اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش پلیس برای مردم


سردار مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خبر خوش فرمانده نیروی انتظامی به مردم در آستانه سال جدید، گفت: دستگیری مجرمان، متجاوزان و خدمتگزاری برای احقاق حق مردم خبرهای خوشی برای مردم است.

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی اتظامی با اشاره به اینکه صنوف خدماتی و پذیرایی در آستانه نوروز محدودیت زمانی ندارند گفت: هدف متهمان از ارسال پیامک بخشیدن خلافی یک شوخی بود.

 سردار”اسماعیل احمدی مقدم" در حاشیه مراسم صبحگاه عمومی نیروی انتظامی ، اظهارداشت: دشمن از ابتدای تابستان امسال، جنگ روانی و تحریم های به قول خود ویرانگر را اعمال كرد تا اذهان مردم را متوجه مسئولان نظام كند‎؛ آنها با اعمال فشارها و تهدیدات به دنبال انفجار اجتماعی و اقتصادی در ایران بودند كه به هدف خود نرسیدند.

وی در ادامه با بیان اینكه آثار مثبتی از تحریم ها را در اقتصاد كشور شاهد هستیم‏، گفت: جریان ورود قاچاق كالا به داخل كشور 80 الی 90 درصد كاهش پیدا كرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینكه رونق بخش های اقتصادی، متاثر از عدم ورود كالای قاچاق به كشور بوده است، گفت: هرچه به پایان سال نزدیك می شویم‏، شاخص های اقتصادی در حال مثبت شدن است.

سردار مقدم با اشاره به كنترل بازار از سوی دولت، خاطرنشان كرد: نقش دولت در اقتصاد به شدت كاهش پیدا كرده و بخش خصوصی و مردمی برجسته و پررنگ تر شده است‏‎؛ هر چند مردم فشارها را تحمل كردند اما خوشبختانه دولت توانست بخشی از فشارها را جبران كند. دشمن هنگامی كه دید به نتیجه نمی رسد، ضرب آهنگش در زبان تهدید كاهش یافت كه می توان آن را در مذاكرات قزاقستان حس كرد.

سردار مقدم تاكید كرد: باید بر روی توانایی، همبستگی های ملت، استفاده از پتانسیل و ظرفیت مردمی حساب كنیم. هرگاه اوضاع اقتصادی از تعادل خارج شد قطعاً سوء استفاده گران و فرصت طلب ها از آب گل آلود ماهی می گیرند.

سردار مقدم با بیان اینكه ؛ خوشبختانه آرامش تا حد زیادی به بازار بازگشته و نرخ ها در حال تثبیت است، ادامه داد: سوداگری ها در بازار در حال كاهش است كه می توان به فاصله قیمت خودرو و سوء استفاده های صورت گرفته در این زمینه اشاره كرد.

وی افزود: رانت های بزرگی بین قیمت كارخانه و بازار وجود داشت كه اكنون در حال برچیده شدن است، امیدواریم با ادامه این مسیر و تثبیت قیمت ها، اقتصاد به مسیر سازنده خود بازگردد.

این مقام ارشد انتظامی كشور در باره ساعت كار صنوف در روزهای پایانی سال، گفت: صنوف خدماتی و پذیرایی كه به مردم سرویس می دهند، محدودیت ساعت كار ندارند؛ پلیس در این زمینه نه تنها محدودیتی ایجاد نمی كند بلكه امنیت معابر و تسهیلات عبور و مرور را پیش بینی كرده است.

فرمانده ناجا درباره هدف انتشار پیامک بخشیده شدن خلافی خودرو از سوی عاملان آن‏، گفت: مراحل تحقیق هنوز به اتمام نرسیده است؛ به نظر می رسد متهمان پرونده نیت خرابكارانه نداشته بلكه قصد آنها شوخی بوده ؛ هر چند كه اقدام آنها زحمت برای پلیس به همراه داشت.

سردار مقدم با تاكید براینكه نباید از ابزار و رسانه های جدید سوء استفاده كرد؛ افزود: شوخی با افكار عمومی، ایجاد امیدواری بی جهت در بین مردم كه با نارضایتی همراه است و ‌سامانه های دولتی را مورد هجوم قرار دادن كه خسارت های زیادی را به دنبال دارد از پیامدهای این سوء استفاده به شمار می آید.

فرمانده ناجا به مزاحمت های تلفنی برخی در اوایل راه اندازی تلفن اشاره كرد و گفت: امیدواریم فرهنگ استفاده از پیامك و ابزارهای جدید ارتباطی در جامعه نهادینه شود.

سردار مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص خبر خوش فرمانده نیروی انتظامی به مردم در آستانه سال جدید، گفت: دستگیری مجرمان، متجاوزان و خدمتگزاری برای احقاق حق مردم خبرهای خوشی برای مردم است.

وی افزود: با مشاهده صحنه های فیلم و یا عكس پرونده ها، تا چند روز ناراحت هستم و ذهنم درگیر می شود اما خوشبختانه پرونده های تلخ، خیلی زود به نتیجه می رسند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینكه قدرت كشف كارآگاهان پلیس، بسیار بالا است، تصریح كرد: نمی توانیم تمامی جرائم را با یك حساسیت تعقیب كنیم ولی اگر بر روی یك جرم تمركز نمائیم احتمال كشف آن بسیار زیاد است.

سردار مقدم بر گسترش توان فنی، علمی و حرفه ای در نیروی انتظامی تاكید و تصریح كرد: كشف سریع موجب بازدارندگی از وقوع جرم می شود.


ویدیو مرتبط :
خبر مهم از فضای مجازی خبر بدست امده توسط پیج پلیس فتا در اینستاگرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش رییس پلیس کشور برای سربازان و مشمولان/پایان امسال؛ آخرین مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت



حقوق سربازان,سازمان وظیفه عمومی ناجا, معافیت سربازی

 

آخرین خبر از افزایش حقوق سربازان
خبر خوش رییس پلیس کشور برای سربازان و مشمولان

رییس پلیس کشور مهمترین خبر خوش حال حاضر برای سربازان را ارائه خدمات الکترونیک و انجام اقدامات برای مطلوب سازی محیط خدمتشان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم پس از رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: برابر گزارشی که دریافت کرده‌ایم تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی در بحث ارائه خدمات به سربازان انجام شده که البته باید باز هم آنرا با گام‌های بلندتری ادامه داد.

وی با بیان اینکه باید در سه حوزه مرتبط با نوسازی با شتاب بیشتری حرکت کرد، افزود: امیدواریم تا دو سال آینده در تمامی ادارات سازمان وظیفه عمومی در سطح کشور شاهد این شتاب باشیم.

وی تهران را دارای بالاترین درصد بهره‌مندی از معافیت سربازی و همچنین کمترین آمار اعزام دانست و گفت: در چنین مواردی باید نسبت به رفع خلاهای قانونی اقدام شود.

احمدی مقدم همچنین خواستار افزایش ممنوعیت‌های اجتماعی برای افرادی که نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام نکرده‌اند شد و افزود: متاسفانه دیده شده افراد در مناطق بهره مند تر درصد اعزام کمتری دارند.

خبر خوش رییس پلیس کشور به سربازان
آخرین اخبار افزایش حقوق سربازان
به گزارش ایسنا، احمدی مقدم ارائه خدمات الکترونیک در حوزه سربازی و همچنین تلاش‌های انجام شده برای مطلوب سازی محیط خدمتی سربازان را از خبرهای خوش برای آنان عنوان کرد و گفت: در بحث افزایش حقوق نیز چون بودجه سال آینده بسته نشده در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظری کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به سمت مطلوب سازی سربازی حرکت کنیم خاطرنشان کرد: باید امکان رشد در سربازی وجود داشته باشد و فرد احساس نکند که در این مدت از میسر زندگی خود دور می‌افتد.


30 درصد اعزام‌ها انفرادی است
پایان امسال؛ آخرین مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار کارت پایان خدمت قدیمی تعویض شده است.

به گزارش ایسنا ، سردار سیدحمید صدرالسادات در حاشیه رونمایی از سامانه خدمات الکترونیک سازمان وظیفه عمومی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه 096480 سوالات خود را مطرح کنند.

وی همچنین درباره روند تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت نیز گفت: کسانی که از سال 60 به بعد کارت پایان خدمت و معافیت دریافت کرده‌اند باید نسبت به تعویض آن اقدام کنند که در حال حاضر بیش از یک میلیون و 400 هزار عدد از کارت‌های پایان خدمت تعویض شده‌اند.

صدر السادات پایان امسال را آخرین مهلت بهره مندی از امکان تعویض کارت‌های پایان خدمت دانست و گفت: در حال حاضر تا پایان امسال برای این امر زمان اختصاص داده شده که در صورت لزوم درباره تمدید آن تصمیم گیری خواهد شد.

30 درصد سربازان انفرادی اعزام می‌شوند
وی درباره بومی سازی سربازان و تغییر در نحوه اعزام آنان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد از سربازان به شکل انفرادی اعزام می‌شوند و نیازی به مراجعه آنان به محل تجمع نیست، اما ارائه بیشتر چنین خدماتی نیازمند انجام یک سری هماهنگی با نهادهای مربوطه است.

وی زمان فعلی خدمت را 21 ماه اعلام کرد و گفت:‌ارائه معافیت دو برادری نیز فعلا اجرایی نیست و بر اساس ضوابطی که در قانون پیش‌بینی شده عمل می‌شود.

صدرالسادات درباره احتمال افزایش مدت خدمت سربازی به 24 ماه نیز خاطرنشان کرد: این امر نیز نیازمند انجام بررسی است و باید میزان موالید و نیاز نیروهای مسلح در انجام کاری کارشناسی بررسی شود.

وی درباره روند شناسایی کارت‌ها و مدارک مجعول نیز گفت: از ابتدای طرح تعویض کارت‌ها تاکنون 800 مورد کارت‌های معافیت جعلی شناسایی شده و تعدادی نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.
/ایسنا