اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانه های ویران،سبك نوین معماری



آرشیتكت , معماری خانه

 

خانه هایی كه گویی بر اثر زلزله شدیدی زیر و رو شده اند و بیننده به این فكر می‌‌افتد كه چه بلایی سر ساكنان آنها آمده است. اما خوشبختانه این خانه ها ابتكار یك آرشیتكت است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از جنتساید، مایكل یانتزن، آرشیتكت و هنرمند آمریكایی  در یك مجموعه عكس بیننده را به مشاهده خانه هایی دعوت می كند كه مشخص نیست چه بلایی اسكلت آنها را چنین زیر و زبر كرده است.

وی كه روی طرح های نوین معماری كار می كند به كمك رتوش دیجیتالی طرح هایی را ارائه كرده كه فعلا هیچ تشابهی با واقعیت ندارند.

این طرح ها به نام "دیكانستراكتینگ هاوسز" كاری انقلابی از مایكل یانتزن است كه قصد دارد از این طریق مفاهیم ثبات و رئالیسم معماری را زیر سوال ببرد.

 

آرشیتكت , معماری خانه

 

مایكل در سال های دهه 1970 میلادی در حالی كه هنوز دانشجو بود با ارائه طرح هایی جاه طلبانه به شهرت رسید.

وی معترف است كه این طرح ها  قبل از هر چیز كاری حرفه ای است كه می تواند سبكی نوین در معماری آینده محسوب شود.

مایكل می گوید: من در حرفه ام در جستجوی پیشنهادهای ابتكاری و امكان تحقق آنها هستم.

 

آرشیتكت , معماری خانه

 

وی می افزاید: نمی دانم در آینده چگونه زندگی خواهیم كرد اما تلاش می كنم بذر هایی را بكارم  كه موجب تشویق آرشیتكت ها و مبتكران برای  طرز تفكری متفاوت شوند تا آنها بتوانند طرح های جدیدی را در معماری آینده ارائه كنند.

مایكل تاكید می كند: مسلما امیدوارم كه كارم دستكم منجر به اصلاحاتی در سبك معماری كنونی شده و ایده های نوینی را در بر داشته باشد.

 

آرشیتكت , معماری خانه

 

در هر حال، طرح هایی كه مایكل آینده نگر فعلا روی آنها كار می كند شاید برای  سلایق امروز عجیب و حتی غیرقابل باور باشند.

اما كسی چه می داند كه در آینده مردم ترجیح می دهند معماری خانه هایشان چگونه باشد..../جام جم


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان با سبك نوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه عكس «طبیعت و معماری» در خانه عكاسان ایران



 

نمایشگاه عكس «طبیعت و معماری» در خانه عكاسان ایران

 

 

خانه عكاسان ایران نمایشگاه عكسی با عنوان «طبیعت و معماری» را از آثار انجمن عكاسان نگاه را برگزار می كند. به نقل از روابط عمومی خانه عكاسان ایران، این نمایشگاه هفته دوم آبان با عكس هایی از نقاط مختلف طبیعت و بناهای معماری ایران را با مجموع ۵۰عكس ۵۰×۷۰ و ۱۰۰×۷۰ به صورت سیاه و سفید و رنگی در گالری شماره یك خانه عكاسان ایران برپا می شود.

در این نمایشگاه آثار علیرضا رنجبر شورابی، جواد سیدی، سعید شجاعی، كاوه فرزانه و علی مهاجران كه از اعضای انجمن عكاسان نگاه هستند روی دیوار می رود.

افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز شنبه هشتم آبان است و علاقه مندان برای شركت در نمایشگاه طبیعت و معماری می توانند تا تاریخ ۱۹ آبان همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۹به گالری شماری یك خانه عكاسان واقع در خیابان حافظ، تقاطع سمیه، حوزه هنری، طبقه همكف گالری خانه عكاسان مراجعه كنند.

عكس های این نمایشگاه همزمان با روز افتتاحیه روی پایگاه خانه عكاسان ایران به نشانی www.iranipc.ir قابل مشاهده است.... / خبرگزارى فارس