اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبر خوش برای بازنشستگان!



اخبار,اخباراجتماعی,حقوق بازنشستگان


 اخبار اجتماعی - مشکل حقوق بازنشستگان حل می‌شود

جمعی از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خواستار اجرای مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 25 درصدی حقوق در سال 93 شدند.

به گزارش ایران، این افراد در تماسی با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه فوق اظهار داشتند: متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی حقوق ماه فروردین را برای سایر سطوح دستمزدی 20 درصد افزایش داده که این اقدام در مقایسه با پرداختی‌های سال‌های گذشته و ماده 96 قانون تأمین اجتماعی مغایرت دارد از طرفی، معمولاً همه ساله میزان درصد افزایش برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران یکسان اعمال می شد اما امسال به حقوق حدود 57 درصد از مستمری‌بگیران حداقل‌بگیر 25 درصد کامل اضافه شده ولی برای دیگر افراد که دریافتی‌های متفاوت دارند فقط 20درصد پرداخت کرده‌اند و ما نسبت به این تفاوت پرداخت اعتراض داریم.

آن‌ها در ادامه از مسئولان دولت تقاضا کردند با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و افزایش هزینه‌های درمانی بازنشستگان نسبت به برقراری عدالت و رفع تبعیض ایجاد شده مشکل معیشتی جمع کثیری از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را برطرف کند.

آخرین اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارسال نامه‌ای به هیأت دولت توضیح داده که بودجه لازم برای پرداخت 25 درصد افزایش به تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده و‌ساز و کار پرداخت آن هم فراهم است لذا در صورت تصویب هیأت وزیران، مشکل حقوق تعداد قابل توجهی از بازنشستگان بطور کامل حل خواهد شد.  


در تماس با محمد حسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، وی اظهار داشت: پیشنهاد افزایش سایر سطوح دستمزدی بازنشستگان به دولت ارائه شده که به محض تصویب آن سازمان تأمین اجتماعی تفاوت 5 درصدی افرادی که حقوق فروردین‌ماه را با افزایش 25 درصدی دریافت نکرده‌اند محاسبه و به حساب آنان واریز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رویکرد و جهت‌گیری دولت یازدهم درخصوص مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همواره در جهت بهبود زندگی و ارتقای سطح معیشت آنان است و اقدام‌هایی که تاکنون از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این قشر صورت گرفته جملگی در امتداد افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان بوده است.
 اخبار اجتماعی - ایران


ویدیو مرتبط :
خبر خوش...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی



اخبار,اخبار اجتماعی ,بازنشستگان تامین اجتماعی

 

اخبار اجتماعی - خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۴۰ هزار تومانی حق خوار و بار و مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان پس از ۱۲ سال خبر داد.

سید تقی نوربخش زمان واریز حق خواروبار و مسکن بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را فروردین امسال ، همراه با متمم افزایش حقوق 25 درصدی آنان دانست.

وی همچنین گفت: حق سنوات بازنشستگان نیز حدودا 10 برابر شده است و به افرادی که بیش از 20 سال سابقه پرداخت داشته باشند، به میزان هر سال، 5 هزار ریال پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بودجه سال 93 این سازمان را بالغ بر 45 هزار میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان اعتبار حدود 11 هزار میلیارد تومان برای بخش درمان، 29 هزار میلیارد برای پرداخت مستمری و بقیه نیز برای طرحهای عمرانی و سایر هزینه های تامین اجتماعی هزینه می شود.

نوربخش گفت: 120 میلیارد تومان برای مسکن، وام ازدواج و وام تحصیلی در بودجه سازمان برای مستمری بگیران مصوب خواهد شد که پس از تدوین آئین نامه های آن در خدمت مستمری بگیران و بیمه شدگان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در خصوص سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مشمول همه 14 بند این سیاست هاست و یک ستاد اجرایی برای تبیین و عملیاتی کردن آن با حضور کارشناسان در سازمان ایجاد شده است.

نوربخش گفت: این سیاست ها می تواند مبنای برنامه های پنج ساله ششم قرار گیرد.

اخبار اجتماعی - واحد مرکزی خبر