اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش طیب‌نیا به بورسی‌ها



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سرمایه

 

اخبار اقتصادی - خبر خوش طیب‌نیا به بورسی‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است مشکلات بورس به دلیل مشکلات برخی صنایع است که با عزم دولت شاخص ها از این پایین تر نمی آید.

به گزارش ایسنا، علی طیب نیا در حاشیه همایش راهکارهای دستیابی به رشد پایدار و اشتغال زا در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره افت شاخص‌ها در بازار بورس گفت: ما مشکلات و مسائل را در بازار سرمایه شناسایی کرده‌ و در هفته اخیر در جلساتی که با حضور نمایندگان و وزرای دستگاه های ذیربط برگزار شده به نتایج خوبی رسیده‌ایم که به زودی با تصمیماتی که گرفته خواهد شد، زمینه حل مشکلات بازار سرمایه فراهم می شود و ما از این وضعیت که در آن هستیم عبور می کنیم.

وی درباره اینکه پیش بینی اش از رشد شاخص‌ها مثبت است یا نه؟ گفت:‌وضعیت حال حاضر بازار سرمایه به این صورت است که شاخص ها و قیمت ها در کف بوده و قاعدتا عوامل عینی و واقعی اقتصاد از این موضوع دفاع نمی‌کند که ما شاهد کاهش بیشتر در شاخص ها باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بعضی از بخش های صنعت ما با یک سری مشکلات و محدودیت ها مواجه است که اگر به حل این مشکلات کمک کنیم می‌توانیم بورس و بازار سرمایه را به یک وضعیت با ثبات برسانیم.

طیب نیا گفت: دولت عزم جدی دارد که از بازار سرمایه حمایت کند و مشکلات این بخش را مرتفع کند. بنابراین با این نیت و عزم مسائل حل و فصل خواهد شد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
طیب نیا: روزهای رونق بورس در راه است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طیب‌نیا خبر داد:بررسی حذف دهک‌های پردرآمد در کارگروه ستاد هدفمندی



علی طیب‌نیا ,حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد جامعه

طیب‌نیا خبر داد:بررسی حذف دهک‌های پردرآمد در کارگروه ستاد هدفمندی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که دولت ماهانه سه هزار و 500 میلیارد صرف یارانه نقدی می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تراز مالی هدفمندی یارانه‌ها با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو است و ماهانه حدود هزار میلیارد تومان کسری مربوط به پرداخت یارانه نقدی است.

علی طیب‌نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بانک ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا طرح اجرایی دولت برای حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد جامعه آماده شده است، اظهار کرد: به تصمیم هیات وزیران ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها جلسات خود را آغاز کرده و در ابتدا اقدام به ارزیابی و آسیب‌شناسی مشکلات مرحله‌ی اول اجرای این قانون کردیم.

وی افزود: در حال حاضر تراز مالی هدفمندی یارانه‌ها با مشکلات بسیار جدی روبه‌رو است و ماهانه حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان به صورت نقدی به خانوارها پرداخت می‌شود. در حالی که درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی که باید در این مسیر پرداخت می‌شد ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد:هم‌چنین مبالغی از سایر ردیف‌های بودجه صرف پرداخت نقدی می‌شود، اما متاسفانه با کمبود روبه‌رو هستیم و ماهانه حدود هزار میلیارد تومان کسری مربوط به پرداخت یارانه نقدی است که از روش‌های مختلف تامین می‌شود.

طیب‌نیا تصریح کرد: در حالی ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف یارانه نقدی می‌شود که کل هزینه‌های عمرانی دولت در طول سال به حدود 10 هزار میلیارد تومان بیشتر نمی‌شود. بنابراین این وضعیت نامساعدی است که باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 92 پیش‌بینی کرده این است که قیمت حامل‌های انرژی حدود 38 درصد افزایش یابد که این کار باید از ابتدای تیرماه سال جاری انجام می‌شد، با توجه به گذشت زمان شاید اکنون افزایش 38 درصد نیز جوابگوی کمبود منابع مالی لازم نباشد. البته دولت قصد ندارد این میزان افزایش را در حامل‌های انرژی اعمال کند.

طیب‌نیا گفت: برنامه‌ای که دنبال می‌شود و حکم قانونی از ناحیه مجلس به دولت تصویب شده همین افزایش قیمت حامل‌های انرژی با هدف برقراری تعادل در تراز مالی سازمان هدفمندی یارانه‌ها است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: از سوی دیگر بحث حذف برخی دهک‌ها با درآمد بالا از دریافت یارانه‌ی نقدی مطرح شده چرا که این دهک‌ها به این میزان یارانه نیازی ندارند و یارانه پرداختی نقشی در هزینه‌ی زندگی آنها ایفا نمی‌کند مطرح شده و در دستور کار یکی از کمیته‌های ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این زمینه مشکل جدی که وجود دارد این است که در ایران اطلاعات لازم درباره‌ی درآمد‌های مردم به گونه‌ای که بتوان دهک‌های درآمدی را از هم تفکیک کرد نداریم و در این راستا این کارگروه در حال بررسی است تا روش تفکیک و شناسایی این دهک‌ها را مشخص کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه اظهار کرد: آن چیزی که سیاست دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آن هم نظر و همصدا هستند این است که زمینه‌ی شناسایی دهک‌های بالا را فراهم کنیم تا پرداخت‌ها صرفا به دهک‌های پایین درآمدی تعلق بگیرد./ایسنا