اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظی معنی دار امام (ره) با حاج احمد آقا


پرتال امام خمینی (س) در یادداشت خود، نحوه خداحافظی رهبر کبیر انقلاب با حاج سید احمد خمینی پیش از ورود به بیمارستان برای جراحی را معنا دار و نشان از فراق دانست.

خبرگزاری ایرنا: پرتال امام خمینی (س) در یادداشت خود، نحوه خداحافظی رهبر کبیر انقلاب با حاج سید احمد خمینی پیش از ورود به بیمارستان برای جراحی را معنا دار و نشان از فراق دانست.

در این یادداشت می خوانیم: با اینکه حضرت امام چندین بار به علت کسالت های مختلف در این بیمارستان بستری شده بودند ولی عکس العمل معظم‏ له در آستانه درِ ورودی بیمارستان با حاج احمد آقا خمینی حاکی از معنی و آینده ‏نگری دیگری بود. زیرا امام عزیز در بدو ورود به بیمارستان به طور غیر منتظره و ناگهانی حاج احمد آقا را در آغوش گرفتند و گردن ایشان را بوسیدند. صحنه‏ ای که نشان از فراق و جدایی و در ضمن علاقه و همبستگی داشت.

بعد از تشخیص بیماری، حضرت امام در ساعت 10:30 شب اول خرداد برای آماده شدن جهت جراحی در بیمارستان شماره 2 بقیة الله بستری شدند. در شب قبل از عمل یکی دو واحد خون تزریق شد، زیرا نسبت به میزان معمول کم خونی داشتند. نحوه خداحافظی حضرت امام با خانواده و نیز حاج سید احمدآقا در موقع آمدن به بیمارستان بسیار عاطفی و معنی دار بود. نماز شب مخصوص حضرت امام که از تلویزیون هم قسمت هایی از آن پخش شد، ترک نشد. نماز صبح روز بعد را هم به طور معمول ادا کردند و برای جراحی آماده شدند.

(روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی اجتماعی امام خمینی، ص 72)

دکتر حسن عارفی پزشک حضرت امام این لحظات را چنین در خاطراتش توصیف کرده است: ساعت 30 / 10 شب، مورخ 1 / 3 / 68 حضرت امام خمینی برای آماده شدن جهت عمل جراحی معده در صبح روز بعد در بیمارستان بقیةالله الاعظم شماره 2 بستری شدند. با اینکه چندین بار به علت کسالت های مختلف در این بیمارستان بستری شده بودند ولی عکس العمل معظم‏ له در آستانه درِ ورودی بیمارستان با حاج احمد آقا خمینی حاکی از معنی و آینده ‏نگری دیگری بود. زیرا امام عزیز در بدو ورود به بیمارستان به طور غیر منتظره و ناگهانی حاج احمد آقا را در آغوش گرفتند و گردن ایشان را بوسیدند. صحنه‏ ای که نشان از فراق و جدایی و در ضمن علاقه و همبستگی داشت.

گویی امام عزیز این ورود به بیمارستان را خروجی نمی‏ دید و با دید دوراندیش خود استنباط کرده بود که اجل در انتظار اوست.

(طبیب دلها، ص 183)

منبع: پرتال امام خمینی (س)


ویدیو مرتبط :
توصیه حضرت امام(ره) به حاج احمد آقا در مورد حق الناس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای گریه اعتراضی آیت الله هاشمی در حضور امام (ره) / احمد آقا: امام (ره) تا صبح خوابشان نبرد



اخبار,اخبارسیاسی,عزل بنی‌صدر

امام بی‌مقدمه شروع کردند به اعتراض کردن به ما که شما از خدا نمی‌ترسید؟ چرا آن قدر اختلاف ایجاد می‌کنید؟ چرا به فکر مردم نیستید؟ یک آن آقای هاشمی ناراحت شدند و شروع کردن به تند صحبت کردن به امام که ما خجالت بکشیم؟ آن قدر این بنی‌صدر علیه ما حرف می‌زند و آبروی ما را می‌برد شما حرفی نمی‌زنید؟! و بعد آقای هاشمی ساکت شدند و زدند زیر گریه! امام جلسه را ترک کردند و ما هم همین‌طور سکوت کرده بودیم.

عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد در خاطره ای که برای اولین بار می گوید به ماجرای عزل بنی صدر می پردازد. این مصاحبه در آبان ماه 1392 به مناسبت بازخوانی فعالیت های حزب جمهوری اسلامی انجام شده است و در مستند "داستان ناتمام یک حزب" که تیر ماه امسال رونمایی خواهد شد بخش هایی از آن مورد استفاده قرار گرفته است.

جاسبی در این مصاحبه می گوید، سال 1361 ما جلسه‌ای با آیت‌الله خامنه‌ای دبیرکل وقت حزب داشتیم. من همین طوری از ایشان سوال کردم آقای خامنه‌ای حالا خودمانیم چطور شد که امام با عزل بنی‌صدر مخالفت کردند؟ چون بالاخره اگر امام موافقت نمی‌کردند حزب هم اقدامی نمی‌کرد علیه بنی‌صدر و در اصل این اجازه امام بود که حزب هم توانست علیه بنی‌صدر اقدامی انجام دهد.

آقای خامنه‌ای در آن جلسه نقل کردند که ما‌‌ همان خرداد 60 جلسه‌ای را با امام داشتیم. همین که امام وارد جلسه شدند من بودم و شهید بهشتی و آقای هاشمی. امام بی‌مقدمه شروع کردند به اعتراض کردن به ما که شما از خدا نمی‌ترسید؟ چرا آن قدر اختلاف ایجاد می‌کنید؟ چرا به فکر مردم نیستید؟ یک آن آقای هاشمی ناراحت شدند و شروع کردن به تند صحبت کردن به امام که ما خجالت بکشیم؟ آن قدر این بنی‌صدر علیه ما حرف می‌زند و آبروی ما را می‌برد شما حرفی نمی‌زنید؟! و بعد آقای هاشمی ساکت شدند و زدند زیر گریه! امام جلسه را ترک کردند و ما هم همین‌طور سکوت کرده بودیم.

فردای آن روز حاج احمد آقا به ما زنگ زدند و گفتن دیشب امام خوابشان نبرده است و حکم عزل بنی‌صدر را از فرماندهی کل قوا صادر کرده‌اند و چند روز بعد نیز حکم عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس مطرح شد و رای آورد. این داستان عزل بنی‌صدر بود که چطور به تایید حضرت امام رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس بررسی و تصویب کلیات طرح هسته‌ای مجلس در جلسه امروز را تدبیر رئیس مجلس برای جلوگیری از فضاسازی‌ها عنوان کرد.

 

اخبار  سیاسی -  انتخاب