اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداداد: سر ناظران AFC هم کلاه میگذاریم!


بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران از ۱۰ نمره حرفه‌ای‌گری، یک هم نمی‌گیرد و ما سر ناظران AFC را هم کلاه می‌گذاریم.

فارس: بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران از ۱۰ نمره حرفه‌ای‌گری، یک هم نمی‌گیرد و ما سر ناظران AFC را هم کلاه می‌گذاریم.

خداداد عزیزی در مورد پیروزی سه بر صفر ایران مقابل تایلند گفت: تایلند را بردیم اما باید قبول کنیم که این تیم در قد و قواره فوتبال ما نیست. تایلند یک تیم درجه سه آسیایی محسوب می‌شود و قاعدتا فوتبال ما بسیار فراتر از این تیم است. شاید در مقطعی تایلند بتواند یک مساوی هم از ایران بگیرد اما تا حالا تیم ملی ما را نبرده است. در جام ملت‌های آسیا که خود من بازی می‌کردم به مساوی یک بر یک رسیدیم با این حال نباید این پیروزی را خیلی درخشان بدانیم. زیرا تایلند تیم قدرتمندی نیست.

عزیزی در مورد گلزنی لژیونرهایی مثل دژاگه، جهانبخش و قوچان‌نژاد گفت: واقعیت آن است که فوتبال ما خالی از ستاره‌ها شده است. بعد از رفتن فرهاد مجیدی اگر علی کریمی هم برود دیگر فوتبال ما ستاره‌ای ندارد که نتیجه بازی را عوض کند و این نشان دهنده آن است که فوتبال ما ضعیف شده است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال تصریح کرد: تضعیف فوتبال ما طبیعی است زیرا هر جا که صحبت از فوتبال است از حاشیه‌های آن صحبت می‌شود در تمام برنامه‌های تلویزیونی از حاشیه‌ها سخن می‌گویند همه جا بحث دعوا و داوری و زدوبند و فساد در فوتبال است. در هیچ برنامه تلویزیونی یک بحث کارشناسی در مورد فوتبال نمی‌شود. چیزی به نام فوتبال برای فوتبال وجود ندارد. چرا از تیم امید و جوانان بازیکنی به تیم ملی راه پیدا نمی‌کند. زمانی مهدوی‌کیا، علی کریمی، باقری و حتی خود من از تیم امید به تیم ملی می‌رسیدیم اما اکنون اوضاع چگونه است؟ تیم علی منصوریان با کدام بازی تدارکاتی می‌خواهد به المپیک راه پیدا کند. چه توقعی می‌توانیم از تیم علی دوستی داشته باشیم؟

عزیزی افزود: برای فوتبال کاری انجام نمی‌دهیم و طبیعی است که فوتبال ما ضعیف شود برنامه‌ریزی، سازماندهی باشگاه‌ها و ... انجام نمی‌شود. به ناظران AFC هم دروغ می‌گوییم و سر آنها هم کلاه می‌گذاریم. سال 86 و 87 همان زمانی که ابومسلم در لیگ برتر بود سوزوکی ناظر AFC به مشهد آمد او را به ورزشگاه تختی مشهد بردند و گفتند این ورزشگاه تمرینی ابومسلم است و سپس او را به ورزشگاه ثامن بردند و گفتند این هم هم ورزشگاه مسابقه ابومسلم است. در حالی که هر دو حرف دروغ بود. نه ورزشگاه تختی و نه ورزشگاه ثامن متعلق به ابومسلم نبود.

این بازیکن سابق تیم ملی در مورد وضعیت فوتبال در کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: در همین کشورهای امارات، قطر، بحرین هر تیم یک زمین مسابقه اختصاصی و چند زمین تمرین اختصاصی دارد اما ما سر سوزوکی و یاماها را کلاه می‌گذاریم به غیر از ذوب‌آهن کدام باشگاه ما ورزشگاه خصوصی دارد؟ به همین دلیل است که می‌گویم فوتبال حرفه‌ای ایران از 10 نمره فوتبال حرفه‌ای یک هم نمی‌گیرد.

وی افزود: آیا پول‌ها و دستمزدها مربیان و بازیکنان به موقع پرداخت می‌شود. آیا زمین چمن و تمرین اختصاصی برای باشگاه‌ها وجود دارد. هر سال در پایان فصل بازیکنان و مربیان خروار خروار از باشگاه‌ها شکایت می‌کنند و فدراسیون هم اقدامی نمی‌کند. با این شرایط است که فوتبال ما روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و دیگر ستاره‌سازی نمی‌کند.

خداداد عزیزی در مورد دعوت از بازیکنان دو ملیتی و شاغل در اروپا به تیم ملی گفت: هیچ کس از دعوت قوچان‌نژاد و دژاگه به تیم ملی ایراد نمی‌گیرد. دنیل داوری در بوندس‌ لیگا بازی می‌کند و شرایط خوبی دارد البته او و بیت‌آشور هنوز محک جدی نخورده‌اند اما با دعوت از بازیکنان ایرانی خارج نشین فوتبال و لیگ ما تضعیف می‌شود با این شرایط چرا لیگ برگزار می‌کنیم؟ مگر همین علیرضا جهانبخش در داماش نبود چرا آن زمان او را به تیم ملی دعوت نکردند؟ او به هلند رفت و رشد بیشتری پیدا کرد اما جالب است وقتی در ایران بازی می‌کرد کسی به او توجهی نمی‌کرد.

وی افزود: تا زمانی که کی‌روش است بازیکنان شاغل در اروپا هم دعوت می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود خیلی از بازیکنان داخلی ما بسوزند و شاید بعد از عوض شدن کی‌روش تفکر دیگری حاکم شود و دیگر خارج‌نشینان دعوت نشوند. می‌توانستیم به بازیکنانی مثل انصاری‌فرد و مسلمان بیشتر میدان دهیم تا باتجربه‌تر شود در هر حال امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد به نفع تیم ما باشد.


ویدیو مرتبط :
کلاه فرم دهی سر نوزاد - ساخت کلاه طبی برای اصلاح فرم سر نوزادان | کلینیک پژم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: کلاه هایی که سر قذافی رفت!