اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبرنگار آمریکایی یک سال پیش توسط داعش به قتل رسیده است



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تکفیری داعش

 

اخبار بین الملل - خبرنگار آمریکایی یک سال پیش توسط داعش به قتل رسیده است

مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید کرده است که جیمز فولی خبرنگار آمریکایی ممکن است یک سال پیش توسط شبه نظامیان داعش به قتل رسیده باشد.

به گزارش  تسنیم، دیلی میل به نقل از بثینه شعبان مشاور بشار اسد نوشته است: جیمز فولی در ابتدا توسط ارتش آزاد سوریه بازداشت شد و سپس به شبه نظامیان داعش فروخته شده است. شما می توانید با سازمان ملل این مساله را چک کنید. جیمز فولی یک سال پیش کشته شده نه الان، آنها تنها اکنون این تصاویر را منتشر کرده اند ولی این خبرنگار آمریکایی یک سال پیش به قتل رسیده است. ما اطلاعات قطعی داریم سازمان ملل هم اطلاعاتی دارد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته فیلم ویدئویی حیرت آوری در خصوص سر بریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی توسط داعش در سراسر جهان منتشر شد. یک شبه نظامی داعش که ظاهرا لهجه ای انگلیسی داشته و عامل اصلی قتل جیمز فولی بوده در این فیلم که تحت عنوان "پیامی برای آمریکا" منتشر شده تاکید کرده است که جیمز فولی به این علت به قتل رسیده که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را صادر کرده است.

12 اوت خانواده جیمز فولی نامه ای از شبه نظامیان داعش دریافت کرده بودند که در آن نسبت به اعدام این خبرنگار هشدار داده شده بود.

این نامه با رضایت خانواده جیمز فولی توسط گلوبال پست منتشر شده است. سرویس های امنیتی انگلیس نیز هویت قاتل اصلی این خبرنگار آمریکایی را تشخیص داده اند. بر اساس اعلام مقام های امنیتی انگلیس قاتل این خبرنگار آمریکایی ظاهرا عبدالماجد عبدالباری شهروند انگلیسی است.

حدود 500 انگلیسی در سوریه در کنار داعش مبارزه می کنند. چند صد نفر نیز از آمریکا و کانادا به داعش پیوسته اند. انتشار فیلم ویدئویی در خصوص سر بریدن جیمز فولی خبرنگار آمریکایی که ظاهرا توسط یک تبعه انگلیسی انجام شده بار دیگر نگرانی های شدیدی را در جامعه انگلیس در خصوص رشد فزاینده اقدامات تروریست های تندرو به وجود آورده است.
اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
ابهامات قتل خبرنگار آمریکایی توسط داعش (دروغگویی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خشم بان کی مون از قتل دومین خبرنگار آمریکایی توسط داعش



اخبار,اخباربین الملل, اعدام دومین خبرنگار آمریکایی


 اخبار بین الملل - خشم بان کی مون از قتل دومین خبرنگار آمریکایی توسط داعش

 به دنبال اعدام دومین خبرنگار آمریکایی به دست گروه داعش دبیرکل سازمان ملل از این اقدام ابراز ناخرسندی کرده و خشم خود را ابراز داشت.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از اقدام گروه "دولت اسلامی" (داعش) در اعدام استیون ساتلوف، دومین خبرنگار آمریکایی ابراز ناخرسندی کرد و گفت: ما از جنایت‌های گروه داعش در عراق و به ویژه سربریدن یک خبرنگار دیگر آمریکایی بسیار خشمگین هستیم.

گروه داعش در نواری ویدئویی روز سه شنبه اعلام کرد که استیون ساتلوف، خبرنگار آمریکایی را سر بریده است.

در همین راستا واشنگتن اعلام کرد که سازمان اطلاعات آمریکا برای اطمینان حاصل کردن از صحت این نوار ویدئویی در سریع‌ترین زمان ممکن اقداماتی اتخاذ می‌کند.

در این نوار ویدئویی که عنوان آن پیام دومی برای آمریکاست، ساتلوف روی دو زانو نشسته و در کنار وی فرد مسلحی قرار دارد که با چاقویی در حال تلاش برای سربریدن این خبرنگار است.

در این نوار ویدئویی فرد مسلح مذکور حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش را محکوم می‌کند. همچنین گروه داعش تهدید کرده که یک انگلیسی دیگری را که در بازداشت این گروه است به قتل می‌رساند.

ساتلوف 12 ماه پیش در چهارم اوت 2013 در حلب در شمال سوریه و در مرز با ترکیه ربوده شد.

وی در فلوریدا به دنیا آمده و برای مجله‌های تایم، فارن پالسی و چند مجله دیگر کار می‌کرد.

از سوی دیگر، نمایندگان آمریکایی از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا هر چه سریعتر اقداماتی را برای مقابله با گروه داعش در سوریه و عراق انجام دهد.

همچنین رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که به زودی جان کری، وزیر خارجه آمریکا را برای شنیدن اظهاراتش در این باره احضار خواهد کرد.

نمایندگان همچنین نسبت به اینکه اوباما دست به اقداماتی کافی برای مقابله با گروه داعش نزده است، هشدار دادند.

 

اخبار بین الملل - ایسنا