اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای خانواده‌ های دارای 3 معلول


عضو هیئت مدیره جامعه خیران حامی معلولان کشور اعلام کرد: حدود 3200 خانوار صاحب سه معلول و بالاتر در کشور وجود دارد که تاکنون بخش قابل توجهی از آنان صاحب مسکن شدند و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تمام خانواده‌های دارای سه معلول و بالاتر صاحب مسکن شوند..

خبرگزاری ایسنا: عضو هیئت مدیره جامعه خیران حامی معلولان کشور اعلام کرد: حدود 3200 خانوار صاحب سه معلول و بالاتر در کشور وجود دارد که تاکنون بخش قابل توجهی از آنان صاحب مسکن شدند و تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تمام خانواده‌های دارای سه معلول و بالاتر صاحب مسکن شوند.

هاشم سلیمی آشتیانی عضو هیت مدیره جامعه خیرین حامی مددجویان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از ساختمان جامعه خیرین حضرت رسول اکرم (ص) شهر قزوین اظهار کرد: شفاف‌سازی عملکرد جامعه خیرین ضروری‌ترین اقدام برای شناساندن این مرکز به مردم محسوب می‌شود و جذب مشارکت‌های مردمی نیازمند تبلیغاتی درست و تأثیرگذار است.

وی افزود: جامعه خیران حضرت نبی اکرم (ص) باید با انگیزه‌ و هدفی خاص برنامه‌ریزی کنند که در امر خدمت‌رسانی به معلولان و مددجویان تحت پوشش مرکز بهزیستی سرعت بخشند.

عضو هیئت مدیره جامعه خیران حامی معلولان کشور خاطرنشان کرد: از آنجایی که آورده‌های مالی مردم امانتی در دست هیئت امنای جامعه خیران محسوب می‌شود باید رعایت امانتداری و تلاش هرچه بیشتر به منظور استفاده صحیح، به‌جا و به‌هنگام از این منابع انجام شود.

سلیمی آشتیانی تصریح کرد: مردم از روی اخلاص و صداقت منابع مالی خود را صرف این راه می‌کنند و بی‌تردید ره‌توشه ماندگاری برای آخرت خود ذخیره می‌سازند؛ نباید عملکردی چون عالمان بی‌عمل داشته باشیم و خود اجری از این بستر فراهم شده نبریم.

وی تأکید کرد: دست‌اندرکاران جامعه خیران حضرت نبی اکرم (ص) باید فارغ از یدک کشیدن نام عضویت در این مرکز، فعالیتی در راستای خدمت‌رسانی به معلولان انجام دهند؛ اندیشه‌ای نو، کارآمد و عملکردی بنیادین ضروری‌ترین نیاز در راستای حمایت از این قشر است.

عضو هیئت مدیره جامعه خیران حامی معلولان کشور ادامه داد: کمک‌های مالی به این جامعه باید ابتدا از سوی اعضای هیئت مدیره صورت گیرد تا دیگران با دیدن این سیره عملی به انفاق در راه خدا و حمایت از نیازمندان ترغیب شوند.

سلیمی آشتیانی تصریح کرد: منابع مالی جامعه خیران باید در راستای توانمندسازی معلولان هزینه شود؛ باید به جای ارائه ماهی به معلولان، ماهیگیری را به آنان آموزش دهیم، چراکه این اقدام راهکاری برای کاهش نیازمندی معلولان در جامعه محسوب می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد ربیعی به خانواده های دارای فرزند معلول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش برای خانواده‌ های دارای دو معلول


سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مجمع خیرین و بهزیستی،خانواده‌های دارای دو معلول به صورت رایگان صاحب خانه می‌شوند.

خبرگزاری فارس: سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مجمع خیرین و بهزیستی،خانواده‌های دارای دو معلول به صورت رایگان صاحب خانه می‌شوند.

محمدرضا کارگری با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز در برخی از استان‌ها گلریزان‌هایی برای حمایت از مددجویان، نیازمندان و معلولان تحت پوشش بهزیستی برگزار شده است، اظهار داشت: این گلریزان با هدف صاحب‌خانه دار شدن جامعه بهزیستی (معلولان) برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر 5 میلیارد تومان در ایام ماه مبارک رمضان جمع‌‌آوری شده است که پیش‌بینی شده است این رقم تا پایان ماه مبارک افزایش پیدا کند.

کارگری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جامعه خیرین حامی معلولان کشور، ساخت مسکن برای معلولان است که در این راستا تمهیداتی از سال گذشته برای صاحب‌دار خانه شدن خانواده‌های معلولان انجام شده است.

سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور بیان داشت: در سال گذشته هدف جامعه خیرین صاحب خانه شدن خانواده‌های دارای 3 معلول بود که با حمایت خیرین بالغ بر 3 هزار و 400 نفر از این خانواده‌ها صاحب مسکن شدند.

وی افزود: امسال نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که تمامی خانواده‌های دارای 2 معلول صاحب مسکن شوند که در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور اظهار داشت: مجمع خیرین با پرداخت سهم آورده معلولان به آنها کمک می‌کند تا با حمایت سازمان بهزیستی صاحب مسکن شوند.

کارگری در خصوص تعداد خانواده‌هایی که قرار است امسال در ایام ماه مبارک رمضان صاحب مسکن شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 3 هزار از این خانواده‌ها از این امکان برخوردار شوند.