اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای دیابتی ها


محققان دانشگاه تگزاس این ژل تزریقی را تولید کرده و بر این باورند که از این پس میلیونها بیمار دیابتی به زندگی دوباره بازگردند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان ژلی ساخته اند که پس از تزریق به داخل بدن رگ تولید می کند. این دستاوری بزرگ در علم پزشکی محسوب می شود که به دگرگونی بزرگی در زندگی مبتلایان به دیابت منتهی خواهد شد.

خبر خوش برای دیابتی ها؛ این ژل رگ تولید می کند

محققان دانشگاه تگزاس این ژل تزریقی را تولید کرده و بر این باورند که از این پس میلیونها بیمار دیابتی به زندگی دوباره بازگردند.

در حال حاضر میلیونها بیمار دیابتی در سراسر جهان زندگی می کنند که به دلیل اختلال در عملکرد سیستم قلبی و عروقی و از دست دادن اندامهای مختلف زندگی سختی را دنبال می کنند.

اکنون محققان دانشگاه تگزاس از این نوآوری ارزشمند برای رشد و نمو دادن رگهای خونی و احیای دوباره جریان این مایع حیات بخش در شریانهای موشهای آزمایشگاهی استفاده کرده و متوجه شده اند که تغییرات چشمگیری در سطح سلامت جانور ایجاد می کند.

حالا این محققان امیدوارند که از این دستاورد در سالهای نه چندان دور برای آزمایش بر روی بیماران و به خصوص بیماران دیابتی استفاده کنند.

آمارها نشان می دهد که ۲۵ درصد بیماران دیابتی در نهایت باید به قطع عضو تن دهند.

اما محققان دانشگاه تگزاس با استفاده از تازه ترین دستاوردهای علم مهندسی زیست پزشکی نشان داده اند که این ژل بازتولیدکننده (احیا کننده) تا ۸۵ درصد از جریان خون طبیعی را در اندامهایی که رگهای خونی شان به واسطه پیشرفت بیماری از کار افتاده اند احیا می کند.

این فناوری جدید در حالی ابداع شده که روشهای درمانی فعلی نظیر ماساژدرمانی، استفاده از داروهای مختلف و در نهایت جراحی تنها اثر موقتی دارند اما با این ژل تولید کننده رگ می توان به درمان همیشگی بیماران امیدوار شد.


ویدیو مرتبط :
خبر غربالگری رایگان پای دیابتی انجمن پاپزشکی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش احمدی مقدم به مالکان وسایل نقلیه توقیفی



 

 

 

می توان خرید لیکن نمی توان پرید

 

فرمانده نیروی انتظامی، از ترخیص موتورسیکلت ‌ها و خودروهای توقیفی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، در حاشیه صبحگاه مشترک این نیرو گفت: مالکان این وسایل نقلیه می توانند تا 22 بهمن به مراکز ترخیص مراجعه کنند.

وی افزود: خودروها و موتورسیکلت‌ هایی که با حکم قضایی توقیف شده است، شامل این تسهیلات نمی شود...../تحلیل:عصرایران