اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظی ستاره شنای دنیا بعد از المپیک


مایکل فلپس پس از رقابت های المپیک لندن از دنیای شنا و استخرهای گوناگون آن خداحافظی می کند

تماشا: مایکل فلپس پس از رقابت های المپیک لندن از دنیای شنا و استخرهای گوناگون آن خداحافظی می کند. ستاره 27 ساله و آمریکایی شنای دنیا در گفت و گو با برنامه «60 دقیقه» این خبر را اعلام کرد و گفت که از آن دسته آدم ها نیست که بگوید خداحافظی می کند و دوباره برگردد. فلپس بدین ترتیب در شرایطی می خواهد در سن 27 سالگی بازنشسته شود که کارنامه بسیار درخشانی دارد؛ او در مجموع رقابت های المپیک آتن و پکن موفق شده 14 مدال طلا به دست بیاورد!



البته کارنامه ورزشی مایکل به دو مدال برنز هم مزین است که آن را در رقابت های شنای المپیک آتن به دست آورده است. «کوسه مهارنشدنی» در رقابت های المپیک پکن در هر ماده ای که به آب زد مدال طلا به دست آورد تا حالا خستگی مفرط از شنای زیاد را بهانه و اعلام کند که پس از رقابت های المپیک لندن دیگر در رقابت های شنا حاضر نخواهد شد: «واقعیت تلخی که درباره من وجود دارد این است که تا به حال در شهرهای باورنکردنی زیادی بوده ام ولی هرگز فرصت نکرده ام جاهای دیدنی این شهرها را ببینم».

فلپس که در رقابت های المپیک پکن 8 مدال طلا به دست آورد و از این حیث در دنیا رکورددار شد در ادامه گفت: «در این شهرهای زیبا فقط هتل ها را دیده ام ولی بعد از بازی های لندن به هرجا که دلم بخواهد می روم و هر کاری که دوست داشته باشم انجام می دهم».

البته این اولین بار نیست که به سر مایکل می زند که خداحافظی کند؛ او پیش تر و در سال 2009 هنگامی که تصاویری از او در حال کشیدن ماری جوانا منتشر شد تصمیم گرفت از دنیای شنا خداحافظی کند. با این حال او به کار ادامه داد و سپس موفق شد در آخرین تورنمنت جهانی شنا هم 7 مدال به دست بیاورد که 4 تای آنها طلا بود.

البته باب بومن مربی فلپس معتقد است که شگفتی های این شناگر می تواند در رقابت های المپیک لندن همچنان ادامه پیدا کند: «مطمئن هستم که فلپس هنوز هم می تواند در رقابت های المپیک مدال های طلای زیادی به دست بیاورد». اما جمله آخر را خود فلپس بیان می کند تا نشان دهد تصمیمش برای خداحافظی از دنیای شنا جدی است: «بعد از بازی های المپیک دیگر در استخرهای شنا حاضر نمی شوم و مسابقه نمی دهم. من جزو آن دسته افراد نیستم که خداحافظی کنند و بعد دوباره به میدان برگردند. آنهایی که شناخت کافی از من دارند می توانند این مورد را تایید کنند».


ویدیو مرتبط :
‫خداحافظی جدی کریستیانو رونالدو از ریال مادرید/ مقصد ابر ستاره فوتبال دنیا کجاست؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوتاه‌ترین زن دنیا می‌خواهد ستاره بالیوود شود



 

 

بازیگر مجموعه کوتاه‌ترین زن دنیا می‌خواهد ستاره بالیوود شود

 

نمایندگان گینس از لندن به شهر ناگپور سفر آمده بودند و در جریان مراسمی که 30 تن از افراد فامیل آمگه در آن حضور داشتند دیپلم رکورد گینس را به او اهدا کردند.

آمگه در این مراسم که در روز تولد 18 سالگی‌اش برپاشد با چشمانی اشک‌آلود این افتخار و رکورد را «هدیه تولد خارق‌العاده» توصیف کرد و گفت از اینکه کوتاه قد است خدا را شکر می‌کند چون موجب شده به او توجه شود.

او پس از بریدن کیک تولد خود با اشاره به اینکه دوست دارد روزی ستاره بالیوود شود و همچنین تحصلات خود را در دانشگاه ادامه دهد، گفت: «من شهر ناگپور را وارد نقشه دنیا کردم. حالا همه می‌دانند این شهر کجاست.»

آمگه هفت سانتیمتر از بریجیت جردن، دختر 22 ساله آمریکایی که قبلا رکورد کوتاه‌ترین زن زنده جهان گینس را در دست داشت، کوتاه‌تر است.

این اولین رکورد آمگه نیست، او تا قبل از جمعه رکورد کوتاه‌ترین نوجوان دنیا را در دست داشت. او در دو سال گذشته کمتر از یک سانتیمتر رشد کرده است.

آمگه پس از اینکه به عنوان کوتاه‌ترین دختر نوجوان وارد کتاب رکوردهای گینس شد به سفرهای تبلیغاتی به ژاپن و ایتالیا سفر کرد و با دیگر رکوردداران گینس دیدار کرد. به همین دلیل ممکن است او به آرزوی خود برسد و ستاره بالیوود شود.

آمگه در حال حاضر رکورد کوتاه‌ترین زن زنده دنیا را در دست دارد، در رکورد کلی کتاب گینس پالین ماستر هلندی که سال 1895 در سن 19 سالگی درگذشت با قد 61 سانتیمتر کوتاه‌ترین زن جهان است.... /khabaronline.ir