اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاوری درخواست ملاقات با مسئولان ایرانی را نپذیرفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

خاوری درخواست ملاقات با مسئولان ایرانی را نپذیرفت

کانادا باید به حقوق ایران احترام بگذارد و برای بازگشت خاوری به ایران اقدامات لازم را انجام دهد/ افسر پلیس رابط کانادا در اسلام آباد را به ایران دعوت کردیم/وزارت خارجه تمام تلاش خود را برای برگرداندن خاوری انجام می‌دهد.

ایلنا: سخنگوی وزارت امور‌خارجه با اشاره به اینکه درخواست کردیم با خاوری ملاقاتی داشته باشیم و درباره بازگشت وی به ایران مذاکراتی را انجام دهیم، گفت: خاوری درخواست ملاقات را نپذیرفت و د ر آن جلسه حاضر نشد و ما همچنان پیگیری‌های لازم را درباره بازگشت خاوری انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگارایلنا، رامین مهمانپرست در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر فعالیت وزارت امور خارجه درباره بازگشت آقای خاوری به ایران گفت: همکاری نزدیگی بین وزارت امورخارجه، دادستانی، اینترپل و ناجا وجود دارد.

وی افزود: فعالیت‌های زیادی از طریق اینترپل انجام شده و حکم بازداشت خاوری از این طریق دریافت شد و حتی افسر پلیس رابط کانادا در اسلام آباد را به ایران دعوت کردیم تا در این باره مذاکره کنیم و وی مسئولیت پیگیر ی این مساله را پذیرفت و ایران منتظر پاسخ مسئولین کانادا است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینكه ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد، تصریح کرد: کانادا باید به حقوق ایران در این‌باره احترام گذارد و برای بازگشت خاوری به ایران اقدامات لازم را انجام بدهند.

مهمانپرست افزود: براساس انتشار شایعات خروج خاوری از کانادا، کاردار کانادا احضار شد و این مساله مورد سوال قرار گرفت و طبق روال معمول وزارت خارجه تمام تلاش خود را با همکاری همه ارگان‌ها برای بازگردان خاوری انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: بازگرداندن خاوری به کشور ابعاد مختلفی دارد که باید توسط ارگان‌های مختلف انجام شود و این مساله در حال پیگیری است./ایلنا


ویدیو مرتبط :
فیلم مخفی ملاقات مسعود رجوی با ژنرال حبوش حول درخواست سلاح و مهمات از صدام حسین - قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده سابق نیروی دریایی مصر: نیروی دریایی مصر درخواست آمریکا برای توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح در کانال سوئز را نپذیرفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فرمانده سابق نیروی دریایی مصر: تقاضای آمریکا برای توقیف کشتی ایران را رد کردیم

کشتی ایرانی که به مقصد سوریه از کانال سوئز عبور می کرد، مورد بازرسی قرار گرفت و پس از کسب اطمینان درباره اینکه این کشتی در قالب تجارت قانونی، اسلحه حمل می کند به آن اجازه عبور دادیم.فرمانده سابق نیروی دریایی مصر گفت که این نیرو درخواست آمریکا برای توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح برای سوریه را رد کرده بود.

به گزارش عصر ایران، "مهاب ممیش" که به تازگی بازنشسته شده و در مسئولیت جدید ریاست اداره کانال سوئز منصوب شده است در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحیاه مصر افزود: نیروی دریایی مصر درخواست آمریکا برای توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح در کانال سوئز را نپذیرفت. این کشتی ایرانی به مقصد سوریه در حال حرکت بود.

وی افزود: کشتی ایرانی که به مقصد سوریه از کانال سوئز عبور می کرد، مورد بازرسی قرار گرفت و پس از کسب اطمینان درباره اینکه این کشتی در قالب تجارت قانونی، اسلحه حمل می کند به آن اجازه عبور دادیم.

فرمانده سابق نیروی دریایی مصر افزود: کشتی های نظامی آمریکا قصد داشتند در هنگام انقلاب 25 ژانویه وارد کانال سوئز بشوند اما نیروی دریایی ارتش مصر با این اقدام مخالفت کرد. در هنگام انقلاب 25 ژانویه 2011 ، شورای نظامی مصر به حضور کشتی های نظامی آمریکا در ورودی جنوبی کانال سوئز اعتراض کرد. این کشتی ها قصد ورود به کانال را داشتند تا امنیت عبور و مرور در کانال سوئز را برقرار کنند.

فرمانده وقت نیروی دریایی مصرچند روز پیش از این با حکم محمد مرسی رئیس جمهور جدید مصر، بازنشسته شد و به عنوان رئیس جدید سازمان اداره کننده کانال سوئز منصوب شد.

ممیش افزود: کانال سوئز منبع اصلی درآمد ملی مصر است.  ما حق داریم هر کشتی که بخواهد از کانال سوئز عبور کند بدون در نظر گرفتن ملیت آن، مورد بازرسی قرار دهیم.

وی گفت: پایان ارتش های عربی در عراق، لیبی، سوریه و یمن ، پیامی به ارتش مصر بود که نباید به مرحله حمله به ملت برسد. ارتش باید از انقلاب ملت حفاظت کند./عصرایران