اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خدا در قیامت از نمایندگان سوال می کند


نمایندگان مجلس در نطق​های امروز خود مطالب منحصر به فردی را مطرح کردند.

قاسم محمدی نماینده مردم اردبیل، در نطق امروزخود با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری نسبت به رویکرد نمایندگان در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش، خطاب به نمایندگان گفت: آقایان بروید توبه سیاسی کنید! به خاطر رفتار مغایر با قانون اساسی و اخلاق اسلامی​تان بروید استغفار کنید.

وی افزود: آیا بی دین خواندن مسلمانی، از تریبون مجلس قبل از قضاوت قانونی عین تمرد از نصایح مقام معظم رهبری نیست؟

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جلوی هر افراطی را باید گرفت، ادامه داد: اهانت به رئیس جمهور با کدام یک از موازین اسلامی تطابق دارد؟

موید حسینی صدر نماینده خوی هم در بخشی از نطق خود با اشاره به انتصاب روح​الله احمدی استاندار فارس به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: لطفا آقاین بفرمایند که ایشان چه گلی به سر استان فارس زده بود که حالا او را رئیس سازمان گردشگری کردید؟

ناطق بعدی جلسه علنی امروز کاظم موسوی نماینده اردبیل بود که با حرارت بسیاری خطاب به همکارانش می​گفت: فرض کنید امروز قیامت است و خداوند از شما می​پرسد که با این همه قدرت و ثروتی که به شما دادم برای جوانان بیکار چه کردید؟ فساد اداری در کشور را چه کسی می​تواند توجیه کند؟

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
تفاوت سوال برزخ با سوال روز قیامت چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایندگان پس از ارسال سوال برای رئیس جمهور نمی‌توانند پشیمان شوند



   نمایندگان مجلس ,سوال برای رئیس جمهور,اخبار سیاسی,اخبار سیاسی روز

 

مصوبه مجلس در زمینه اصلاح نحوه سوال از رئیس قوه مجریه

نمایندگان پس از ارسال سوال برای رئیس جمهور نمی‌توانند پشیمان شوند

نمایندگان مجلس مقرر کردند که پس از ارسال سؤال یا سؤالات برای رئیس جمهور در طرح سؤال از رئیس قوه مجریه، امکان کاهش یا افزایش امضاها وجود نداشته باشد.

 

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس در ادامه رسیدگی به جزییات طرح دو‌ فوریتی اصلاح مواد 196 و 197 آیین‌نامه داخلی مجلس، ماده یک این طرح را که ماده 196 آیین‌نامه داخلی را تغییر می‌داد به تصویب رساندند.

 

به موجب مصوبه مجلس، بر اساس اصل 88 قانون اساسی، در صورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره وظایف رئیس جمهور سؤال کنند، باید سؤال یا سؤالات خود را به طور صریح و روشن و مختصر همگی امضا کرده و به رئیس مجلس تسلیم کنند.

مجلس همچنین مقرر کرد‌ که رئیس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارجاع می‌کند.

طبق این مصوبه مجلس، هر کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس جمهور به آن کمیسیون و نماینده منتخب سؤال‌کنندگان تشکیل جلسه دهد.

 

در این جلسه نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد کرد تا به نمایندگان سؤال کننده گزارش شود.

 

بهارستان‌نشینان همچنین مقرر کردند پس از یک هفته چنانچه هنوز حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس از سؤال خود منصرف نشده باشند، رئیس مجلس موظف است در اولین جلسه سؤال یا سؤالات آنان را قرائت و فورا برای رئیس جمهور ارسال کند.

 

این سؤال یا سؤالات ظرف 48 ساعت تکمیل و در دسترس نمایندگان قرار می‌گیرد.

وکلای ملت در تبصره یک این ماده مصوب کردند که تعداد سؤالات نباید از 5 سؤال بیشتر باشد.

خانه ملتی‌ها در مصوبه دیگری در تبصره 2 ماده مذکور مقرر کردند پس از ارسال سؤال یا سؤالات برای رئیس جمهور، امکان کاهش یا افزایش امضاها وجود ندارد.

مجلسی‌ها با 153 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از 197 نماینده حاضر در جلسه، ماده مذکور را تصویب کردند./قدس آنلاین