اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبرنگار صدا و سیما در سوریه تیر خورد


تروریستها با تیراندازی به سمت خودروی خبرنگار صداوسیما در حومه دمشق ، وی را زخمی کردند.

واحد مرکزی خبر: تروریستها با تیراندازی به سمت خودروی خبرنگار صداوسیما در حومه دمشق ، وی را زخمی کردند.

ظهر دیروز تروریستها با کمین در جاده فرودگاه بین المللی دمشق و شلیک به خودروی خبرنگار شبکه خبر در سوریه ، او را از ناحیه شکم زخمی کردند.

در این تیراندازی، خودروی محسن خزایی نیز آسیب دید .

وی بلافاصله پس از این اقدام تروریستی ، به یک مرکز درمانی منتقل و پس از مداوای این جراحت سطحی مرخص شد .

حال عمومی وی هم اکنون خوب و رضایت بخش است .

"مایا ناصر"خبرنگار پرس تی وی در سوریه نیز مهر 91 بر اثر اصابت گلوله تروریستها در مرکز دمشق جان باخت و خبرنگار العالم برای دومین بار ، هدف قرار گرفت و به شدت زخمی شد .

خبرنگاران از جمله هدفهای مستقیم گروه های مسلح و تروریست ها هستند و تاکنون ده ها خبرنگار در درگیریهای دو ساله سوریه ، ربوده ، کشته، یا زخمی شدند .

نهادهای بین المللی ، در سالهای 2012 و 2013 سوریه را خطرناک ترین نقطه جهان برای خبرنگاران اعلام کردند .


ویدیو مرتبط :
خبرنگار مجروح صدا و سیما در سوریه به تهران آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای شایعه ربایش خبرنگار صدا و سیما در عراق توسط داعش



اخبار,اخبارسیاسی,حسینی بای

به دنبال انتشار خبری مبنی بر مفقود شدن حسینی بای، خبرنگار صداوسیما در كربلای معلی و احتمال ربایش آن توسط تروریست های داعش، خبرنگار تابناك در گفت وگو با حسینی بای ماجرا را جویا شد. این خبرنگار رسانه ملی، ماجرای خبر را برای اطلاع مخاطبان تابناک تشریح کرد.

حسینی بای، خبرنگار صدا و سیما در عراق، خبر ربایش خود به دست داعش را رد کرده و گفت، پلیس عراق چند ساعت وی را بازدداشت کرده است.

به دنبال انتشار خبری مبنی بر مفقود شدن حسینی بای، خبرنگار صداوسیما در كربلای معلی و احتمال ربایش آن توسط تروریست های داعش، خبرنگار تابناك در گفت وگو با حسینی بای ماجرا را جویا شد.


خبرنگار رسانه ملی اساسا این خبر را تكذیب كرد و ماجرایی را که زمینه ساز این شایعه شده را به تفصیل توضیح داد.

وی در این باره گفت: روز اربعین مشغول ضبط گزارش از عزاداری ایرانی ها ـ البته با موبایلم ـ در اطراف حرم امام حسین بودم كه توسط نیروهای اطلاعاتی و نظامی عراق بازداشت شدم و از ادامه كارم جلوگیری شد.

حسینی بای افزود: بنده را حدود ٥ ساعت به دلیل تهیه گزارش با موبایل بازداشت كردند. در صورتی كه مجوز تصویربرداری از عتبه حسینی را به همراه داشتم. وی که از نحوه برخورد نیروهای عراقی گله مند بود، گفت: زمانی كه نیروهای عراقی قصد بازداشت را داشتند برخورد زشتی با بنده انجام شدكه این كار آنها با واكنش شدید عزاداران ایرانی حاضر در صحنه مواجه شد و ایرانیان در حمایت از من، ازنیروهای عراقی جلوگیری می كردند.
 
سرانجام نظامیان عراقی بنده را به همراه چند تن از ایرانیان معترض به این حركت آنان بازداشت كردند و در این میا، متأسفانه هموطنمانمان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

حسینی بای اظهار داشت: البته نیروهای امنیتی عراقی بعد از چك كردن گوشی تلفن همراهم از طریق عكس ها و فیلم های موجود در گوشی تلفن متوجه شدند بنده مدتی زیاد در مناطق مختلف درگیری با ترویست های داعش در كنار رزمندگان عراقی گزارش تهیه می كردم. از رفتار خود با بنده و ایرانی ها ابراز پشیمانی کرده و معذرت خواهی کردند.

 

اخبار سیاسی - تابناک