اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر ریزش سقف برج آزادی تکذیب شد


مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: اخبار منتشره در شبکه های مجازی و برخی رسانه ها در خصوص ریزش سقف برج آزادی تهران یا آسیب دیدن سازه آن صحت نداشته و کذب است.

خبرگزاری ایرنا: مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: اخبار منتشره در شبکه های مجازی و برخی رسانه ها در خصوص ریزش سقف برج آزادی تهران یا آسیب دیدن سازه آن صحت نداشته و کذب است.

محمدحسن وساق روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال های گذشته برخی نقاط محوطه پیرامون میدان آزادی به مجموعه فرهنگی که در زیر این میدان قرار دارد نشتی آب داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این نشتی آب به مجموعه فرهنگی زیر میدان نیز سرایت کرده و موجب پوسیدگی و از بین رفتن سقف کاذب این مجموعه شده است.

مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تصریح کرد: با نظر مساعد شورای اسلامی شهر تهران عملیات آب بندی محوطه پیرامونی برج سال جاری در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت که براساس برنامه زمان بندی توافق شده با بنیاد رودکی، این پروژه تا پیش از دهه فجر انقلاب امسال اجرا و به متولی نگهداری برج تحویل داده می شود.

وی گفت:برخلاف ادعای برخی رسانه ها برای سازه برج آزادی هیچ اتفاقی نیافتاده و اخباری مبنی بر ریزش سقف برج صحت ندارد.

وساق اظهار کرد: مدیریت برج آزادی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی است.
روز گذشته اخباری مبنی بر ریزش سقف برج آزادی به دلیل بارش های چند روز اخیر در شبکه های مجازی و برخی رسانه ها منتشر شد.


ویدیو مرتبط :
ریزش سقف برج آزادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشت آب و ریزش سقف برج آزادی



اخبار,اخباراجتماعی ,وضعیت برج آزادی

برج آزادی به دنبال بارندگی های اخیر تهران با نشت آب و ریزش سقف روبرو شد.

مدیر مجموعه آزادی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با ابراز نارضایتی شدید از این وضعیت گفت: از چند ماه گذشته پیش بینی چنین اتفاقی را می کردیم و به همین منظور بارها به شورای شهر و شهرداری تهران تذکر دادیم که روند بازسازی به کندی انجام می شود، اما متاسفانه توجهی نشد.

غلامحسین شاه علی افزود: نظر ما این بود تا بازسازی این مجموعه فاز به فاز پیش برود، اما سه فاز به طور همزمان انجام و عایق رطوبتی برداشته شد و هم اکنون نیز هیچ اقدامی نمی توان کرد.

مدیر مجموعه آزادی گفت: بازسازی این مجموعه از بهمن پارسال آغاز شد و به قول شهرداری قرار بود تا قبل از 22 بهمن تمام شود اما متاسفانه کار با کندی پیش می رود.

شاه علی با اشاره به شنیده هایی مبنی براینکه هنوز حتی قرارداد بسته نشده و دستمزد پیمانکار پرداخت نشده است افزود: اگر طرح بازسازی تا به این اندازه بی سروسامان است چرا آن را شروع کردند.

وی با بیان اینکه همه این موارد را به صورت کتبی به مراجع ذیربط اعلام کردیم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است گفت: به ما پاسخ دادند که نمی خواهیم دقت را فدای سرعت کنیم در حالی که می توانستند با افزایش تعداد تیم ها به اتمام این طرح کمک کنند.

مدیر مجموعه آزادی افزود: روزهای بلند و آفتابی تابستان و بهار را از دست دادند و اکنون در این شرایط گرفتار شدیم؛ شرایطی که روز به روز خسارت های بیشتری را به مجموعه آزادی وارد می کند.

محوطه بیرونی و اداری برج آزادی در برخی نقاط با نشتی آب و در برخی مکان ها با ریزش سقف همراه است.

 

 اخبار اجتماعی  - صداوسیما