اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبرهای جدید از سه ترمه شدن سال تحصیلی دانشگاه‌ها



اخبار,اخبار دانشگاه,طرح سه ترمه شدن سال تحصیلی


 اخبار دانشگاه - رد احتمال سه ترمه شدن سال تحصیلی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احتمال سه ترمه شدن سال تحصیلی دانشگاه‌ها را رد کرد.

دکتر جعفر میلی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روی این مساله باید کار کارشناسی انجام شود گفت: این مساله موضوع مهمی است که باید با ظرافت با آن برخورد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که اتفاقی که اخیرا در دانشگاه آزاد افتاده در تمامی دانشگا‌ه‌های کشور انجام شود اظهار کرد: بعید می‌دانم چنین کاری انجام شود و دانشگاه‌ها روال سابق خود را طی خواهند کرد.

چندی پیش معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح سه ترمه شدن سال تحصیلی این دانشگاه از مهر 93 به صورت اختیاری برای دانشجویان خبر داد که بر اساس آن قرار شد در هر سال تحصیلی می‌تواند سه ترم را بگذرانند.
 اخبار دانشگاه - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها از 18 شهریور+جدول



آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها از 18 شهریور

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تقویم آموزشی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه ها می توانند در فاصله زمانی دو هفته پایانی شهریور تا اول مهر، سال تحصیلی خود را شروع کنند.

 

 

مهر: تقویم آموزشی 22دانشگاه‌ در نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 اعلام شد، دانشگاه‌ها برای ایجاد تعادل بین دو نیمسال، در سال جاری فعالیت اموزشی خود را یک تا دو هفته زودتر از سال گذشته آغاز کردند.

امسال دانشگاه‌ها برای اینکه بین دو نیم سال اول و دوم سال  تحصیلی 92-91 تعادل ایجاد کنند تغییراتی در تقویم آموزشی خود ایجاد کردند.

دکتر محمد مهدی خدایی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه دراین باره به مهر گفت: با اینکه تغییر تقویم آموزشی و تنظیم دوباره آن برای دانشگاه‌ها فعالیت زمان بر و مشکلی است اما برای استفاده بهینه از ترم دوم سال تحصیلی و ایجاد تعادل بین دو ترم امسال دانشگاه‌ها سعی کردند تغییراتی در تقویم آموزشی دانشگاه ایجاد کرده و فرایند آموزشی خود را زودتر از سال گذشته آغاز کنند.

جدول آغاز به کار کلاسهای درس دانشگاهها در نیمسال اول 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بر این اساس، دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، گیلان، تبریز، فردوسی مشهد، بین‌المللی امام خمینی (ره)، مازندران، اراک، ارومیه، خلیج فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، شیراز، صنعتی شیراز و علم و صنعت کلاس های درس خود را در نیم سال اول سال تحصیلی 92-91 از 25 شهریورماه آغاز می کنند و تنها دانشگاه تربیت مدرس است که کلاس های درس خود را از اول مهرماه آغاز خواهد کرد.

همچنین کلاس های درس دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شهرکرد، رازی کرمانشاه و یاسوج براساس تقویم آموزشی نیم سال اول سال تحصیلی 92-91 از 18 شهریورماه آغاز می شود و تنها دانشگاه اصفهان است که کلاس های درس خود را در نیم سال اول سال تحصیلی مذکور از 24شهریور ماه آغاز می کند. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد تقویم آموزشی دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه ها می توانند در فاصله زمانی دو هفته پایانی شهریور تا اول مهر، سال تحصیلی خود را شروع کنند./مهر