمار مجروحان سانحه هوایی کرمان به 10 نفر رسید



تعداد مجروحین در سانحه هواپیمای حجاج کرمان, سانحه هواپیمای حجاج کرمان

شمار مجروحان سانحه هوایی کرمان به 10 نفر رسید

طبق آخرین آمار تعداد مجروحان پرواز 747 ماهان ایر در فرودگاه کرمان به 10 نفر رسید، این سانحه کشته ای نداشته اما مسافران در شوک اتفاق رخ داده هستند.

 عصر امروز حجاج کرمانی در حالی فرودگاه کرمان را به مقصد مدینه منوره ترک کردند که گمان نمی کردند تنها چند دقیقه بعد، هواپیمای ماهان ایر دچار سانحه شود.

به گفته مسافران که از حجاج کرمانی بودند هواپیما در حال بلند شدن از باند بود که دچار تکان شدید و انحراف از باند شد.

پس از وقوع سانحه نیروهای امدادی به سرعت کنار هواپیمای سانحه دیده حضور پیدا کردند و مسافران را بلافاصله از هواپیما خارج و به سالن فرودگاه منتقل کردند.

زخمی شدن 10 نفر از مسافران
تعداد مسافران این پرواز به صورت غیر رسمی 404 نفر گزارش داده شده است که از این تعداد در گزارشهای اولیه 10 نفر زخمی شده اند و به بیمارستان باهنر کرمان منتقل شدند.

دکتر امین صابری، رئیس اورژانس استان کرمان در گفتگو با مهر در خصوص مجروحان این سانحه گفت: بعد از اطلاع به اوژانس در کوتاه ترین زمان ممکن امداد رسانی صورت گرفت و هشت نفر به بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری شدند که از این تعداد هفت نفر مرد و یک نفر زن هستند.

وی بروز هر گونه آتش سوزی در هواپیما را تکذیب کرد و گفت: یک نفر از ناحیه دست، یک نفر از ناحیه پا و بقیه از ناحیه کمر دچار آسیب شده اند.

وی افزود: این سانحه هیچ گونه کشته ای نداشته و سایر مسافران بلافاصله به سالن فرودگاه منتقل شدند و در شوک ناشی از حادثه قرار دارند.

در حالیکه خبرنگار مهر تاکنون موفق نشده است با مسئولان فرودگاه کرمان صحبت کند، مسئول اورژانس کرمان گفت: در محل حادثه گفته می شد ترکیدگی لاستیک عقب هواپیما دلیل سانحه بوده است.

وی گفت: هواپیما نیز به یک طرف خم شده است.

صابری افزود: دو نفر نیز توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به بیمارستان انتقال یافته اند.

هیچ گونه آتش سوزی در سانحه فرودگاه رخ نداده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز افزود: هم اکنون همه چیز در کنترل است و بلا فاصله نیروهای امدادی نیز به محل اعزام شده اند.

کاووس محمودی افزود: بلافاصله با همکاری نیروهای فرودگاه ماشینهای امدادی در اطراف هواپیما مستقر شدند اما هر گونه آتش سوزی در سانحه کذب است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز نیروهای امدادی در محل فرودگاه کرمان حضور دارند.

آمادگی کامل نیروهای امدادی
محسن صالحی، رئیس ستاد بحران استان کرمان نیز از آمادگی کامل نیروهای امدادی در فرودگاه کرمان خبر داد و افزود: جزئیات و دلیل بروز این سانحه باید از سوی مسئولان فرودگاه اعلام شود.

عدم همکاری مسئولان برای پوشش اخبار سانحه فرودگاه
پیگیری عکاسان خبرگزاری مهر در فرودگاه کرمان و بیمارستان باهنر برای تهیه تصاویر از حادثه دیدگان و محل حادثه به دلیل عدم همکاری مسئولان درنهایت بی نتیجه مانده است.

شرح سانحه از زبان مسافران
اما خبرنگار مهر در گفتگو با احمد سلجوقی نژاد یکی از مسافران این هواپیما در خصوص وضعیت مسافران در زمان بروز حادثه به صحبت نشست.

این شهروند کرمانی در خصوص بروز حادثه گفت: هواپیما قرار بود ساعت سه و پنچ دقیقه پرواز کند و در نهایت در زمان مقرر پرواز صورت گرفت اما حدود سه دقیقه بعد از حرکت هواپیما بر روی باند ناگهان هواپیما دچار حرکتهای شدید شد و از مسیر منحرف و به سمت بیابان کنار باند حرکت کرد.

وی گفت: در نهایت پس از طی مسافتی هواپیما از حرکت ایستاد و دربهای هواپیما باز شد و راهروهای بادی را باز کردند و مسافران که اکثرا سالمند بودند از هواپیما به بیرون هدایت شدند که به دلیل ارتفاع زیاد بسیاری از مسافران دچار مشکل شدند.

وی از نحوه خدمات رسانی انتقاد کرد و گفت: چند دقیقه طول کشید تا امداد رسانی انجام شد و در نهایت مسافران به سالن فرودگاه منتقل شدند و در حالیکه در حال حاضر نزدیک سه ساعت از بروز سانحه گذشته است همچنان زائران در سالن فرودگاه منتظر هستند.

سلجوقی گفت: هنوز ساعت حرکت مجدد به سمت مدینه اعلام نشده و یک ساعت پیش نیز مسافران با آب میوه پذیرایی شده اند.

وی از اضطراب بین مسافران گفت و افزود: انتظار نداشتیم در چنین سفری با این مشکل مواجه شویم و از مسئولان می خواهیم پیگیری کنند که چرا لاستیک این هواپیما ترکیده است و اگر این سانحه در زمان فرود رخ می داد چه فاجعه ای به وقع می پیوست. /مهر