اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبرهای خوب مسکنی در راه است



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خبرهای خوش مسکنی در راه است، گفت:افزایش سقف تسهیلات و اوراق مسکن یکی از این خبرها است.

حامد مظاهریان در گفت و گو با فارس  در پاسخ به این سوال که مدتهاست بحث وام 100 میلیونی ساخت مسکن که به نام خریدار منتقل خواهد شد مطرح است، آیا این خبر صحت دارد گفت: پرداخت تسهیلات 100 میلیونی ساخت مسکن در حد پیشنهاد است و باید در شورای پول و اعتبار تصویب شود.

وی افزود: سقف وام مسکن را شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند. در حال حاضر سقف وامی که پرداخت می‌شود 80 میلیون تومان است بنابراین باید وام 100 میلیونی ساخت نیز مصوبه شورای پول و اعتبار را دریافت کند.

خبرهای خوبی در راه است
مظاهریان در پاسخ به این سوال که اوایل سال دولت طرحی  برای خروج مسکن از رکود داده بود که یکی از این روش‌ها همکاری و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها بود اما بانک‌ها در این خصوص همکاری نکرده و بازار مسکن از رکود خارج نشد، گفت: مسکن بخش بزرگی از بازار و اقتصاد است و میزان سرمایه‌گذاری که باید در آن صورت بگیرد تا بتواند جهش در بازار ساخت و ساز صورت گیرد قابل توجه است،برای همین است که پیشنهادهایی که وزارت راه و شهرسازی از لیزینگ تا رهن ثانویه و تا افزایش سقف وام داده برای این است که میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افزایش یابد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه شهرسازی تاکید کرد: در یک بخش این برنامه موفق شدیم اما بخش‌های دیگری از آن با محدودیت‌های نظام بانکی و نقدینگی آنها روبرو است.

مظاهریان تاکید کرد: با قاطعیت می‌گویم خبرهای خوبی در این خصوص در راه است و البته این خبرهای خوب مستلزم مصوب شدن است، مثل افزایش سقف وام‌ها که می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را افزایش دهد.

وی ادامه داد: یکی از این خبرهای خوب می‌تواند افزایش سقف اوراق مسکن از 35 میلیون به 60 میلیون تومان باشد،اما به هر حال باید بگویم که باید تصمیمات خوبی گرفته شود تا مردم خوشحال شوند.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که رونق مسکن می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج کند، گفت: باید تلاش کنیم تا بازار مسکن از رکود خارج شود چون شاخص‌ها نشان می‌دهد که زمان خروج مسکن از رکود فرا رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌های خصوصی از پرداخت وام 60 میلیونی مسکن خودداری می‌کنند، گفت: به هر حال بانک‌ها کمبود نقدینگی دارند چرا که اقتصاد کشور متکی بر بانک است تا بورس. این است که بانک‌ها توان ندارند قدرت‌ طرف تقاضا را افزایش دهند.

مظاهریان تاکید کرد: مشکلی که الان در بازار مسکن داریم طرف تقاضا است، در حال حاضر ساخت مسکن یک شیفتی پیدا کرده است و ما باید طرف تقاضا و قدرت خرید را بالا ببریم.

وی افزود: یکی از راه‌های بالا بردن قدرت خرید متقاضیان در بازار افزایش تسهیلات مسکن است پس باید منتظر ماند تا خبرهای خوبی در این جهت اعلام شود.


اخباراقتصادی  - فارس


ویدیو مرتبط :
خبرهای خوب نژادفلاح برای سرخپوشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرهای خوب معاون وزیر از وام ازدواج



اخبار,اخبار اجتماعی,وام ازدواج


اخبار اجتماعی  - خبرهای خوب معاون وزیر از وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در جلسه‌ای که با وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی داشته‌ایم، قرار شده است که ازهفته آینده گشایشی در زمینه وام ازدواج به وجود آید.

به گزارش ایسنا ، دکتر محمود گلزاری در نشست وزیر ورزش و جوانان با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و جمعی از مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: حوزه معیشتی یکی از مسائل مهم در حوزه ازدواج است، بنابراین تلاش کرده‌ایم هماهنگی‌هایی را به منظور تخصیص وام ازدواج انجام دهیم.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای انجام شده با سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با علی دارابی، معاون سیما و برخی دیگر از مسوولان این سازمان، قرار است 100 برنامه مربوط به حوزه جوانان با آرم وزارت ورزش و جوانان تولید شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه سرنوشت قانون تسهیل ازدواج جوانان، اظهار کرد: برنامه تسهیل ازدواج و خانواده در سال 84 و در ستاد ملی ساماندهی سر و سامان گرفته است و ما قصد داریم تا پایان سال جاری شورای عالی جوانان را تشکیل دهیم. از سوی دیگر ستاد ساماندهی امور جوانان نیز 27 عضو تام‌الاختیار از دستگاه‌ها دارد که ما با تعدادی از آنها رایزنی کرده‌ایم و قرار است این ستاد تشکیل شود و پیگیری مصوبات معوقه صورت گیرد.

گلزاری با اشاره به جلسات وزارت ورزش و جوانان با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: با شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده دو سه جلسه داشته‌ایم و چند جلسه هفتگی نیز در زمینه‌های ازدواج و آسیب‌های خانواده برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: بحث‌های عمده‌ای نیز در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و ایجاد انگیزه برای ازدواج مطرح است. این بخش محتوایی است و تلاش کرده‌ایم چندین کارگروه علمی داشته‌ و مطالعات گذشته را تجمیع کنیم. علاوه بر آن با سازمان نظام روانشناسی نیز تعاملاتی داشته‌ایم که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم اقدامات عملی در این زمینه را انجام دهیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان یک مجموعه فرابخشی است و باید ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی و کشوری را در زمینه جوانان فعال کنیم.

 

از مجموع موضوعات اعلام شده از سوی وزیر ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی تابحال شش موضوع را پیگیری کرده‌ایم که از جمله آنها به هویت، مشارکت جوانان، خانواده، ازدواج، اوقات فراغت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات معیشتی می‌توان اشاره کرد.

گلزاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان، افزود: با حدود 15 دستگاه مهم دولتی در سطح وزیران و روسای آنها ارتباط برقرار کرده‌ایم که از جمله آنها به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های اقتصاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان اشاره کرد.

 

علاوه بر آن با برخی از دستگاه‌ها نیز در سطح معاونان ارتباط‌هایی برقرار شده که از جمله آنها به سازمان صدا و سیما، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، کمیته امداد، کمیته دگرگونی‌های اجتماعی یونسکو و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، اظهار کرد: اولین تفاهم‌نامه را امروز با این موسسه به عنوان یک سمن فعال و مرجع در حوزه جوانان منعقد می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان ورزش و جوانان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با هدف بسترسازی در جهت تقویت و همکاری‌های فی ما بین در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، اجتماعی و سیاسی در زمینه استفاده از آراء و اندیشه‌های امام خمینی (ره) منعقد شد.

در ماده 4 این تفاهم‌نامه آمده است که کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تشکیل شود.

گفتنی است که این تفاهم‌نامه در 4 ماده و 16 بند منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم عقدنامه امام خمینی (ره) که در سال جاری در جشنواره «پیوند آسمانی» در قالب اثری فرهنگی تذهیب شده بود، به حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تقدیم شد.
 اخبار اجتماعی - ایسنا