اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظی اصولگراها با تندروها فرا رسید؟


نخستین نشست خبری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پس از آنکه ردای نمایندگی مجلس را از تن به در کرد، امروز در دفتر مرکزی این تشکل روحانی برگزار شد.

خبرآنلاین: نخستین نشست خبری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پس از آنکه ردای نمایندگی مجلس را از تن به در کرد، امروز در دفتر مرکزی این تشکل روحانی برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز میزبان خبرنگاران رسانه‌های مختلف بود تا در پاسخ به سوالات آنان، بر «اصولگرا» بودن لاریجانی علی رغم حضورش در لیست امید تاکید کند و حتی بگوید که علی مطهری هم در کسوت نایب رئیس مجلس از اصولگرایان است نه اصلاح طلبان.

او که تاکید داشت به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت به سوالات پاسخ نمی‎دهد، با سابقه سه دوره نمایندگی مجلس دلسوزانه به فراکسیون ولایت توصیه کرد که مراقب باشند و در طول مجلس دهم چند شقه نشوند.

مصباحی مقدم در کسوت یک روحانی از کاهش تعداد روحانیون در مجالس شورای اسلامی در ایران ابراز تاسف کرد. از نگاه وی یکی از دلایل حضور تنها 16 روحانی در مجلس دهم؛ عدم حضور روحانیون فاضل است که موجب تاسف است. آنها باید از حضور در عرصه سیاسی مثل اوایل انقلاب و مجالس دوره های اول استقبال کنند و نگویند که حضور موجب کسر شان است.

او در پاسخ به خبرآنلاین که با اشاره به خداحافظی اصلاح طلبان با تندروهایشان در انتخابات اخیر و اتفاقا حضور تندروهای اصولگرا در میدان، پرسید «زمان خداحافظی اصولگراها با تندروها کی فرا می‌رسد؟»، گفت: این یک اتفاق از پیش تعیین شده نبود. نه اصلاح طلبان به دنبال این بودند که شخصیت‌های درجه 2 و3 خود را به مجلس بفرستند نه اصولگرایان درصدد بودند که افراد با سابقه و تجربه خود را کنار بزنند. آنچه اتفاق افتاد، حاصل رای مردم است و این نتیجه از آرای مردم به دست آمد.

وی افزود: آنچه رخ داد، از سوی دو جریان سیاسی کشور قابل پیش‌بینی نبود. مهم اینست که نتیجه انتخابات نشان داد که اعتدال محبوب و افراط و تندروی مذموم است. در هر دو جریان موجود، منظور از تندروی، خروج از ارزشها و اخلاق است نه قاطعیت و پافشاری بر مواضع اصولی.

سخنگوی جامعه روحانیت همچنین در پاسخ به اینکه آیا پس از رفتار هوشمندانه لاریجانی در انتخابات مجلس، وقت آن نرسیده که کلید خانه اصولگرایی به او داده شود؟، گفت: آقای لاریجانی یکی از چهره‎های شاخص و موثر اصولگرایی است. اما کلید را باید به جمع داد، نه یک شخص.


ویدیو مرتبط :
روزی فرا خواهد رسید ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان خداحافظی «بلک‌بری» فرا رسید


گزارش‌ها نشان می‌دهد بلک‌بری روزگار تلخی را سپری می‌کند و ممکن است در مدت کوتاهی به یك کمپانی ورشکسته مبدل شود.

روزنامه هفت صبح: گزارش‌ها نشان می‌دهد بلک‌بری روزگار تلخی را سپری می‌کند و ممکن است در مدت کوتاهی به یك کمپانی ورشکسته مبدل شود.

پنج ماه پیش در همین صفحه نوشتیم که بلک‌بری تنها دو راه را پیش روی خود می‌بیند. اوج گیری و زنده کردن دوباره برند بلک‌بری یا سقوطی آزاد که نتیجه‌اش از بین رفتن یکی از مشهورترین کمپانی‌های دنیاست. حال به نظر می‌رسد آنها ناخواسته راه دوم را پیش گرفته‌اند. استراتژی تورستن‌‌هاینز مدیر عامل شرکت و همکارانش نه تنها بلک‌بری را به جایگاهی رفیع‌تر نرسانده بلکه ممکن است آن‌ها را به یکی از بزرگترین کمپانی‌های ورشکسته چند سال اخیر مبدل کند.

زمان خداحافظی‌ات فرا رسیده  توت سیاه !

   سقوط آزاد به شیوه ‌هاینز

2/7 میلیون نسخه طی سه ماه ! آمار کنفرانس مالی بلک بری غیرقابل باور بود. هیچ کس فکر نمی‌کرد پس از آن میزان حجم تبلیغات و استفاده از سیستم عاملی نوین، فروش تا این اندازه برای بلک بری نا‌امید کننده باشد. شرکت کانادایی در سه ماه نخست سال 2013 موفق به فروش 6/8 میلیون نسخه از تلفن‌های همراهش شده بود، اما نکته ناامید کننده این بود که تنها نزدیک به یک سوم از این تعداد به نسل جدید تعلق داشتند. این در حالیست که به طور مثال بیش از 20 میلیون نسخه از گلکسی اس 4 تنها طی دو ماه به فروش رفته. بلک بری 10 یا BB 10 نخستین سیستم عامل تمام لمسی آن‌ها بود که از ویژگی‌های منحصر به فردی بهره می‌برد.

نخستین اشتباه شرکت در همین بخش بود؛ زمانی که اعلام کردند  BB 10 روی تلفن‌های همراه نسل گذشته بلک‌بری کار نمی‌کند. در واقع این پیام نهفته که «اگر BB 10 رو دوست داری باید یه گوشی جدید بخری» حسابی به ضرر آن‌ها عمل کرد. البته در کنار بلک بری، مایکروسافت هم چنین اشتباهی را در مورد ویندوز فون 8 مرتکب شد، اما تفاوت ماجرا در این بود که نخست بلک‌بری طرفداران خاص خودش را داشت که البته با این حرکت بسیاری از آن‌ها را از دست داد و در وهله دوم برعکس مایکروسافت، آن‌ها خودشان مسئولیت ساخت هر دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار را برعهده داشتد.



  QWERTY  همچنان جذاب است


آن‌هایی که تجربه کار با بلک بری را داشتند، می‌دانند که شهرت این شرکت به  دو دلیل است. اول امنیت بالا طوری که بسیاری از مقام‌های ارشد دولتی سرتاسر دنیا از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند و دوم هم کیبوردهای QWERTY که کار کردن با این محصول را بسیار سهل و راحت کرده است. خب، سیاستمداران حداقل در این بحث برای ما اهمیتی ندارند، اما در مورد کیبوردها بد نیست بدانید که علت فروش بالای بلک بری هنوز هم به همین دلیل است.

 Z10  و Q10 دو تلفن همراهی هستند که به BB 10 مجهز شدند و نکته جالب اینجاست که فروش Q10 که نسخه کیبورد دار است بسیار بیشتر از مدل تمام لمسی بوده. مسئله عجیب اینجاست که حتی با وجود چنین عکس‌العملی، بلک بری در حال ساخت A10 است که یک تلفن هوشمند تمام لمسی به حساب می‌آید !

زمان خداحافظی‌ات فرا رسیده  توت سیاه !



  امان از دست اندروید

استراتژی مدیر آلمانی بلک بری تا اینجا موفقیت‌آمیز نبوده، اما باید اعتراف کرد که بخشی از این مشکلات به سال‌ها پیش و مدیران اسبق شرکت باز می‌گردد. زمانی که آی‌فون به لطف iOS  در حال تسخیر بازار بود، مدیران بلک‌بری بی‌اعتنا در گوشه‌ای نشسته و سیستم عامل جابز را مورد انتقاد قرار دادند. این در حالی بود که گوگل با عرضه به موقع اندروید خود را از دیگر شرکت‌ها جدا کرد.

 مشکل اصلی بلک‌بری نه فقط کارکرد سیستم عامل بلکه عدم‌پشتیبانی از سازنده‌ها بود. علت اصلی موفقیت iOS  و اندروید علاوه بر تاکید آن‌ها روی ابزار لمسی، داشتن برنامه‌های کاربردی فراوان بود. موضوعی که BB 10 تا به امروز از داشتن آن محروم بوده و البته به نظر هم نمی‌رسد که تغییر خاصی در این بخش دیده شود.

بلک‌بری از آن دست برندهایی است که نامشان همیشه با کیفیت بالا در هم گره خورده. شاید بهترین ایده در حال حاضر  استفاده از سیستم عامل اندروید است. البته منظورمان این نیست که آن‌ها کاملا BB10 را به دور بیندازند، اما حداقل برای تلفن‌های هوشمند می‌توانند از سیستم عامل گوگل استفاده کنند و در حالی که برای سیاستمداران و آن‌هایی که امنیت برایشان اهمیت دارد از این سیستم عامل در مدل‌های QWERTY خود استفاده کنند.

خبر بد اینجاست که ‌هاینز چند ماه پیش اعلام کرده بود که اگر پروژه BB 10 شکست بخورد آن‌ها احتمالا بخش سخت‌افزاری خود را به فروش رسانده و روی نرم‌افزار متمرکز خواهند داشت. این در حالیست که عموم ما می‌دانیم مشکل بلک‌بری سیستم عامل آن است که رقابت را به‌ اندروید و iOS   واگذار کرده.  البته علاقه مایکروسافت به آن‌ها داستان دیگریست که به نظر نمی‌رسد مدیران بلک‌بری به آن علاقه مند باشند. در هر صورت باید بگوییم که فرصت برای بلک‌بری محدود است و آن‌ها باید دیر یا زود تغییری در روند موجود ایجاد کنند.