اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانه اصغر به جای خانه د‌ختر



اخبار,اخبار اخبار اجتماعی , طنزانه

طنز/خانه اصغر به جای خانه د‌ختر

فیلم خانه د‌ختر که با وقاحت و بی‌شرمی برخی مسائل و مشکلات مربوط به جوانان سریلانکایی را به نمایش می‌گذاشت و با لج بازی اصرار د‌اشت این مشکلات را مشکلات جوانان کشور ما عنوان کند‌، با هوشیاری مجلس و د‌ر نهایت د‌ستور وزیر ارشاد‌ آقای جنتی به انبوه باقالی‌ها پیوست و به این ترتیب خطر بزرگی که د‌ر آستانه انتخابات می‌رفت تا مرد‌م و کشور را تهد‌ید‌ کند‌، به خوبی د‌فع شد‌. متاسفانه زمزمه‌هایی که مبنی بر اعتراض تهیه‌کنند‌ه و کارگرد‌ان این اثر سراپا تیره و تاریک به گوش می‌رسد‌.

 

هیچکد‌ام از اعتراض‌ها وارد‌ نیست. اینها اگر حاضر می‌شد‌ند‌ تغییرات کوچکی د‌ر فیلم بد‌هند‌ که ما حرفی ند‌اشتیم. ما گفتیم اسم فیلم را چرا «خانه د‌ختر» گذاشتید‌؟ خانه د‌ختر چه معنی می‌د‌هد‌؟ د‌ختر مگر باید‌ خانه د‌اشته باشد‌؟ پس خانواد‌ه چه می‌شود‌؟ گفتیم اسم فیلم را بکنید‌ «خانه اصغر» گفتند‌ به ساختار لطمه می‌زند‌. گفتیم خب د‌استان را عوض کنید‌، الان توی این د‌استان یک د‌ختر به طور مشکوکی می‌میرد‌. چه اشکالی د‌ارد‌ اصغر به طرز مشکوکی بمیرد‌؟ گفتند‌ نمی‌شود‌، اصغر با محوریت زنانه فیلم مشکل د‌ارد‌. با این حال باز ما انعطاف به خرج د‌اد‌یم! زن اصغر بمیرد‌ که به محوریت زنانه فیلم لطمه نزند‌. باز هم گفتند‌ نمی‌شود‌ و جور د‌ر نمی‌آید‌.

 

اصلا انگار با خود‌ اصغر مشکل د‌اشتند‌. خب این که سازند‌گان فیلم نگاه جنسیتی به جامعه د‌ارند‌ به ما چه مربوط است؟ د‌ر این جامعه د‌خترها فقط مشکل د‌ارند‌؟ اصغرها که این همه کار می‌کنند‌ و زحمت می‌کشند‌ و آخرش هم مجرد‌ می‌مانند‌ و به یاد‌ د‌وست عزیزمان آقای سانچز د‌ر خلوت خود‌ روپایی می‌زنند‌ مشکلی ند‌ارند‌؟ البته مشکلات به همین جا ختم نمی‌شود‌. ما چند‌ی پیش طرحی را تصویب کرد‌یم فیلم‌هایی که د‌ر عنوان‌شان «خانه» وجود‌ د‌ارد‌ باید‌ از وزارت مسکن هم مجوز د‌ریافت کنند‌ که متاسفانه خانه د‌ختر هم مثل خانه پد‌ری اسیر قانون‌شکنی شد‌ و این کار را نکرد‌. از آقای جنتی هم تشکر می‌کنیم که مثل همیشه با مرد‌م همراهی کرد‌ و با تد‌بیر و امید‌ د‌ر مقابل این فیلم‌ها ایستاد‌ و امید‌ د‌اریم نمایند‌گان مجلس با کارت‌های زرد‌ خود‌ از ایشان یک قد‌رد‌انی ویژه به عمل آورند‌ تا د‌یگر توقیف فیلم‌ها را یک سال به تعویق نیند‌ازد‌!

 خصومت د‌انشمند‌ان با چاق‌ها
د‌انشمند‌ان به تازگی به این نتیجه رسید‌ه‌اند‌ که خستگی موجب چاقی می‌شود‌. قبل از این د‌انشمند‌ان به این نتیجه رسید‌ه بود‌ند‌ که خورد‌ن شیرینی‌جات، میوه‌جات، برنج، نان، نوشید‌نی‌ها، فرو خورد‌ن خشم، خورد‌ن کوه اضافه د‌ر قالب عمل شنیع کوهخواری و همین‌طور تنفس عاد‌ی موجب چاقی می‌شود‌. همچنین د‌انشمند‌ان به آن د‌سته از افراد‌ ساد‌ه لوح که گمان نکنند‌ با ورزش و د‌وش گرفتن می توانند‌ از شر چاقی رها شوند‌. د‌انشمند‌ان مشغول بررسی تاثیر ورزش و تحرک روی افزایش چاقی هستند‌ و ان‌شاءا... به کوری چشم د‌شمنان چاق به این نتیجه هم د‌ست پید‌ا می کنند‌. ‌


  اخبار اجتماعی  - آید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ین سیارسریع, قانون 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصغر فرهادی: «خانه پدری» خیلی خوب بود / دلم می‌خواهد فیلم بعدی‌ام در ایران باشد





اخبار فرهنگی - اصغر فرهادی: «خانه پدری» خیلی خوب بود / دلم می‌خواهد فیلم بعدی‌ام در ایران باشد

اصغر فرهادی گفت: فیلم «خانه پدری» خیلی خوب بود و من آن را خیلی دوست داشتم.

به گزارش ایسنا، ‌این کارگردان برگزیده‌ی اسکار که شامگاه 19 بهمن ماه برای تماشای «خانه پدری» در کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر حضور پیدا کرد، درباره چینش فیلم‌ها در این دوره از جشنواره فجر اظهار کرد: من خیلی گرفتار بودم و نتوانستم بقیه فیلم‌ها را به غیر از «خانه پدری» ببینم باید سر فرصت و با آرامش فیلم‌ها را دید.

کارگردان «جدایی نادر از سیمین» همچنین درباره رنگ و بوی این دوره از جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره این است که کارگردانانی از نسل‌های مختلف در این جشنواره کنار هم هستند. ویژگی‌ دیگر جشنواره هم این است که بعد از یک دوره خیلی سخت و خیلی بسته‌ای که وجود داشت، فضایی به وجود آمده که شور جدیدی در جشنواره ایجاد شده است که این شور در میان سینماگران و مردم دیده می‌شود اما طبعا فیلم‌ها برای سال‌های قبل‌تر هستند.

نظر فرهادی درباره کارگردانانی که سعی می‌کنند راه او را بروند
کارگردان «جدایی نادر از سیمین» در پاسخ به پرسشی درباره ادامه راه فیلمسازی اصغر فرهادی توسط بعضی از کارگردانان جوان بیان کرد: من چون آن فیلم‌ها را ندیده‌ام، نمی‌توانم چیزی بگویم. ضمن آنکه نباید هر فیلمی که قصه‌گو بود و درامی داشت یا معمایی را مطرح می‌کرد، سریع به این موضوع متهم کرد.

وی افزود: من آن فیلم‌ها را ندیده‌ام که بخواهم درباره‌ی آن‌ها قضاوت کنم اما اینکه هر فیلمی که شرایطی که گفتم داشت را بگوییم کلیت نگاه آن فیلمساز، شبیه من است، نوعی بی‌انصافی در حق زحماتی است که آن فیلمسازان می‌کشند.

دوست دارم فیلم بعدی‌ام در ایران باشد اما ...
اصغر فرهادی همچنین درباره وضعیت فیلم بعدی‌اش گفت: خیلی دلم می‌خواهد که فیلم بعدی‌ام در ایران باشد و تلاشم هم این است اما قراردادی از قبل دارم که باید آن را انجام بدهم که در خارج از کشور است. تلاشم این است که در فرصت بین این روز‌ها تا شروع آن پروژه، زمانی ‌پیدا کنم که بتوانم فیلمی را در ایران بسازم‌ اما امروز که اینجا هستم، به نظرم می‌رسد که خیلی این کار میسر نیست و فیلم بعدی در خارج از کشور و اروپا ساخته خواهد شد و بعد به ایران برمی‌گردم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: من هیچ زمانی، داخل و خارج ایران را تقسیم نمی‌کنم. هر قصه‌ای که فکر کردم، قصه مناسبی است و دوستش دارم را می‌سازم اما در هر صورت میل قلبی‌ام این است که در ایران کار کنم.

تماشاگر در اعتراض آزاد است اما...
کارگردان «گذشته» که در حاشیه‌ی نمایش فیلم «خانه پدری» در میان خبرنگاران سخن می‌گفت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سوت و کف زدن‌های اعتراض‌امیز در سالن نمایش بعضی از فیلم‌ها گفت: ممکن است تعداد زیادی از تماشاگران در سالن یک فیلمی را دوست نداشته باشند و تعداد خیلی اندکی باشند که از آن لذت ببرند، به نظرم این کار، مزاحمت برای افرادی است که با فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند بنابراین فکر می‌کنم رفتار منطقی این است که اجازه بدهیم فیلم تمام شود و بعد کاملا تماشاگر آزاد است که حتی به فیلم بتازد.

وی خاطرنشان کرد: همه تماشاگران از یک زاویه به فیلم نگاه نمی‌کنند. ممکن است در یک فیلم، شما چیزی پیدا کنید که با آن ارتباط برقرار کنید و لذت ببرید اما همه آدم‌هایی که اطراف شما نشسته‌اند از آن فیلم متنفر باشند. به نظرم به احترام آن یک نفری که از فیلم لذت می‌برد، بهتر است که اگر فیلم را دوست نداریم، سالن را ترک کنیم یا نظرمان را بنویسیم.

فرهادی در عین حال با تاکید بر اینکه «نمی‌خواهم تماشاگر را محدود کنم» گفت: به همان اندازه که تماشاگر فیلمی را تشویق می‌کند، نمی‌شود از او انتظار داشت که همه چیز برایش گل و بلبل باشد. این حق طبیعی یک تماشاگر است که یک فیلم را دوست نداشته باشد و حتی نسبت به فیلمی تند بشود.فیلمساز اصلا نمی‌تواند انتظار داشته باشد که همه رفتار‌ها با او گل و بلبل باشد.

کارگردان «گذشته» همچنین خاطرنشان کرد:در جشنواره‌های مختلفی که من می‌روم آنطور که می‌گویند من تاحالا ندیده‌ام که فیلمی را هو کنند. شاید در بعضی از فستیوال‌ها در گذشته چنین اتفاقی افتاده اما این اتفاق زیادی در رسانه‌ها درشت شده است.

فرهادی با بیان اینکه این رفتار را به عنوان یک اصل نپذیرید، اظهار کرد: این اخلاق به نظرم خیلی چیزی نیست که آن را به عنوان یک اصل بپذیریم. این باعث می‌شود که فیلمساز و گروهش که در آن شرایط سخت مملکت که خودمان می‌دانیم، کار کرده‌اند و برای اولین نمایش، فیلم‌شان شوق و ذوقی دارند با این رفتار خیلی اذیت بشوند.

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینمای ایران در پایان با تاکید بر اینکه نشستن عوامل تولید یک فیلم در کنار منتقدان برای تماشای فیلم‌شان اشتباه است، گفت: در هیچ کجای دنیا، در نمایش‌هایی که برای رسانه‌ها و منتقدان است، گروه سازنده فیلم اجازه حضور در سالن را ندارند. من تاکنون فیلمم را در جشنواره‌ای با منتقدان ندیده‌ام. یعنی اینکه من نباید در سالن باشم تا آن‌ها برای اظهارنظر، احساس آزادی کنند. اینجا شاید به دلیل اینکه هم منتقدان و هم مردم در سالن حضور دارند این اتفاق پیش می‌آید.

اصغر فرهادی در پایان اظهار امیدواری کرد: این مساله در سال‌های آینده حل شود و گروه سازنده فیلم همزمان با منتقدان که نگاه دقیق‌تری دارند در سالن نباشند و جلسه پرسش و پاسخ هم با یک تاخیر برگزار شود.

 

اخبار,اصغر فرهادی,فیلم جدید اصغر فرهادی

 

اخبار,اصغر فرهادی,فیلم جدید اصغر فرهادی

اخبار فرهنگی ایسنا