اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای متقاضیان معافیت سربازی


مشمولان غیرغایبی که یگانه نگهدارنده خواهر تنی خود بوده و متقاضی معافیت کفالت خواهر فاقد پدر، شوهر و یا فرزندپسرسالم باشند.

فارس: مشمولان غیرغایبی که یگانه نگهدارنده خواهر تنی خود بوده و متقاضی معافیت کفالت خواهر فاقد پدر، شوهر و یا فرزندپسرسالم باشند می‌توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

 سردارسرتیپ سیدحمیدصدرالسادات در خصوص معافیت کفالت خواهر فاقد پدر، شوهر و یا فرزند پسر سالم گفت: از جمله شروط اصلی این نوع از معافیت، تنها مراقب و نگهدارنده سالم بالای 18 سال خواهر فاقدپدر، همسر و یا فرزند پسر سالم و همچنین غیر غایب بودن مشمولین متقاضی است.

وی در ادامه افزود: در گذشته از شرایط اصلی بهره‌مندی از معافیت کفالت خواهر، مجرد بودن وی و داشتن شرط سنی (تا سن 24 سالگی ) مطرح بوده و همچنین در مواردی  که همسر خواهر فوت کرده و یا از همسر خود طلاق گرفته بودند احراز نیازمندی آنان به مراقبت توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی می‌توانست منجر به معافیت مشمول شود که با توجه به اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی شرایط مذکور از جمله شرط سنی حذف شده است.

در پایان این مقام مسئول تاکید کرد: مشمولان غیرغایبی که یگانه مراقب و نگهدارنده خواهر تنی خود بوده و متقاضی معافیت کفالت خواهر فاقدپدر، شوهر و یا فرزند پسرسالم باشند می‌توانند برای ثبت درخواست خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند. 


ویدیو مرتبط :
معافیت های مثلا خاص (سربازی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش سازمان حج و زیارت برای متقاضیان حج 93



اخبار ,اخبار اجتماعی ,هزینه سفر به حج

 

اخبار اجتماعی -  خبر خوش سازمان حج و زیارت/پرداخت هزینه سفر به حج 93 قسطی شد

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: به منظور رفاه حال متقاضیان سفر به سرزمین وحی امکان پرداخت هزینه سفر به حج تمتع سال 93 به صورت قسطی فراهم شد. 

ˈ سعید اوحدی ˈ با بیان این که پرداخت این هزینه در دو قسط میسر است، توضیح داد: بر این اساس زمانی که متقاضیان حج 93 به کاروان ها مراجعه می کنند، مدیر کاروان دو فیش به آنها ارایه می دهد که مبلغ فیش نخست پنج میلیون تومان است و از این مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان توسط زائر و مابقی از طریق ودیعه سپرده شده و سود تعلق گرفته به آن پرداخت می شود.

اوحدی یادآور شد: زائران موظف اند مبلغ فیش نخست را طی مدت 72 ساعت پس از دریافت آن، پرداخت کنند و فیش دوم نیز توسط مدیر کاروان به زائر ارایه می شود که این فیش مابه التفاوت ثبت نام بر اساس گروه قیمتی انتخاب شده است و باید اردیبهشت ماه سال آینده پرداخت شود.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: متقاضیان سفر به حج 93 می توانند قبل از مراجعه به کاروان، در سایت اینترنتی به نشانی www.haj93.haj.ir ثبت نام اولیه را انجام داده و برای ثبت نام قطعی و پرداخت فیش به کاروان مربوطه مراجعه کنند.

اوحدی همچنین از متقاضیان حج 93 بویژه مردم مناطق شمالی کشور خواست برای نامنویسی در کاروان ها عجله نکنند زیرا فرصت ثبت نام در کاروان ها تا دو هفته افزایش یافته است.

رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: پرداخت هزینه سفر به تمتع در دو قسط، برای اولین بار انجام می شود تا در ایام منتهی به عید از نظر اقتصادی به متقاضیان سفر به سرزمین وحی فشار وارد نشود.

نامنویسی در کاروان های حج 93 از فردا ( جمعه) 18 بهمن ماه جاری آغاز می شود.
اخبار اجتماعی - ایرنا