اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای طرفداران «عمو پورنگ»


سری جدید برنامه عمو پورنگ همزمان با ماه مبارک رمضان و با بازی داریوش فرضیایی،‌ بهنوش بختیاری، ‌نادر سلیمانی، حدیث فولادوند و امیر نوری روی آنتن شبکه دو می رود.

خبرگزاری ایسنا: سری جدید برنامه عمو پورنگ همزمان با ماه مبارک رمضان و با بازی داریوش فرضیایی،‌ بهنوش بختیاری، ‌نادر سلیمانی، حدیث فولادوند و امیر نوری روی آنتن شبکه دو می رود.

«پورنگ و قصه های محله گل و بلبل» به تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده و کارگردانی احمد درویش علی پور، ویژه برنامه گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که در روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت 19 پخش می شود.

برنامه عمو پورنگ بر خلاف سری های گذشته که به صورت استودیویی با حضور کودکان و نوجوانان اجرا می شد،‌ این بار ساختاری نمایشی دارد و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی متشکل از خانه ها، خیابان ها، کوچه ها، مغازه ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه های متفاوتی دارند، پیگیری می شوند.

در این محله خیالی، داریوش فرضیایی،‌ بهنوش بختیاری،‌ نادر سلیمانی، حدیث فولادوند،‌ امیر نوری،‌ امیر محمد متقیان،‌ امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی،‌ آرش میراحمدی، عرفان برزین و حمید کاشانی به ترتیب در نقش های عموپورنگ‌، خانم میوه فروش،‌ نانوای محل،‌ کتابفروش سیار،‌گل فروش محل،‌ گلدون خان، بلبل خان، ‌مادر عموپورنگ،‌ پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا،‌ بچه مردم و قلهک بازی می کنند.

سری جدید برنامه پورنگ به موضوعات اجتماعی مثل آداب و مراعات­های اخلاقی، روحیه پهلوانی و کمک به همنوع، فرهنگ شهر نشینی و مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه ای دارد و با تدارک روایت های جذاب و روانی می کوشد رفتارهای اجتماعی درست را به کودکان بیاموزد.

دکور «پورنگ و قصه های محله گل و بلبل» با استفاده از مولفه های معماری ایرانی - اسلامی و در مساحتی بالغ بر 1100 متر مربع ساخته شده و برای نخستین بار در آن شاهد بازسازی فضای «زورخانه» در یک مجموعه تلویزیونی مخصوص کودکان خواهیم بود.

توجه به گویش‌های شیرین اقوام ایرانی، انتقاد از سبک زندگی دیجیتالی، ارائه راهکارهای اصلاح شیوه مصرف و توجه به پوشش‌های محلی با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی در ایران از دیگر مسائلی است که در این مجموعه تلویزیونی به آنها پرداخته خواهد شد.

«پورنگ و قصه های محله گل و بلبل» هر روز از ساعت 19 روی آنتن شبکه دو می رود و ساعت 10 روز آینده تکرار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
عمو پورنگ و امیر محمد خوش اومدی خوش اومدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خوش و بش احمدی نژاد و عمو پورنگ


رئیس جمهور در حاشیه مراسم افطار در کنار یتیمان

رئیس جمهور در حاشیه مراسم افطار در کنار یتیمان