اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانه سینما باز هم پلمپ شد


فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما) با اعلام این مطلب گفت: یک پلمپ به در خانه سینما زده شده است درحالی که ارشاد حق پلمپ ندارد.

خبرگزاری ایلنا: فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما) با اعلام این مطلب گفت: یک پلمپ به در خانه سینما زده شده است درحالی که ارشاد حق پلمپ ندارد.

وی ادامه داد: در وردوی خانه سینما را پلمپ کردند ولی در پارگینک باز است و سه نفر از نمایندگان ارشاد در خانه سینما حضور دارند و از نظر ما تصرف عدوانی صورت گرفته است و در حال پیگیری کار هستیم.

توحیدی درحالی این خبر را اعلام کرده است که جواد شمقدری می گوید: خانه سینما پیش از این نیز پلمپ بوده است.

جواد شمقدری اعلام کرد: خانه سینما پلمپ بوده؛ این خانه در سالهای اخیر پلمپ بوده است و مسئله جدیدی نیست.


ویدیو مرتبط :
پلمپ تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ارشاد به باز كردن پلمپ خانه سینما


باز كردن پلمپ خانه سینما به خودی خود تخلف بوده و بر اساس نظر هیات رسیدگی به مراكز فرهنگی و هنری خانه سینما باید پلمپ شود.

ایسنا: دبیر ستاد صیانت و حمایت از محصولات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد گفت: باز كردن پلمپ خانه سینما به خودی خود تخلف بوده و بر اساس نظر هیات رسیدگی به مراكز فرهنگی و هنری خانه سینما باید پلمپ شود.

جابری انصاری به همراه چند تن از نمایندگان وزارت ارشاد صبح روز سه شنبه ـ 9 خرداد ماه ـ برای پلمپ در خانه سینما به همراه نماینده‌ای از كلانتری 107 فلسطین حضور یافتند.

جابری انصاری در زمان حضور در مقابل خانه سینما گفت: خانه سینما به دلیل اینكه پلمپ را باز كرده است، تخلف كرده است.

وی ادامه داد: حكم تعطیلی دائم خانه سینما كه از سوی هیات رسیدگی به مراكز فرهنگی و هنری وزارت ارشاد صادر شده بود به خانه سینما ابلاغ شده است. طبق ماده 15 و 17 رسیدگی به ضوابط و مقررات تاسیس موسسات و كانون‌های فرهنگی هنری، این كار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینكه باز كردن پلمپ خانه سینما توسط مدیران آن به خودی خود تخلف بوده است، بیان كرد: آن‌ها حدود یك ماه قبل پلمپ خانه سینما را باز كردند كه این كار خود یك حركت غیرقانونی است.

انصاری در پاسخ به این سوال كه مگر دیوان عدالت اداری حكم انحلال خانه سینما را نقض نكرده است؟ بیان كرد: دیوان عدالت اداری طبق نامه‌ای كه به وزارت ارشاد اعلام كرده است یك ایراد شكلی گرفته و مقرر كرده بود كه مركز رسیدگی به مراكز فرهنگی و هنری وزارت ارشاد دوباره موضوع را بررسی كنند. این مركز نیز پس از بررسی مجدد اعلام كرده است كه با توجه به مواد 15 و17 و 20 قانون كه قبلا اعلام شد فعالیتتان غیرقانونی است و باید در خانه سینما مجددا پلمپ شود.

جابری انصاری در پاسخ به این سوال كه پلمپ در خانه سینما چه موضوعیتی به فعالیت ستاد صیانت از تولیدات فرهنگی و هنری و دبیر آن دارد تاكید كرد: هر فعالیت غیرقانونی كه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، ستاد صیانت از تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری می‌تواند در آن زمینه وارد شود.

این مسوول تصریح كرد: در هر صورت باز كردن پلمپ خانه سینما از ابتدا غیرقانونی بود اما دوستان(افرادی) كه در خانه سینما هستند می‌گویند ما باید قبل از پلمپ 20 روز فرصت داشته باشیم. این در حالی است كه آن‌ها یك ماه قبل به صورت غیرقانونی پلمپ را باز كردند. در هر صورت بر اساس رای هیات نظارت بر مراكز فرهنگی هنری وزارت ارشاد فعالیت خانه سینما فاقد وجاهت قانونی بوده و هر گونه فعالیت آن‌ها با مشكل مواجه خواهند شد.

جابری انصاری در پاسخ به این سوال كه آیا ستاد صیانت از محصولات فرهنگی هنری درباره فعالیت خانه موسیقی و خانه تئاتر هم كاری انجام می‌دهد یا خیر گفت: آن هم اگر لازم باشد در وقت خود انجام می‌شود.

مامور كلانتری 107 فلسطین پس از ساعتی محل را بدون انجام اقدام خاصی ترك كرد.