اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خداحافظ، مجری «ساعت 25»


محمودرضا قدیریان مجری سابق برنامه «ساعت ۲۵» که از شبکه پنج پخش می شود، اعلام کرد که دیگر مجری برنامه نخواهد بود و علت این امر را هم نمی داند.

خبرگزاری مهر: محمودرضا قدیریان مجری برنامه «ساعت ۲۵» درباره ادامه حضور خود در این برنامه موسیقایی در کنار امیرحسین مدرس به خبرنگار مهر گفت: به من گفته شد که از این به بعد آقای مدرس زحمت اجرای این برنامه را می کشد و همانطور که دیدید در برنامه ای که بامداد جمعه ۲۵ دی ماه روی آنتن رفت، حضور نداشتم.

وی ادامه داد: به هر حال امیرحسین مدرس محبوبیت بیشتری دارد و از من بهتر است و من برای او آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که عوامل این برنامه ۴۰ سالگی آن را تولد بگیرند.

خداحافظ، مجری «ساعت 25»

قدیریان درباره دلیل این تغییر و تحولات عنوان کرد: من نمی دانم. دلیل این را باید از مسئولان امر بپرسید. تنها سوال من این است که اگر در اجرا و یا دانش من ضعفی بود چرا باید این تغییر بعد از چهار سال صورت می گرفت. ما برنامه را با ۱۰ پیامک شروع کردیم و آن را به صد پیامک رساندیم و حالا «ساعت ۲۵» مخاطبی میلیونی دارد و حتی گاهی از خارج از کشور هم این برنامه را می بینند بنابراین اگر مشکلی در دانش و یا اجرای من بود بهتر نبود همان ابتدا مجری برنامه را تغییر می دادند.

مجری سابق برنامه «ساعت ۲۵» در پایان درباره نبودنش در این برنامه یادآور شد: من علت این امر را همانطور که گفتم، نمی دانم با این حال فکر می کنم دلیل محکمه پسندی باید وجود داشته باشد و من ترجیح می دهم در این باره سکوت کنم.

برنامه موسیقی «ساعت ۲۵» هر هفته جمعه ها ساعت سی دقیقه بامداد به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

محمود محمودی تهیه کننده، احمد اطراقچی کارگردان، حمیدرضا ترکاشوند و زهرا صفایی سردبیران، آرش جهانشاه مدیر تولید، مهداد هوشیاری تصویر و نور، سارا معلم، مسعود صنم و شبنم آدینه تدوین، عباس هوشیاری و محمد بنایی دستیاران و شیوا خورسند روابط عمومی این برنامه تلویزیونی هستند.


ویدیو مرتبط :
علت عدم پخش صدای محسن چاوشی در برنامه ی ساعت 25 از زبان مجری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«ساعت 25 شب» با صدای محسن چاووشی


تلویزیون که پیش از این رابطه چندان خوبی با موسیقی نداشته، این بار خرق عادت کرده و با برنامه «ساعت 25 شب» چراغ سبزی به اهالی موسیقی نشان داده تا بتوانند به وسیله این برنامه تلویزیونی، تا حدی به معرفی موسیقی مطبوع خود بپردازند.

روزنامه تماشا: چند سالی است که یکی از گله های اساسی اهالی موسیقی و هنرمندان فعال این حوزه، نداشتن رسانه و تریبون اختصاصی برای پرداختن به جنبه های مختلف موسیقی است. موضوعی که با نگاهی منصفانه حق اهالی موسیقی است. در روزگاری که شبکه های مختلف ماهواره ای نیاز مخاطتبان موسیقی را با آهنگ های نه چندان موجه پاسخ می دهند، داشتن رسانه ای مستقل برای موسیقی مجاز داخلی و معرفی بیش از پیش آن نیازی اساسی به نظر می رسد.

تلویزیون که پیش از این رابطه چندان خوبی با موسیقی نداشته، این بار خرق عادت کرده و با برنامه «ساعت 25 شب» چراغ سبزی به اهالی موسیقی نشان داده تا بتوانند به وسیله این برنامه تلویزیونی، تا حدی به معرفی موسیقی مطبوع خود بپردازند.

به بهانه پخش این برنامه، به سراغ محمودمحمودی، تهیه کننده این برنامه رفتیم تا از چگونگی شکل گیری این برنامه و همچنین سیاست های راهبردی آن صحبت کنیم.

محسن چاووشی با بهروز صفاریان تیتراژ می خواند

چی شد که تصمیم گرفتید«ساعت 25 شب» را در ساختار تلویزیونی تولید کنید که پیش از این به تلویزیون به چشم تابو نگاه می کرد؟

- البته نگاه تلویزیون به موسیقی تا این حدی هم که شما می گویید منفی نیست. در هر صورت من پیش از این برنامه، تابستان گذشته جنگ شبانه «راه شب» را برای شبکه تهران ساخته بودم که برگ برنده آن حضور خواننده هایی بود که کمتر فرصت حضور در تلویزیون را پیدا کرده بودند.

 بعد از پایان آن برنامه، شبکه به من پیشنهاد داد تا «راه شب» را پاییز و زمستان هم ادامه دهیم اما من به دوستان گفتم طرح جدید آماده کرده ام که طی آن یک برنامه شبانه آرامش بخش می سازیم که محوریت آن موسیقی خواهد بود. این طرح را ارائه دادیم و تصویب آن تا اواخر زمستان 91 به طول انجامید و در نهایت اوایل امسال روی آنتن شبکه تهران رفت.

در «ساعت 25 شب» قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ قرار است خیلی سطحی به موسیقی نگاه کنید یا آیتم های جدیدی هم برای برنامه در نظر گرفته اید؟


- کلیت طرح ما صحبت در مورد موسیقی است اما در بخش های جزئی تر ما تلاش می کنیم ذائقه مردم را به سمت موسیقی فاخر ایرانی سوق دهیم. زمانی با دو سبک پاپ و سنتی مواجه بودیم تا امروز انواع و اقدام سبک های جدید وارد موسیقی ایران شده که گوش مخاطب را بلاتکلیف کرده! ما با این برنامه می خواهیم سلیقه مخاطب را جهت دهی کنیم. مردم قطعا آثار مجوزدار را بیشتر می پسندند که متاسفانه تا امروز به این نوع از موسیقی آنطور که باید و شاید بها داده نشده و ما امیدواریم بتوانیم با «ساعت 25 شب» در جهت شناخت بیشتر موسیقی فاخر داخلی حرکت کنیم.

آیتم های ویژه ای هم در این جهت تدارک دیده اید؟

- بله، ما برای اولین بار یکسری گزارش از کنسرت های موسیقی تهیه و پخش خواهیم کرد. کنسرت های موسیقی ظرفیت محدودی برای حضور افراد در سالن دارد و از طرفی کسی که روی صحنه کنسرت قرار می گیرد، خواننده محبوب و پرطرفداری است و به همین دلیل ما تصمیم داریم به وسیله این آیتم ها، جامعیت کنسرت های موسیقی را بیشتر کنیم و مخاطبان بیشتری را با حال و هوای آن آشنا کنیم. البته نگاه ما فقط به موسیقی پاپ نیست و کنسرت های پاپ و سنتی را به صورت موازی پیگیری می کنیم.

در این برنامه قرار نیست به آسیب شناسی سبک های مختلف موسیقی بپردازید؟


- در این برنامه یکسری پرونده های تخصصی داریم که در آن به سراغ کارشناسان فن می رویم. مثلا یکی از این پرونده ها در مورد تیتراژهای تلویزیونی است، در این پرونده این سوال را مطرح می کنیم که چرا تا چند سال پیش تیتراژها به عنوان بزرگ برنده سریال محسوب می شد اما امروز این موارد تکرار نمی شود. ناگفته نماندکه در مورد موسیقی زیرزمینی هم پرونده های مفصلی را ترتیب داده ایمو به آسیب شناسی این نوع از موسیقی خواهیم پرداخت. یکی دیگر از آیتم های برنامه صحبت در مورد شکل گیری برخی از موسیقی های ماندگار است.

محمودرضا قدیریان برای اجرای این برنامه انتخاب خوبی بود؟


- هم بله و هم نه!

دلایلتان چیست؟

- من برای این برنامه دنبال چهره ای بودم که برای مخاطبان تلویزیون تازگی و هم صدا و چهره آرامی داشته باشد که از این نظر محمود رضا گزینه خوبی بود. اما در برنامه دنبال چالش هم هستیم و با صحبت هایی که با محمودرضا قدیریان داشته ایم او در تلاش است تا خود را در زمینه موسیقی به روزتر کند.

متاسفانه از آنجایی که در تلویزیون کمتر به موسیقی پرداخته شده، گزینه امتحان شده ای برای اجرای برنامه نداشتیم و مجبور بودیم به سراغ کسی برویم که با هم رشد کنیم. من از اجرای محمودرضا قدیریان راضی هستم و انشاءالله به مرور بهتر از این هم ظاهر خواهد شد.

چرا هر شب برای تیتراژ پایانی یک آهنگ را در نظر می گیرید و تیتراژ ثابت ندارید؟


- الان تیتراژ ابتدایی برنامه، آهنگ «قطار» محسن چاووشی است و ایشان لطف کرد و این آهنگ را برای پخش از تلویزیون در اختیار ما گذاشت و ما هم بعد از اخذ مجوز پخش تلویزیونی این آهنگ، از آن به عنوان تیتراژ اول برنامه استفاده کردیم.در مورد تیتراژ پایانی برنامه هم قصد داریم آثار محبوب مخاطبانب رنامه که شب از طریق پیامک به ما اعلام می کنند را پخش می کنیم که طبیعتا هر شب با شب گذشته متفاوت است. ان شاءالله به محض آماده شدن تیتراژ جدید برنامه، آهنگ قطار تیتراژ ثابت پایانی ما خواهد شد.

تیتراژ جدید برنامه را چه خواننده ای خوانده؟


- تیتراژ جدید برنامه آهنگی است که به صورت مشترک توسط بهروز صفاریان و محسن چاووشی اجرا خواهد شد. کارهای تنظیم و آهنگسازی این آهنگ توسط بهروز صفاریان ساخته شده و الان ماکت کار در اختیار ماست و ان شاءالله طی روزهای آینده نهایی خواهدشد اگر اتفاق خاصی نیفتد تیتراژ جدید ما از ابتدای خرداد پخش خواهد شد.

قرار است برنامه تا چه زمانی روی آنتن باشد؟


- قرارداد ما برای فصل بهار بوده اما احتمالا پخش آن برای تابستان هم تمدید خواهد شد.

ساعت برنامه به همین شکل خواهد بود؟


- بله، قطعا تابستان هم برنامه در همین ساعت پخش خواهدش د اما اگر قرار باشد پاییز و تابستان هم در این برنامه را ادامه دهیم.، احتمال تغییر ساعت وجود دارد.

- یکی از افرادی که در زمینه پخته شدن طرح این برنامه به من کمک کرد هومن حاجی عبداللهی عزیز بود که متاسفانه به دلیل مشغله ای که داشت نتوانستیم از او در این برنامه استفاده کنیم. بهروز صفاریان یکی از کارشناسانی است که در زمینه های مختلف این برنامه به ما کمک می کند. آقای حسینی رئیس مرکز نظارت دفتر موسیقی صدا و سیما یکی دیگر از عزیزانی است که همکاری بسیار خوبی با ما دارد و باید از زحمات و همکاری شان تشکر داشته باشم. ایشان خواننده های جوانی را به ما معرفی کردند که با وجود کیفیتی که در آثارشان وجود دارد، تا امروز کمتر شنیده شده اند.

جا دارد تشکر ویژه ای از محمد مهدی حاجی پروانه داشته باشیم که به عنوان نویسنده برنامه در کنار ماست. احمد اطراقچی و محمدرضا کشمیری هم در این برنامه ای لحاظ فکری و کاردانی زحمات زیادی می کشند که باتید از این طریق از این دوستان هم تشکر کنم.