اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای جدیدالورودهای دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خبر خوش برای جدیدالورودهای دانشگاه آزاد

وی در ادامه تاکید کرد که با نهایی شدن این وام، حدود 40 تا 50 درصد شهریه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد از طریق وام پرداخت خواهد شد.

مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص وام شهریه برای دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه خبر داد.

فرهاد دانشجو در حاشیه دومین هم اندیشی مسئولان بسیج دانشگاههای استان تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش مهر درباره خبر خوشی که پیش از این وعده آن را به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد داده بود، گفت: به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد بر اساس معدل درصد بالایی وام بدون بهره و قرض الحسنه داده می شود.

وی در ادامه تاکید کرد که با نهایی شدن این وام، حدود 40 تا 50 درصد شهریه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد از طریق وام پرداخت خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آخرین وضعیت تخفیف شهریه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی اعلام کرد: برای تمام دانشجویانی که از سال تحصیلی جدید به دانشگاه آزاد می پیوندند تخفیف 20 درصدی شهریه در مقاطع کاردانی و کارشناسی در نظر گرفته خواهد شد.

 

دانشجو درباره تخفیف شهریه برای دانشجویان فعلی مقاطع ذکر شده این دانشگاه نیز یادآوری کرد که بر اساس معدل 17، تخفیف شهریه 20 درصدی برای دانشجویان کنونی دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به منابع مالی جدید برای دانشگاه آزاد از امضای تفاهم نامه هایی با وزارتخانه های دفاع و صنایع و معادن و همچنین 2 استانداری خبر داد و گفت: این تفاهم نامه ها به منظور ایجاد منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد خواهد بود تا به مرور زمان و طبق وعده ای که پیش از این داده شد تا انتهای سال سوم مدیریتم در دانشگاه آزاد بتوانم شهریه ها را کاهش دهم./مهر


ویدیو مرتبط :
کاروان جدیدالورودهای دانشگاه شریف در راه آهن تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش برای دانشجویان دانشگاه آزاد


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند ترم تابستانی را در هر واحدی که می‌خواهند و بدون اخذ مجوز انتقال یا میهمانی درس بخوانند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده است که ثبت‌نام ترم تابستانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در همه واحدها آزاد است.

روزنامه فرهیختگان: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند ترم تابستانی را در هر واحدی که می‌خواهند و بدون اخذ مجوز انتقال یا میهمانی درس بخوانند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده است که ثبت‌نام ترم تابستانی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در همه واحدها آزاد است.

حمید میرزاده دیروز در جلسه هیات‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی این خبر را اعلام کرد. او گفت: «دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در ترم تابستانی در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کنند و نیازی به اخذ مجوز انتقال یا میهمانی نیست.» خبری که احتمالا بخشی از طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش تعطیلی‌های دانشگاه‌ها و استفاده از تابستان برای ارائه واحدهای درسی است.

به این ترتیب دانشجویانی که در محلی غیر از شهر خود تحصیل می‌کنند می‌توانند هم تابستان را در خانه سپری کنند و هم واحدهای درسی خود را بگذرانند. به این ترتیب آنها می‌توانند در هزینه‌های تحصیل خود هم صرفه‌جویی کنند؛ امری که می‌تواند دانشجویان را ترغیب کند از ترم تابستانی استفاده کنند.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است که طول دوره کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی تغییری نکرده است. میرزاده در واقع تاکید دارد که ترم‌های تابستانی‌ دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه واحدهای تخصصی در آنها برای کاهش طول دوران تحصیل نیست بلکه برای کاهش تعطیلات دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آنهاست. او گفته است: « به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه به دنبال این هستیم که از زمان استفاده بهینه کنیم و یقینا استانداردهای آموزش عالی به‌طور کامل رعایت خواهد شد.»

با تمام نهادها و همچنین دولت تعامل سازنده داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بار دیگر بر دوری از منازعات سیاسی و نقش علمی و پژوهشی دانشگاه تاکید کرده است. او در این جلسه گفته است: «صبغه اصلی دانشگاه باید علمی و فرهنگی باشد. به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مایل نیستم دانشگاه وارد منازعات سیاسی شود و تمام تلاش ما این است که یک فضای کاملا علمی و پژوهشی بر دانشگاه حاکم شود.»

 حمید میرزاده از آغاز ریاست خود بر دانشگاه آزاد اسلامی همواره تلاش کرده است که از وارد شدن دانشگاه آزاد اسلامی به منازعات سیاسی جلوگیری کند. او همچنین تلاش کرده است که دانشگاه آزاد اسلامی با همه نهادهای دولتی و غیردولتی تعامل داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون تفاهمنامه‌هایی را با بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بانک‌ها و شهرداری منعقد کرده است.

میرزاده روز گذشته به تعامل دانشگاه با نهادها اشاره کرده و گفته است: «دانشگاه آزاد اسلامی با تمام نهادها و همچنین دولت تعامل سازنده و مثبت دارد. اگر دانشگاه آزاد اسلامی بتواند به موفقیت علمی دست یابد نتیجه آن به نفع تمام کشور است.» این نگاهی است که اگر در نهادهای دیگر کشور هم وجود داشته باشد می‌تواند باعث سهیم‌شدن دانشگاه آزاد اسلامی در رشد کشور شود و به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک کند.