اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظ مگان!


چند ماهی است پس از توقف تولید مگان، مدل‌های صفر کیلومتر این خودرو در سطح نمایشگاه‌های اتومبیل در بازار آزاد نیز یافت نمی شود.

خبرگزاری ایسنا: چند ماهی است پس از توقف تولید مگان، مدل‌های صفر کیلومتر این خودرو در سطح نمایشگاه‌های اتومبیل در بازار آزاد نیز یافت نمی شود.

تولید خودروی مگان از چند ماه پیش متوقف شده است. علت توقف تولید این خودرو توقف ارسال قطعات از سوی شرکت رنو پارس بوده است.

در این زمینه گفته می‌شود تولید مدل فعلی خودروهای مگان در خارج از ایران متوقف شده و به همین دلیل تولید قطعات و ارسال آن به ایران از توجیه اقتصادی لازم برخوردار نیست.

بنابراین در این شرایط به نظر می‌رسد که مگان دیگر به خطوط تولید باز نخواهد گشت و تولید این خودرو برای همیشه در ایران متوقف شده است.

در این شرایط از بازار آزاد خودرو نیز خبر می رسد که مدل‌های صفر کیلومتر مگان دیگر در سطح نمایشگاه‌های اتومبیل نیز یافت نمی شود. این در حالی است که تا پیش از این مدل صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک به قیمت 102 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسید.


ویدیو مرتبط :
خداحافظ سالار خداحافظ صدای ماندگار خداحافظ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تندر ارزان شد، مگان گران



 

 

 

تندرارزان شد

 

 

وعده های داده شده مبنی بر کاهش قیمت تندر- ۹۰ بالاخره محقق شد، به طوری که پس از چند هفته افزایش قیمت این خودرو طی هفته گذشته روی ارزانی به خود دید.

تندر-۹۰ که طی هفته های گذشته با افزایش چند صد هزار تومانی قیمت در بازار مواجه بود، در روزهای گذشته کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت را در بازار تجربه کرد به طوری که قیمت مدل E۱ این خودرو، در بازار به ۱۴ میلیون و مدل E۲ آن نیز به ۱۶ میلیون رسید. به گفته فعالان بازار خودرو افزایش تقاضا دلیل اصلی افزایش قیمت تندر-۹۰ در دو هفته گذشته بوده، اما تزریق خودرو از سوی شرکت های سازنده موجب شد تا کاهش قیمت مجدد به بازار این خودرو باز گردد.

هرچند طی هفته گذشته قیمت تندر- ۹۰ تا حدودی با کاهش قیمت همراه بود، اما دیگر محصول رنو در کشور طی این مدت افزایش ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد، به گفته فعالان بازار خودرو هم اکنون مگان دنده اتومات سفید در بازار ۳۱ میلیون تومان عرضه می شود.

● ثبات قیمت در بازار

از تندر و مگان که بگذریم، سایر خودروهای داخلی در بازار، تغییر و تحول خاصی را تجربه نکردند.

به طوری که هم اکنون پژو ۲۰۶ تیپ ۲، با قیمت ۱۴ میلیون در بازار خرید و فروش می شود. این محصول البته مجهز به ترمز ضدقفل است.

از ۲۰۶ تیپ دو که بگذریم می توان گفت که تیپ ۶ این خودرو به دلیل کاهش عرضه در بازار طی روزهای گذشته تا حدودی افزایش قیمت را تجربه کرده، هرچند به گفته فعالان بازار خودرو افزایش قیمت این خودرو موقتی است. در حال حاضر، پژو ۲۰۶ تیپ ۶ که به ترمز ضدقفل و ایربگ مجهز بوده و دنده اتومات است، با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.

در میان مدل های صندوق دار نیز، V۸ نرخی برابر با ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد و V۹ نیز با نرخ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. پژو ۲۰۶ صندوق دار V۱ نیز قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد؛ اما نگاهی نیز به قیمت برخی دیگر از خودروهای داخلی بیندازیم.

در حال حاضر، سمند LX سال در مدل بنزین سوز، قیمتی برابر با ۱۵ میلیون تومان دارد و پژو ۴۰۵ بنزینی نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

پژوپارس بنزین سوز نیز طی هفته گذشته با قیمتی در حدود ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، خرید و فروش می شود.

علاوه بر محصولات ایران خودرو طی هفته گذشته محصولات سایپا نیز در بازار هیچ افزایش قیمتی را تجربه نکردند به طوری که در حال حاضر، پراید بنزین سوز نرخی برابر با هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارد و ریو نیز با قیمت ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

زانتیا نیز هم اکنون با قیمت ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار خودرو کشور به فروش می رسد. آن طور که نمایشگاه داران خودرو پایتخت عنوان می کنند، دو شاسی بلند مونتاژ کشور نیز هم اکنون با همان قیمت های هفته های اخیر خود خرید و فروش می شوند. در حال حاضر، سوزوکی گرند ویتارا در مدل اتومات نیز، ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نوع دنده ای آن نیز با نرخ ۳۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

برای خرید نیسان رونیز، محصول مونتاژی پارس خودرو هم باید ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

ماکسیما دیگر محصول پارس خودرو نیز هم اکنون در مدل اتومات، ۳۹ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان قیمت دارد...../تحلیل:دنیای اقتصاد