اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خدایا «رضا» را برای سینما حفظ کن


کمال تبریزی همزمان با ‌29 خرداد ماه تولد رضا کیانیان بازیگر سینما نوشتاری را منتشر کرد.

 خبرگزاری ایسنا: کمال تبریزی همزمان با ‌29 خرداد ماه تولد رضا کیانیان بازیگر سینما نوشتاری را منتشر کرد.



این کارگردان سینما در این نوشتار که در اختیار ما گذاشت،نوشت:« "رضا"ی سینما همچنان متفاوت است و مشابهی ندارد. هنوز محبوب است و مردم دوستش دارند چون با هر موجی که از راه می‌رسد مثل بعضی‌ها متلاطم نمی‌شود و آرام و باوقار در مرتبه‌اش پایدار و مقاوم است.



دوست داشتنی است چون قدر خودش را می‌داند. سینما به چنین رضایی نیازمند است و این رضاها هستند که سینما را بی‌نیاز و مستغنی از بدخواهان می‌کنند و در حرفه خود فقط به رضای او می‌اندیشند. خدایا "رضا"ی سینما را برای سینما حفظ کن و راضی به طول عمر با عزت او باش. تولد رضای سینمای ما مبارک!»

رضا کیانیان در فیلم‌های «فرش باد»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و «همیشه پای یک زن درمیان است» و «یک تکه نان» کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخته است.


ویدیو مرتبط :
كریمی - خدایا خدایا این شهر بی دلاوره ، خدایا خدایا این جنگ نابرابره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضا میرکریمی: هیچ راه حلی خارج از خانه سینما، پذیرفتنی نیست!



 

 

رضا میرکریمی: هیچ راه حلی خارج از خانه سینما، پذیرفتنی نیست!

 

برای حل بحران خانه سینما، هیچ راه حلی خارج از خانه سینما پذیرفتنی نیست و تنها کسانی که میتوانند مشکلات را حل کنند اعضای خانه سینما هستند آن هم از کانال اساسنامه این نهاد!

اقشار مختلف سینمای ایران همچنان در جستجوی راه حلی برای رهایی این نهاد از بحرانی هستند که گریبان آن را گرفته؛ بحرانی که رفته رفته آثارش بیشتر از قبل شده و شاید حتی جشنواره فیلم فجر را هم متاثر از خود کند. رضا میرکریمی کارگردان محجوب سینمای ایران که عضو خانه سینما هم هست در گفتگو با شبکه ایران و در پاسخ به این پرسش که آیا راه حلی برای خروج خانه سینما از بحران وجود دارد به صراحت تاکید کرد که هیچ راه حلی خارج از خانه سینما پذیرفتنی نیست. بخشی از گفته های میرکریمی را در ادامه می خوانید:

 

هیچ راه حلی خارج از خانه سینما، پذیرفتنی نیست!

برای حل بحران خانه سینما، هیچ راه حلی خارج از خانه سینما پذیرفتنی نیست و تنها کسانی که میتوانند مشکلات را حل کنند اعضای خانه سینما هستند آن هم از کانال اساسنامه این نهاد! تنها اعضای این نهاد هستند که میتوانند مشکل را آن هم از طریق اساسنامه این نهاد حل کنند و نباید آدمهایی خارج از ساختار سینما در این غائله دخالت کنند.

 

بهتر بود بحث تغییر اساسنامه در محکمه قضایی بررسی می شد

عده ای معتقدند اساسنامه خانه سینما تغییر کرده و دلیل انحلال این نهاد هم همین است اما آیا بهتر نیست با توجه به اصل تفکیک قوا، چنین اتفاقی در محکمه قضایی بررسی شود تا معلوم شود حق با کیست؟! آیا فرار از محکمه توسط بخش دولتی سینما نشان از به ناحق بودن مطالبات آن طرف نیست؟!... / شبکه ایران