اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظی قشر متوسط با سفرهای خارجی


حذف ارز مسافرتی برای دولتی‌ها، تاجران و قشر متمول جامعه اهمیتی ندارد، فقط قشر متوسط جامعه است كه از سفرهای خارجی محروم می‌شود، اما چرا آن‌ها باید محروم شوند؟

خبرگزاری ایسنا: عضو هیأت مدیره‌ی انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران گفت: حذف ارز مسافرتی برای دولتی‌ها، تاجران و قشر متمول جامعه اهمیتی ندارد، فقط قشر متوسط جامعه است كه از سفرهای خارجی محروم می‌شود، اما چرا آن‌ها باید محروم شوند؟

 اكبر غمخوار با بیان این‌كه تأمین رفاه اجتماعی وظیفه‌ی دولت است و سفر نیز بخشی از این رفاه اجتماعی به‌شمار می‌آید، بیان كرد: دولت وظیفه دارد به تأمین نیازهای سبد خانوار جامعه كمك كند، این نیازها شامل اقلام خوراكی، پوشاك، دارو و تمام چیزهایی است كه رفاه مردم را بیشتر می‌كند.

 دولت وظیفه دارد این سبد را به‌گونه‌ای تأمین كند كه مردم رفاه بیشتری داشته باشند، حالا آیا سفر جزو سبد خانوار به‌شمار می‌آید؟ اگر دولت به این موضوع قائل است باید امكانات آن را تأمین كند، اگر نیست، هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد.


 او به‌عنوان كارشناس گردشگری گفت: سفر جزو سبد خانوار است، چون اگر مردم به مسافرت نروند، نشاط فردی و اجتماعی و بهره‌وری آن‌ها پایین می‌آید و افسردگی بالا می‌رود.

سفر زمینه‌ی جمع شدن خانواده‌ها دور هم است و سبب نشاط، رفاه اجتماعی و بهره‌وری بالا می‌شود، پس باید این نیاز مردم را تأمین كرد. از سوی دیگر، بیشتر سفرهای خارجی با هدف دیدن خویشاوندان، درمان، زیارت، تجارت و ... انجام می‌شود، چرا مردم باید از این سفرها محروم شوند؟


 وی اظهار كرد: در حال حاضر ارز دولتی و مسافرتی به ایرانی‌های مقیم خارج داده نمی‌شود. از سوی دیگر، مبلغ ارز مسافرتی برای بسیاری از كشورها كه سفر كردن به آن‌ها آسان است، 400 دلار تعیین شده است.

 بنابراین تمام ارزی كه با حذف آن می‌خواهند صرفه‌جویی كنند، كمتر از یك‌میلیارد دلار می‌شود؛ ولی اثربخشی آن در خانواده‌ها و اجتماع و انسجام خانواده‌ها چند برابر این مبلغ است، یعنی به‌خاطر رقمی كمتر از یك‌میلیارد دلار می‌خواهیم همه‌ی این اثرات را حذف كنیم. واقعا كشور برای این رقم، معطل مانده است؟ به نظر من، مسائل دیگری در این جریان وجود دارد.


 غمخوار همچنین درباره‌ی اثر حذف ارز مسافرتی بر كار دفاتر خدمات مسافرتی، گفت: تأثیر این اقدام مقطعی است، مگر آن زمان كه میزان ارز مسافرتی را كم كردند، چه شد؟ با این كار فقط قشر متوسط جامعه از سفر خارجی محروم می‌شود.      


ویدیو مرتبط :
فیلم- گزارش جالب 20-30 از شیوه سفرهای خارجی دکتر جلیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حق ماموریت روزانه رئیس جمهور و وزرا در سفرهای خارجی:130 تا 200 یورو



 

حق ماموریت روزانه رئیس جمهور و وزرا در سفرهای خارجی:130 تا 200 یورو

 

بر اساس مصوبه جدید دولت، معاون اول رئیس جمهور و وزرا روزانه به ترتیب 150 و 130 یورو فوق العاده ماموریت خارج از کشور می گیرند.

 

به گزارش مشرق، بر اساس بخشنامه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور که طی ماه جاری صادر شده، هزینه های مربوط به هتل، غذا و فوق العاده ماموریت اعضای هیئت دولت و مدیران اجرایی بدین شرح تصویب و ابلاغ می شود:

رئیس جمهور: هزینه هتل و غذا در حد مخارج انجام شده – فوق العاده ماموریت: معادل 200 یورو

معاون اول رئیس جمهور: هزینه هتل و غذا در حد مخارج انجام شده – فوق العاده ماموریت: معادل 150 یورو

وزرا، معاونان رئیس جمهور و مقامات همتراز: هزینه هتل و غذا در حد مخارج انجام شده – فوق العاده ماموریت: معادل 130 یورو

معاون وزرا و مقامات همتراز، سفرا و استانداران: هزینه هتل و غذا در حد مخارج انجام شده – فوق العاده ماموریت: معادل 90 یورو

همچنین مسئولان فوق می توانند هزینه های مربوط به هتل و غذا را به صورت تنخواه دریافت کنند.

درجه دوم:

روسای دانشگاههای با هیئت ممیزه مستقل و مدیران عامل شرکتهای دولتی درجه 1-:  هزینه هتل 180 یورو- هزینه غذا: 50 یورو- فوق العاده ماموریت 80 یورو

مشاوران وزرا و روسای سازمانها و دانشگاههایی که هیئت ممیزه مستقل ندارند و مدیران عامل شرکتها: هزینه هتل 180 یورو- هزینه غذا 50 یورو – فوق العاده ماموریت 70 یورو

مدیران کل، روسای ادارات کل و سایر مدیران: هزینه هتل 180 یورو- هزینه غذا 50 یورو – فوق العاده ماموریت 65 یورو

کارشناسان و دیگر کارکنان: هزینه هتل 120 یورو- هزینه غذا 50 یورو – فوق العاده ماموریت 50 یورو

همچنین بر اساس این مصوبه در سفرهایی که به صورت هیئت انجام می شود، کلیه هزینه های مربوط به هتل به وسیله رئیس هیئت پرداخت و فقط هزینه مربوط به غذا به هر یک از افراد پرداخت می شود. در مورد سفرهای انفرادی نیز کلیه وجوه مربوط به هزینه هتل و غذا به شخص مأمور پرداخت می شود. این مصوبه به دفتر رئیس جمهور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دیوان محاسبات و نهادهای انقلابی ابلاغ شده است.

هرچند موضوعاتی مانند تصویب این موضوع به پیشنهاد وزارتخانه ای همچون جهادکشاورزی و نیز درج عنوان "معادل ... یورو" برای مسئولان درجه یک، دارای ابهام به نظر می رسد.

همچنین محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان نیز بارها اعلام کرده که هیچ حقوق و حق ماموریتی از دولت دریافت نخواهد کرد.../مشرق