اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خدایا به نماینده مجلس ما قانون و ریاضی بیاموز!



در حاشیه افاضات جدید یک نماینده مجلس

خدایا به نماینده مجلس ما قانون و ریاضی بیاموز!

داستان پرغصه ایده‌ها و ادعاهای مجلس ادامه دارد. نماینده محترم مجلس نه ریاضی می‌داند، نه قوانین کشور را می‌داند و نه مقدمات حقوق بین‌الملل را. آن گاه با همه این ضعف‌ها ادعای قانون‌گذاری هم دارد، تازه قانونی که یک دولت خارجی هم مجبور به اجرای آن خواهد شد!! بی اطلاعی تا کجا؟

تلخ و دردآور است که رسانه‌ها، اشتباهات مجلس و یا دیگر مسئولین را به آنها ثابت کنند ولی باز هم بعضی نمایندگان مجلس، هر چه را که دلشان خواست بر زبان بیاورند.

به گزارش «تابناک»، سید حسین نقوی‌ حسینی سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فرموده‌اند: تاسیس سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در میانمار كه 8 تا 10درصد معادل 800 هزار نفر از جمعیت 55 میلیون نفری آن مسلمان است در حال پیگیری در این كمیسیون بوده و در صورت نهایی‌شدن دستگاه دپیلماسی كشور را ملزم به اجرای آن خواهیم كرد.

آقای نماینده خلاصه خدمتتان عرض کنیم که:

 

اولا: از طرف پرسیدند نتیجه خواستگاری چی شد؟

- پنجاه پنجاهه

- یعنی این که هم ممکن است بشود، هم ممکن است نشود؟

- نه، منظورم این است که من کاملا مایلم اما دختر خانم کاملا مخالف است.

برادر عزیز که ظاهرا از یک دانشگاه دکترا هم گرفته‌ای!، برقراری روابط دیپلماتیک نیازمند موافقت طرفین است. اگر این گونه بود که هر کسی که دلش خواست در یک کشور دیگر سفارتخانه باز کند، تا حالا آمریکا و اسرائیل در ایران صد سفارتخانه باز کرده بودند.

شما در دانشگاه احیانا کنوانسیون حقوق دیپلماتیک را نخوانده‌اید که بر اساس ماده ی 2 آن، برقراری روابط دیپلماتیک میان کشورها ، و ماموریت های دائم دیپلماتیک با رضایت دو جانبه به وقوع می پیوندد؟

چطور به خودتان اجازه داده‌اید چنین ایده وحشتناکی را بر زبان برانید؟

ثانیا: تبصره ماده دوم ‌قانون وظایف وزارت امور خارجه می‌گوید: برقراری و قطع روابط سیاسی با تصویب هیأت وزیران انجام خواهد گرفت.

شما کدام یک از وظایفتان را در مجلس انجام داده‌اید که پایتان را در کفش دیگران فشار می‌دهید؟ چرا هیچ احترامی برای قوانین کشور قائل نیستید؟

ثالثا: برادر عزیر، کشور میانمار 60 میلیون نفر جمعیت دارد و حدود 800 هزار نفر مسلمان. شما می‌فرمائید 55 میلیون نفر جمعیت و 800 هزار نفر مسلمان. با کدام علم ریاضی و با کدام ماشین حساب می‌شود گفت این کشور 8 تا 10 درصد مسلمان دارد. این که یک مساله پیچیده ریاضی نیست. این مساله کتاب ریاضی پنجم ابتدایی است.

از این بدتر آن که، ندانستن قوانین و مقدمات حقوق بین‌المل به کنار، شما وقتی که حداقل شناخت را از یک کشور ندارید چگونه در مورد آن تصمیم می‌گیرید؟/تابناک

 


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:گسترش بی‌عدالتی؛ ثمره انحراف دولت از قانون



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

موسوی‌اصل تاکید کرد: گسترش بی‌عدالتی؛ ثمره انحراف دولت از قانون

نماینده اصولگرای مجلس، گسترش بی‌عدالتی را ثمره انحراف دولت از قانون خواند وگفت: تخلف دولت از قانون بودجه باعث شده بخشی از جامعه به ویژه استان‌ها گرفتار بی‌عدالتی شوند.

میرقسمت موسوی اصل در گفت وگو با  خبرگزاری خانه ملت، تبعیت از قانون را مساله اصلی نظام خواند وافزود: اگرچه حرکت دولت باید در چارچوب قانون باشد اما براساس گزارش‌های ارسالی از سوی دیوان محاسبات به ویژه در تفریغ بودجه شاهد انحراف دولت از قوانین مصوب مجلس هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، انحراف دولت از قانون را عامل گسترش بی‌عدالتی به ویژه در استان‌های کشور خواند وادامه داد: محقق نشدن بخشی از طرح‌هایی که از سوی دولت در سفرهای استانی به تصویب رسیده به دلیل انحراف دولت از بودجه مصوب مجلس بوده است.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی دولت به اجرای قانون باعث شده بودجه‌ای از سازمانی گرفته و به سازمان دیگر اختصاص داده شود  یا اینکه در جای تعیین شده هزینه نشود که این موضوع باعث شده بخشی از جامعه به ویژه استان‌ها گرفتار بی‌عدالتی شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه باید از گذاشته شدن بنای بی‌قانونی در کشور جلوگیری شود، یادآور شد: در این زمینه تمام قوا به ویژه دولت که تمام بودجه اجرایی کشور را در اختیار دارد باید به گونه‌ای رفتار کند که هرگونه رفتارهای خلاف قانون از آنها مشاهده نشود زیرا در چنین شرایطی بلای بی‌قانونی جامعه را فرا خواهد گرفت.

موسوی‌اصل، با بیان اینکه بی‌قانون‌های دولت منجر به هدر رفتن زمان مفید کشور می‌شود، تصریح کرد: هرگونه انحراف از قانون از سوی قوه مجریه که تمام بودجه اجرایی کشور را در اختیار دارد نه تنها وقت جامعه را می‌گیرد بلکه با حاشیه‌آفرینی‌های بی‌مورد، افکار عمومی جامعه را نیز مغشوش می‌کند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، با تاکید بر اینکه بی‌قانونی‌های دولت جلوی دستیابی هرچه سریع‌تر به اهداف نظام را سد می‌کند، ادامه داد: تخلف دولت از قانون باعث می‌شود که دستگاه قضا با صرف وقتی مضاعف موضوع تخلف را پیگیری کرده،‌ مجلس نیز در حوزه‌های پرسش وپاسخ و تحقیق وتفحص برای یافتن علت اصلی تخلف از قانون ورود پیدا کند که همین موضوع عاملی خواهد بود تا این نهادها از ادای وظیفه اصلی بازمانده و وقت خود را صرف پیگیری اقدامات غیرقانونی دولت کنند.

هفته اول شهریور ماه به مناسبت شهادت شهیدان باهنر و رجایی به نام هفته دولت نامگذاری شده است./خانه ملت