اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر لغو تعطیلی پنجشنبه‌ مدارس تکذیب شد



اخبار ,اخبار اجتماعی , طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها

 

اخبار اجتماعی - خبر لغو تعطیلی پنجشنبه‌ مدارس تکذیب شد

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر ساماندهی زمان آموزش در دوره ابتدایی و متوسطه به قوت خود باقی است، گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها لغو نمی‌شود، بلکه نوع اجرای آن تغییر خواهد کرد.

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر منتشر شده یکی از رسانه‌ها مبنی بر لغو طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها و موج گسترده‌ای که در رسانه‌ها درباره این خبر به وجود آمد، گفت: خبری که از قول وزیر اعلام شده به درستی منعکس نشده چرا که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده می‌خواهد نحوه استفاده از روز پنجشنبه را تغییر دهد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ جدید وزیر آموزش و پرورش، قرار است یک روز به عنوان فعالیت تربیتی و شاد در مدارس شکل بگیرد و مقرر شده این طرح به صورت آزمایشی و در تعدادی از مدارس آن هم به صورت چرخشی اجرا شود.

به گفته معاون وزارت آموزش و پرورش این طرح به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد تا نتایج آن مورد ارزیابی قرار بگیرد.

زرافشان خاطرنشان کرد: لغو تعطیلی پنجشنبه‌ مدارس در دستورکار آموزش و پرورش نیست و مصوبه شورای عالی مبنی بر ساماندهی زمان آموزش در مقطع ابتدایی و متوسطه به قوت خود باقی است و تنها شکل اجرای برنامه روز پنجشنبه تغییر خواهد کرد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خبر 19 شبکه یک-16اذر- تعطیلی مدارس در پی شیوع انفولانزا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال لغو تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه


مجتهدزاده در پاسخ به گلایه یکی از نمایندگان مرکز امور زنان استان ها که خواستار لغو تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه‌ در شهرستان‌ها شده بود، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و احتمال لغو آن وجود دارد.

مهر: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از نهایی شدن لایحه بیمه زنان خانه‌دار خبر داد و گفت: تمامی موانع احتمالی برای تحقق این طرح پیش‌بینی و با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور رفع شده است.

مریم مجتهدزاده در نشست فصلی مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌ها که پیش از ظهر یکشنبه در تالار پیامبر(ص) وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌های این مرکز برای تحقق بیمه زنان خانه‌دار گفت: این طرح تا پایان امسال و یا تا اوایل سال آینده اجرایی می‌شود و تلاش می‌کنیم طرحی به گونه‌ای چکش کاری شود تا در دولت‌ها و مدیریت‌های بعد نیز امکان اجرایی شدن داشته باشد و بعدها امکان توقف آن وجود نداشته باشد .

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه دایمی اندیشه‌های راهبردی در مرکز امور زنان و خانواده گفت: تلاش می کنیم نشست‌های این دبیرخانه به صورت منطقه‌ای و در استان‌های مختلف برگزار شود.

مجتهدزاده با بیان اینکه تحقق ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه در حال پیگیری است، گفت: مرکز امور زنان با تشکیل تیمی تخصیص بودجه برای اجرایی شدن این مواد را در لایحه بودجه سال ۹۱ دنبال می‌کند.

مشاور رئیس جمهور در امور زنان به تشکیل کمیته راهبردی کلان در امور زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: این کمیته اولویت‌ها و برنامه های ۵ ساله زنان را در سطح ملی تدوین می کند و نشان می‌دهد قرار است ما در ۵ سال آینده در حوزه زنان به چه نقطه‌ای برسیم و بودجه زنان و خانواده نیز در قالب بسته‌های اجرایی در دستگاه ها دیده شده.

تدوین ۱۴ سند با موضوع زن و خانواده

مجتهدزاده از تدوین ۱۴ سند با موضوع زن و خانواده خبر داد و گفت: این اسناد به صورت بسته‌های اجرایی در اردیبهشت ماه سال ۹۱ رونمایی می‌شوند که در خصوص موضوعات آسیب‌های خانواده، خانوارهای بدسرپرست، توانمندی زنان سرپرست خانواده،‌ سلامت، ورزش و ... است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نقشه راه حوزه زنان را ترسیم کنیم، گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید ریل‌گذاری در حوزه زنان انجام شود که ما با تدوین این نقشه‌ها مسیر این حوزه را مشخص می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی تقدیر از ۴ بانوی ادیان آسمانی گفت: جهان تشنه الگوسازی در این حوزه است زیرا نهادهای بین ‌المللی تا کنون نتوانسته‌اند راهکارهای اجرایی در خصوص حل مشکلات زنان پیشنهاد کنند و همچنان زنان جهان با استعمار مدرن و از هم پاشیدگی کیان خانواده روبرو هستند.

مجتهدزاده با اشاره به توافقاتی که با کشورهای افغانستان، عراق و کومور در خصوص الگوسازی از نهادهای اجرایی حوزه زنان انجام گرفته، گفت: ساختار نهادهای اجرایی زنان در این کشورها از کشورمان الگوبرداری شده است.

وی از تدوین نهایی بیمه زنان خانه‌دار خبر داد و گفت: تمام محکم کاری‌ها برای اجرایی شدن این لایحه انجام شده است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده همچنین از برگزاری اولین جلسه حقوقدان‌ها و کارشناسان حوزه زن خبر داد و گفت: امینت زنان در خانواده و مشکلات حقوقی آنها در این جلسه پیگیری شد و امیدواریم به زودی لایحه نهایی امنیت زنان به مجلس ارایه شود.

حذف ضامن بانکی برای زنان سرپرست خانوار

مشاور رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به حذف ضامن بانکی برای زنان سرپرست خانواده خبر داد و گفت:‌ بسیاری از زنان به دلیل نبود ضامن بانکی از دریافت وام های اشتغال محروم می ماندند که رئیس جمهور ابلاغ کرد زنان سرپرست خانوار برای دریافت وام نیازی به ضامن بانکی ندارند و تنها یارانه‌هایشان به عنوان ضمانت کافی است.

ایجاد مرکز جامع توانمندسازی زنان

وی از ایجاد مرکز جامع توانمندسازی زنان خبر داد و گفت: پیش از این در کارگروه بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی مسئولیت‌ها در اختیار شرکت های خصوصی بود که با تشکیل این مرکز جامع تمامی افراد صاحب نظر در استان ها می توانند ظرفیت‌های اشتغال را افزایش دهند.

مجتهدزاده از مسئولان امور زنان در استان‌ها خواست در این زمینه همکاری بیشتری با مرکز داشته و میزان زنان تحصیل کرده و فاقد کار را بررسی کنند.

افزایش ۵ درصدی بودجه مراکز امور زنان در شهرستانها

وی از افزایش ۵ درصدی بودجه استان‌ها به مراکز امور زنان و خانواده در شهرستان ها خبر داد و گفت: وزیر کشور با اختصاص ۵ درصد بودجه فرهنگی به مسایل زنان موافقت کردند که به گفته مشاور مرکز فرهنگی اجتماعی وزارت کشور امسال استان ها بودجه فرهنگی ندارند که می‌توان این برداشت را کرد که این ۵ درصد از بودجه کل استان ها اختصاص می‌یابد که مبلغ بالایی است.

اختصاص ردیف بودجه دو هزار میلیارد تومانی برای رفاه اجتماعی

رئیس مرکز امور زنان و خانواده از اختصاص ردیف بودجه دو هزار میلیارد تومانی برای رفاه اجتماعی خبر داد و گفت:‌ این بودجه برنامه محور است و شما می‌توانید با ارایه برنامه‌هایتان از این ردیف استفاده کنید.

وی در پاسخ به گلایه یکی از نمایندگان مرکز امور زنان استان ها که خواستار لغو تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه‌ در شهرستان‌ها شده بود، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و احتمال لغو آن وجود دارد.