اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای زنان مجرد بالای 35 سال


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای این افراد داشتن سه شرط دیگر الزامی است، تصریح کرد: خانم‌های بالای 35 سال می‌توانند جزو متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان جدید واحدهای مسکن مهر باشند.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: شرایط متاهل‌ بودن خانم‌ها برای دریافت واحد‌های مسکن مهر برداشته شد و از این به بعد خانم‌های مجرد بالای 35 سال در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند واحد‌های مسکن مهر را دریافت کنند.

احمد اصغری‌ مهرآبادی در گفت‌وگویی، درباره‌ شرایط فروش مسکن مهر اظهار کرد: به منظور کمک به خانه‌دار شدن خانم‌های بالای 35 سال، شرط متاهل‌ بودن از میان شروط دیگر واگذاری مسکن مهر حذف شده است.

وی با بیان این‌که برای این افراد داشتن سه شرط دیگر الزامی است، تصریح کرد: خانم‌های بالای 35 سال می‌توانند جزو متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان جدید واحدهای مسکن مهر باشند.

به گزارش ایسنا، متقاضیان واحد‌های مسکن مهر باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا یا شهر مادر باشند.

همچنین از سال 1384 فاقد هرگونه مسکن یا زمین مسکونی بوده باشند و از تاریخ 22 بهمن‌ماه 57 تاکنون نیز از هیچ امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن مثل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.


ویدیو مرتبط :
زنان مجرد در کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش دولت به زنان کارمند / زنان مجرد هم «حق عائله‌مندی» می‌گیرند (+سند)



براساس ابلاغیه روزهای اخیر خزانه‌داری کل کشور به تعدادی از دستگاه‌های اجرایی تاکید شده است که پرداخت حق عائله مندی به کارکنان زن فاقد همسر بلامانع است.

بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان زن شاغل و بازنشسته و وظیفه بگیر مشمول این قانون که دارای همسر نبوده و یا همسر آنان معلول و یا از کارافتاده کلی می‌ باشد و یا خود به تنهایی متکفل مخارج فرزندان هستند از مزایای کمک هزینه عائله ‌مندی بهره ‌مند می‌ شوند.

اما یکی از مشکلاتی که در تفسیر این قانون در دستگاههای اجرایی وجود داشت این بود که برخی ادارات با اشاره به کلمه عائله مندی و ذکر زنان بدون همسر، این موضوع را به زنانی که همسر خود را به هر دلیلی از دست داده اند و فاقد شوهر هستند نسبت می دادند نه زنان مجرد و لذا از پرداخت حق عائله مندی به زنان مجرد اجتناب می کردند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,زنان بازنشسته

 
اما با پیگیری برخی مسئولان و استعلام های صورت گرفته، بالاخره مجوز رسمی پرداخت این حق به همه زنان کارمند صادر شده است. بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر خزانه داری کل کشور به تعدادی از دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که پرداخت حق عائله مندی به کارکنان زن فاقد همسر بلامانع است.

در این بخشنامه تاکید شده است که زنانی مشمول مزایای یاد شده می باشند که ازدواج نکرده اند یا ازدواج کرده اند و از همسر خود جدا شده اند لذا با توجه به حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری، همه زنان مذکور از این کمک هزینه عائله مندی برخوردار خواهند بود. 

اخبار اجتماعی - سایت صبحانه